Jätän vauvan nyt useammaksi tunniksi kun lähden kaupungille, enkä tiedä ottaako pullosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ottanut joskus, joskus taas ei silloin kun mulla on ollut joku meno. Koskaan ei ole minulta huolinut pulloa eikä iskältäänkään ennen kuin on ollut ihan tosissaan kova jano.

Nyt oon menossa tyttökaverin kanssa shoppailemaan ja luultavasti myös ulos syömään ja muutamalle siiderille, illaksi tuun sitten kotiin. Vauvalla ikää kohta kahdeksan kuukautta ja syö hyvin kiinteitä. Miksi silti tuntuu aina hieman syylliseltä nää omat menot? Miten teillä muilla imettävillä?

Eipä sille hätä tuu jos kerta kiinteitä menee hyvin. Varmasti joku neste maistuu jos jano tulee.

Ite kävin sappileikkauksessa vaikka vauva ei juonu pullosta. oli silloin vajas 7kk ja söi kiinteitä hyvin. Korviketta oli ottanut hörpyyttämällä/nokkamukista visdiin 20ml päivän aikana.

Minäkin mietin, ettei tuo nestehukkaan kuole ja kyllä mukistakin on hörpyytetty vettä päivittäin. Miksi se silti on iskostunut päähän, että pitäis mennä aina vähintään desi ruoan yhteydessä pullosta...?

Maitoa voi lusikallakin antaa. Hidasta ja sottaista puuhaa, mutta menee jotain mahaankin asti. Tai sitten tuo hörppyyttäminen, sekin toimii.
Ruokaa voi maidolla löysentää, niin siinäkin saa sitä nestettä menemään.

Vauva jää siis isänsä kanssa?

No toivottavasti menee heillä hyvin, muuten tuo on varsin helppo keino karkottaa isä lapsenhoitovelvoitteista vallan...

Mulla on pari kokemusta, kun imetetty pulloa syömätön muksu jätetty mun kanssa. Toinen oli veljen vauva 5 kk ja toinen miehen lapsenlapsi 8 kk. Jälkimmäisen kohdalla totesin että ei ikinä ever never. Jos lapsi ei syö pulloa eikä äiti ole sitä saanut oppimaan niin minä en totisesti tahdo olla se kuka sitä huutoa kuuntelee.

No toivottavasti menee heillä hyvin, muuten tuo on varsin helppo keino karkottaa isä lapsenhoitovelvoitteista vallan...

Mulla on pari kokemusta, kun imetetty pulloa syömätön muksu jätetty mun kanssa. Toinen oli veljen vauva 5 kk ja toinen miehen lapsenlapsi 8 kk. Jälkimmäisen kohdalla totesin että ei ikinä ever never. Jos lapsi ei syö pulloa eikä äiti ole sitä saanut oppimaan niin minä en totisesti tahdo olla se kuka sitä huutoa kuuntelee.

se on vähän eri asia jos isä hoitaa. Vauva ei vierasta isäänsä niinkuin 8kk ikäinen varmasti sinua. vauva on tottunut siihen että isältäei tissiäsas eikä (ainakaan meillä) ole maitoa kaivannutkaan isän hoitaessa. Iskän kanssa on niin kivaa ja turvallista että ei sitä äitiä heti kaipaa. Lapsi syö sitten sitä rintaaseuraavan yön aikana senkin edestä.

Isänsä kanssa jäi ja hyvin meni jälleen kerran. :) eikä meidän perheessä iskä ole mikään hoitaja, hän on toinen vanhemmista ja näin ollen lapsenhoitovelvoite on sama mikä minulla.

Karkottaa isä lapsen hoito velvotteista?! Ymmärrän kyllä, että pikkuvauva joka itkee täysillä tissin perään voi aiheuttaa miehellä ahdistusta, mutta kyllä isän pitäisi pärjätä yksikseen tuon ikäisen kanssa. En usko että moni isä olisi valmis luopumaan vanhemmuudesta tuollaisen takia! Tai sitte on kyllä kieroutuneet ihmiset tehneet lapsia. En kyllä ymmärrä alkuunkaan tälläistä näkökantaa. Isien vapaiden määrää nostettiin vuoden alusta ja puhutaan siitä miten paljon isät osallistuvat/olisi hyvä osallistua lasten hoitoon, ja silti yhä nykyään joillekin lapsen ja isän yhteinen aika tarkoittaa sitä, että lapsi on isällä hoidossa, ei sitä että isä tasa-arvoisena ja yhtä tärkeänä vanhempana hoitaa lastaan. Ja se ei todellakaan ole sama asia jos sinä olet hoitanut jonkun toisen lasta, kuin että isä hoitaa omaa lastaan. Miten tuollaista asiaa voi edes verrata!

