Järvenpää - millainen asuinpaikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi koti haussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse olin lukion jälkeen Jampan Valintatalossa töissä kolme vuotta ja vaikka siellä olikin vakioalkoholistikävijät, niin koskaan ei ollut mitään suurempia ongelmia. On siitä tietenkin jo useampia vuosia aikaa mutta levoton maine sillä oli jo silloin eivätkä huumeetkaan vieraita olleet siihenkään aikaan. Menin aamulla, lähdin usein illalla myöhään. Ei minkäänlaisia ongelmia. Alkoholistit tappelivat silloisessa lähimetsässä lähinnä keskenään ja muutenkin ongelmat nyt olivat näiden porukoiden sisäisiä. Ja ihan kaikilla uimarannoilla on välillä lasinsiruja... Helsingissä ei taida niin lapsiystävällistä rantaa ollakaan etteikö siltä jonkun teinien viettämän illan jälkeen lasia löydä. Ei se kaupungista huonoa tee jos palvelut pelaavat ja asuinympäristö muuten on hyvä. Ainoa huono puoli tosiaan on se, että päivystävä lääkäri oli Vanhankylänniemessä aikoinaan eli auton tarttee. Mutta keskustassa on hyviä yksityisiä :)

Järvenpää on muuten mukava paikka asustella lasten kanssa, mutta suosittelen kattavaa sairasvakuutusta. Julkinen terveyden- ja hammashuolto on varsinkin aikuisille todella huonoa. Yksityisiä lääkäriasemia onneksi on tarjolla monta, varmaan koska kukaan ei arvauskeskukseen lähde jos vaan suinkin on varaa käydä muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja fnmskeflö;29233920:
Miten ihmeessä kiität vastauksista vain niitä jotka tykkäävät Järvenpäästä? Eikö negatiivinen mielipide ollut mielestäsi aiheellista? Miksi yleensä kysyit jos toivoit vain positiivisia mielipiteitä?

Olet oikeassa, näin taisin tehdä. Innostuin vaan niin, koska Järvenpää kuulosti pääsääntöisesti niin hyvältä paikalta, juuri sellaiselta jota olemme etsineet. Tarkoitukseni ei ollut jättää kenenkään kommenttia huomioimatta, pahoitteluni siitä. Rekisteröin kyllä negatiivisetkin kommentit, esim kävin heti googlaamassa mitä tietoa Järvenpään rikostilastoista löytyi. Ja negatiiviset kommentit ovat kyllä ihan yhtä tärkeitä kuin positiiviset, vaikka ei ehkä siltä nyt vaikuttanutkaan kommenttieni perusteella. Kiitos vielä kaikille kommenteista! Olen iloinen, että olette jaksaneet niitä kirjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja jÄrvenpää<3;29234089:
Ihana, lapsiperheelle hyvinkin rauhallisena ja lapsiystävällisenä näyttäytyvä kapunki. Mm. ristinummi, isokytö, kyrölä kauniita rauhallisia lapsiperheiden asuttamia alueita. Ihmiset ovat ystävällisiä ja kaupunki pidetään siistiinä. Rannalla emme ole törmänneet lasinsiruihin emmekä sen kummemmin öykkäröiviin juhlijoihin tai teiniporukoihin kuin missän muuallakaaan.
Järvenpäässä on tila hengittää. Luonto on lähellä, mm lenkkipolut, ladut, harrastusmahdollisuudet lähiseuduilla loistavat. Vanhankylänniemi kaunis kesällä.

Huonoa keksin nyt ainoastaan jatkuvan rakentamisen ja kaupungin kasvun sekä päivystyksen sijainnin.

Tervetuloa! :)

Kiitos. :) hyvältä kuulostaa! Juuri tuo rauhallisuus ja luonnonläheisyys ovat meille tärkeitä. Ihana olisi asua vähän väljemmin kuin täällä nykyisessä kotikaupungissa pk-seudulla.

Alkuperäinen kirjoittaja järvenpääläinen;29234289:
Kaakkola on tosi rauhallinen ja kiva asuinalue! Harjulan koulu on myös tosi hyvä. Itse käymme kesäisin paljon uimassa Tuusulanjärvessä, eipä oo rannoilla lasinsiruja näkynyt... Kaakkolasta on lyhyt matka keskustaan, juna-asemalle, päivystykseen. Siellä on myös pieni Siwa lähikauppana ja kioski/grilli. Muita lapsiperheillä suosittuja alueita on esim. Mankala, Isokytö...

Kaakkola kuulostaa tosi hyvältä alueelta lapsiperheelle! Kiitos paljon tiedoista. :) Toivotaan että löydetään sieltä sopiva asunto ja saadaan oma täällä kaupaksi. Siellä Kaakkolassa varmaan pärjää yhdelläkin autolla, jos juna-asemalle ja suurimpaan osaan palveluita on kävelymatka?

uimarannalla ja sen laiturilla on lasinsiruja!Käy katsomassa ja huomaat, että et voi antaa lapsesi siellä kävellä
paljain jaloin, kävin siellä, kun oli lämpimät ilmat.
Olin surullinen siitä-miksi valehtelisin???Uskomatonta.

Ikävää, että uimarannalla on ollut lasinsiruja. Kurja etenkin lasten kannalta, kun eivät osaa niin varoa. Toivotaan että ensi kesänä ryyppyporukat siirtyisivät muualle ja ranta pysyisi siistinä. Täällä meillä päin on myös ongelmana, että nuoret käyvät kesällä ryyppäämässä joillakin rannoilla (ja jopa ihan asuinalueen leikkipuistoissa) ja sen jäljiltä sieltä löytyy kaikenlaista. Ikävää mennä sinne lasten kanssa, kun ei tiedä mitä sieltä löytyy. :(

Alkuperäinen kirjoittaja järvenpäästä kotoisin;29234556:
No itse olin lukion jälkeen Jampan Valintatalossa töissä kolme vuotta ja vaikka siellä olikin vakioalkoholistikävijät, niin koskaan ei ollut mitään suurempia ongelmia. On siitä tietenkin jo useampia vuosia aikaa mutta levoton maine sillä oli jo silloin eivätkä huumeetkaan vieraita olleet siihenkään aikaan. Menin aamulla, lähdin usein illalla myöhään. Ei minkäänlaisia ongelmia. Alkoholistit tappelivat silloisessa lähimetsässä lähinnä keskenään ja muutenkin ongelmat nyt olivat näiden porukoiden sisäisiä. Ja ihan kaikilla uimarannoilla on välillä lasinsiruja... Helsingissä ei taida niin lapsiystävällistä rantaa ollakaan etteikö siltä jonkun teinien viettämän illan jälkeen lasia löydä. Ei se kaupungista huonoa tee jos palvelut pelaavat ja asuinympäristö muuten on hyvä. Ainoa huono puoli tosiaan on se, että päivystävä lääkäri oli Vanhankylänniemessä aikoinaan eli auton tarttee. Mutta keskustassa on hyviä yksityisiä :)

Kiva kuulla kokemuksia, hyvältä kuulostaa! Ja tottahan se valitettavasti on, että lasinsiruja tai muuta sotkua taitaa löytyä joskus aika monelta rannalta. Hyvä kuulla, että yksityisiä lääkäreitä on myös tarjolla kattavasti.

Noo katotaanpa, kun oot pari vuotta katellu paikkaa ja kysytään sitten, että kuinka kiva paikka on ja kiitteletkö vielä silloinkin kivoista kommenteista.
Sinne muuttaa semmoset tuulipukukotiäidit.
Olen asunut muissakin pikkukaupungeissa, mutta Jäkis oli pohjanoteeraus enkä oo muuten mikään ihan nuori.

[QUOTE="mie";29235388]Järvenpää on muuten mukava paikka asustella lasten kanssa, mutta suosittelen kattavaa sairasvakuutusta. Julkinen terveyden- ja hammashuolto on varsinkin aikuisille todella huonoa. Yksityisiä lääkäriasemia onneksi on tarjolla monta, varmaan koska kukaan ei arvauskeskukseen lähde jos vaan suinkin on varaa käydä muualla.[/QUOTE]

Ok, hyvä tietää. Onneksi on lapsille vakuutukset. Nykyisessä kotikaupungissa terveydenhuolto on myös tosi huonossa jamassa, joten arvauskeskuksiin ei usein meinaa päästä edes puhelimella läpi.

olen se joka valitteli lasinsiruista ja suosittelen paikkaa muutoin aivan ahdottomasti.
Olin jo muuttamassa sinne, mutta löysin meille tällä hetkellä paremman paikan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan enää;29236199:
Noo katotaanpa, kun oot pari vuotta katellu paikkaa ja kysytään sitten, että kuinka kiva paikka on ja kiitteletkö vielä silloinkin kivoista kommenteista.
Sinne muuttaa semmoset tuulipukukotiäidit.
Olen asunut muissakin pikkukaupungeissa, mutta Jäkis oli pohjanoteeraus enkä oo muuten mikään ihan nuori.
Ok, ikävä kuulla, että sulla on ollut noin huonoja kokemuksia. Mikä sun mielestä oli eniten pielessä? Ihmiset, yleinen fiilis, palvelut vai joku muu? Mua ei kotiäidit kyllä haittaa, itsekin olen tällä hetkellä kotona pienten lasten kanssa. Omalta kannalta on vaan hyvä, jos paikkakunnalla olisi paljon lapsiperheitä.