[QUOTE="vieras";29090951]Karkottaa isä lapsen hoito velvotteista?! Ymmärrän kyllä, että pikkuvauva joka itkee täysillä tissin perään voi aiheuttaa miehellä ahdistusta, mutta kyllä isän pitäisi pärjätä yksikseen tuon ikäisen kanssa. En usko että moni isä olisi valmis luopumaan vanhemmuudesta tuollaisen takia! Tai sitte on kyllä kieroutuneet ihmiset tehneet lapsia. En kyllä ymmärrä alkuunkaan tälläistä näkökantaa. Isien vapaiden määrää nostettiin vuoden alusta ja puhutaan siitä miten paljon isät osallistuvat/olisi hyvä osallistua lasten hoitoon, ja silti yhä nykyään joillekin lapsen ja isän yhteinen aika tarkoittaa sitä, että lapsi on isällä hoidossa, ei sitä että isä tasa-arvoisena ja yhtä tärkeänä vanhempana hoitaa lastaan. Ja se ei todellakaan ole sama asia jos sinä olet hoitanut jonkun toisen lasta, kuin että isä hoitaa omaa lastaan. Miten tuollaista asiaa voi edes verrata![/QUOTE]

Mun mielestäkin kuulosti oudolta, ihan kuin minä hoitamassa jonkun toisen lasta olis sama juttu kuin lapsi oman isänsä kanssa! Ja omassa ystäväpiirissä jokainen isä hoitaa kyllä lapsensa siinä missä äitikin, ovat myös nimittäin vanhempia, eikä vain hoitajia silloin kun äidillä on joku meno. Tällä palstalla on kuullut kyllä vaikka minkälaisia kertomuksia perheistä, perhedynamiikasta ja varsinkin niistä miehistä, joihin en itse olis koskenut pitkällä tikullakaan etsiessäni elämäni rakkautta ja lapsilleni hyvää isää.

[QUOTE="aloittaja";29092027]Mun mielestäkin kuulosti oudolta, ihan kuin minä hoitamassa jonkun toisen lasta olis sama juttu kuin lapsi oman isänsä kanssa! Ja omassa ystäväpiirissä jokainen isä hoitaa kyllä lapsensa siinä missä äitikin, ovat myös nimittäin vanhempia, eikä vain hoitajia silloin kun äidillä on joku meno. Tällä palstalla on kuullut kyllä vaikka minkälaisia kertomuksia perheistä, perhedynamiikasta ja varsinkin niistä miehistä, joihin en itse olis koskenut pitkällä tikullakaan etsiessäni elämäni rakkautta ja lapsilleni hyvää isää.[/QUOTE]

No, onhan täällä palstoilla tosiaan monenlaista tarinaa monenlaisista isistä. Joten en mä nyt sinänsä tuota kommenttia ihmettele, tai ilmaisua että joku karkottaa isän lapsenhoitovelvotteista. Päinvastoin valitettavasti tuntuu että aika moni isä on hyvinkin helposti karkottuvaa sorttia...

No, onhan täällä palstoilla tosiaan monenlaista tarinaa monenlaisista isistä. Joten en mä nyt sinänsä tuota kommenttia ihmettele, tai ilmaisua että joku karkottaa isän lapsenhoitovelvotteista. Päinvastoin valitettavasti tuntuu että aika moni isä on hyvinkin helposti karkottuvaa sorttia...

Sehän se ihmetyttääkin; ikään kuin se mies olis jotenkin kiristetty lapsentekopuuhiin jos eron jälkeen ei sitten kiinnostais senkään vertaa mitä suhteessa. Meillä mies ihan omasta tahdostaan rupesi isäksi eikä todellakaan mahdollisen eron jälkeen suostuis näkemään lapsia vain kerran kahteen viikkoon vaan yhtä paljon kuin minä. Onhan ne lapset tasan puoliksi häneltä :)

[QUOTE="aloittaja";29092075]Sehän se ihmetyttääkin; ikään kuin se mies olis jotenkin kiristetty lapsentekopuuhiin jos eron jälkeen ei sitten kiinnostais senkään vertaa mitä suhteessa. Meillä mies ihan omasta tahdostaan rupesi isäksi eikä todellakaan mahdollisen eron jälkeen suostuis näkemään lapsia vain kerran kahteen viikkoon vaan yhtä paljon kuin minä. Onhan ne lapset tasan puoliksi häneltä :)[/QUOTE]

Toivottavasti saat aina olla yhtä tyytyväinen lisääntymiskumppanisi valintaan kuin nyt!

Onnittelut valinnasta.

[QUOTE="vieras";29092100]Kyllä minä saan, ei hän isänä muutu miksikään vaikka meillä menis sukset ristiin. Muunlaista miestä en ottaiskaan eikä onneksi ne suksetkaan ole ainakaan tällä menolla menossa ristiin :)[/QUOTE]

Niinpä. :) Eiköhän ne yhdessä halutut lapset ole ihan yhtälailla sen miehen, niin vastuuna kuin "oikeuksinakin". Tietty ideaalina että hoidetaan lapset yhdessä ja yhteisymmärryksessä mutta vaikka erimielisyyksiä ja jopa erokin tulisi niin ei sen tarvi tarkoittaa että mies heti häipyisi ja jättäisi lapset äidille. Miksi edes haluaisi jättää, omia lapsiaan...?

Yhteistyössä