Myös me harkitsemme muuttoa "Jäkeen" Helsingistä. Syitä tälle on monia, yksi näistä se että kaipaamme rauhallisempaa menoa. Helsinki on muuttunut ihan parissa vuodessa jotenkin tosi levottomaksi ja täällä kaupungin kalleimmilla neliöillä asuu nistejä ja pakolaisia, ei mene ihan oikein mielestäni...tavallisille perheille ei riitä asuntoja, kouluissa ja päiväkodeissa säästetään jne. Kaikkiallahan on nyt jonkinlaiset säästötalkoot menossa, mutta siinä vaiheessa kun asumisestaan maksaa yli tonnin kuussa niin olettaisi palveluidenkin pelaavan...vaan ei.

"Junttila" kelpaisi oikein hyvin myös meille, emme harrasta mitään kummempaa ja kannamme rahamme lähinnä ruokakauppaan tässä elämänvaiheessa (2 pientä lasta). Minulla asuu Jäkessä sukua, kaikki ovat siellä erinomaisesti viihtyneet.

Myös me harkitsemme muuttoa "Jäkeen" Helsingistä. Syitä tälle on monia, yksi näistä se että kaipaamme rauhallisempaa menoa. Helsinki on muuttunut ihan parissa vuodessa jotenkin tosi levottomaksi ja täällä kaupungin kalleimmilla neliöillä asuu nistejä ja pakolaisia, ei mene ihan oikein mielestäni...tavallisille perheille ei riitä asuntoja, kouluissa ja päiväkodeissa säästetään jne. Kaikkiallahan on nyt jonkinlaiset säästötalkoot menossa, mutta siinä vaiheessa kun asumisestaan maksaa yli tonnin kuussa niin olettaisi palveluidenkin pelaavan...vaan ei.

"Junttila" kelpaisi oikein hyvin myös meille, emme harrasta mitään kummempaa ja kannamme rahamme lähinnä ruokakauppaan tässä elämänvaiheessa (2 pientä lasta). Minulla asuu Jäkessä sukua, kaikki ovat siellä erinomaisesti viihtyneet.

Juu, aika huonoksi on palvelut Helsingissä ja muuallakin pk-seudulla menneet. Esim päivähoitotilanne on monilla alueilla todella surkea. Ja asumisen hinta on tosiaan aika järkyttävä, etenkin jos haluaa asua jollain kivalla alueella ja tarvitsee jonkin verran niitä neliöitäkin.

Teillä onkin hyvä, jos on sukulaisia Järvenpäässä. Helpottaa elämää, jos on tukiverkostoa lähellä.

Nostelen tätä vanhaa ketjua, meilläkin on harkinnassa muutto Järvenpäähän. Mitkä siellä olisivat kivoja pientaloalueita? Toimiiko junaliikenne Helsinkiin luotettavasti, miten olette kokeneet te, jotka kuljette sinne töihin? Meneekö työmatkoihin paljon aikaa? Järvenpäässä ei ilmeisesti ole kaupungin sisäistä julkista liikennettä?

Järvenpää on hyvä paikka asua. Pinta-alaltaan pieni niin kaikki on lähellä. Täältä saa pääosin kaiken lähtemättä pidemmälle. Tosin junalla pääse nopeasti Helsinkiin, puolisen tuntia tai autolla jumboon noin 20min.

Itse voisin asua missä vaan paitsi pajalassa sauvakadulla tai jampassa. Jampassa voisin asua väliaikaisesti..

Järvenpäässä ei makseta 1.72014 lähtien enää järvenpää-lisää joten tukea lasten hoitoon kotona ei enää saa.

Itse olen kokenut junaliikenteen kohtalaisen luotettavana, en tosin ollut töissä niinä kahtena surkeana talvena, jolloin VR:n touhu ilmeisesti takkuili jatkuvasti. Junia menee aamuisin ja iltapäivisin useita kertoja tunnissa, toki joskus on pieniä myöhästymisiä, mutta vain ihan muutaman kerran mitenkään pahemmin. Ajallisesti työmatka menee aika samoihin monen Helsingissä asuvan kanssa.

Julkinen liikenne on, siis kaupungin sisäisiä bussilinjoja, mutta ilmeisesti melko harvakseen liikennöiviä. Asun sellaisen matkan päässä asemalta, että sen jaksaa kävelläkin, joten en ole noihin tarkemmin tutustunut. Perheessämme on yksi auto, ja sillä pärjätään, tai siis itse en aja ollenkaan.

Jännä juttu muuten, että noita "junttila", "tuulipukukotiäidit" ja vastaavia kommentteja ei juuri koskaan suostuta pyynnöstä huolimatta avaamaan yhtään. Tosin myönnän, että en oikeastaan katso ihmisiä, saati valikoi kavereitani sillä silmällä, miten pukeutuvat, miten hienossa ammatissa ovat, tai paljonko perheellä on rahaa käytössä. Siksi en ole ehkä oikea ihminen arvioimaan junttien tai tuulipukuäitien määrää. Olen asunut myös pääkaupunkiseudulla pitkään (lapsuuteni sekä kotoa muuttoni jälkeen ensimmäiset lähes 6 v, ja Järvenpäässä olen kyllä kokenut tutustumisen ihmisiin kaikkein helpoimmaksi, ja ihmiset ovat ihan normaalin ystävällisiä. Pukeutumistyyliä tai varallisuutta en osaa arvioida tai vertailla, mutta olettaisin, että ap tai muut kyselijät eivät ole valitsemassakaan asuinpaikkaa niiden, vaan yleisen viihtyisyyden ja perheystävällisyyden perusteella. Niiden osalta en ole huomannut valittamista, toki kaikkialla asuu kaikenlaisia yksilöitä.

Olemme asuneet Järvenpäässä Kinnarissa pian kuusi vuotta ja voin vain kehua paikkaa. Rauhallinen alue lähellä keskustaa ja juna-asemaa. Tosin Kinnarikin on alueena laaja ja siksi matka juna-asemalle vaihtelee 0,5 km - 2 km. Kinnarin päiväkotia on kehuttu hyväksi, lapsemme on vasta aloittamassa siellä, joten tarkkaan en siitä osaa sanoa vielä. Kinnarin alueella on omakotitaloja (mielestäni aika pieniä tontteja) ja rivitaloja, sijainti lähellä keskustaa ja palvelut lähellä. Loutti sijaitsee järvenpuolella ja siellä myös rivareita ja omakotitaloja ja myös kerrostaloja, rauhallinen alue lähellä keskustaa. Isokytö on kauempana keskustaa ja siellä on paljon omakotitaloja ja rivareita ja joiltakin osilta sieltä on suhteellisen lyhyt matka Haarajoen juna-asemalle. Kaakkolasta olen kuullut paljon hyvää, junalle n. 1 - 2 km paikasta riippuen. Jampalla on negatiivinen maine, en ole siellä juurikaan käynyt, joten en osaa arvioida sen paikkaansa pitävyyttä. Saunakallion juna-asema on siinä lähellä.

Hei!

Jonkin verrran olen jo asioita selvitellyt ja ensin varasimme rivitalon Lepolan uusilta alueilta (ei vielä edes rakennettu) ja tilasin kaupungiltakin tutustumispaketin. Itse olemme katselleet kahta asiaa nyt lopulta. Omakotitaloja Ristinummelta ja rivitaloja kyrölä-kinnari akselilla. Tarkistin jopa veroprosentin huvikseni kun joku siitäkin jossain ketjussa laittoi provoa ja järvenpäässä sekin on matalampi :)

Ajatus on ollut mennä Kyrölän seisakkeelta junaan ja siitä töihin Helsinkiin. Toki oma auto myös mahdollinen jolla ajoaika n. 30min.

Lähinnä mietin mihin koulualueeseen Ristinummi kuuluu ja onko tarpeen vaatiessa sairaanhoito/lääkäripalvelut missä?

Muuta mitä tulisi huomioida?

Just semmonenhan tää jäke on. Pikemminkin eläkeläisten kuin nuorten kaupunki. Prismakeskus isketty kaupungin parhaalle paikalle ja elementtitaloja keskusta täynnä, tontit lohkotaan, kaupunkisuunnittelu mennyt hiukan pieleen. Leikkipuistossa vallitsee pukukoodit, äideillä tuulipuku on se juttu. Mun mielestä aika sisäänpäinlämmennyt paikka.

Ristinummi ja Järvenpää,hym? Hesaan junalla Kyrölästä 37minuuttia ja linkellä Järvenpäästä hitusen enemmän,Tuusulanjärvi paikka-paikoin pahoin saastunut ja rehevöitynyt sinilevä-järvi,rannat lasinsiruissa ja juoppojen mestoina,humalaisia ja nistejä enemmän kuin kotitarpeiksi näitä pössyttelijöitä nurkat pullollaan,omakotitalot hyvät löytynevät Tuusulan puolelta,rivarit ahtaasti rakenneltu ja yleisilmeeltään Järvenpää on ankea! tyypillinen Hesan nukkumalähiö! hintataso kova ja palvelut kaukana auto pakollinen,vietin lapsuuteni ekat 18v Ristinummella Lippumäessä,silloin ihan maalaismaisemaa,nyttemmin pilattu palveluttomuudella ja liian tiheällä rivariasumisella es.halakan pellot,mieti vielä? jos sinne muutat ja et viidykkään asuntoa on vaikeaa saada kaupaksi! kokeile ensin.esim,vuokrakodissa onko Järvempää todella se mitä haet?

Yhteistyössä