jätätkö lapsen yksin autoon aiheesta,mitä vain voi sattua(näinkin)!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DURACELL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DURACELL

Aktiivinen jäsen
18.12.2004
4 574
0
36
Nainen hyökkäsi vasaran kanssa - ikkuna iskettiin vauvan syliin
15.10.2008 06:44

Lapsensa autoon jättänyt äiti säikähti pahanpäiväisesti eilen Muhoksella Pohjois-Pohjanmaalla. Kun äiti oli asioilla, auton takaikkuna ilmeisesti iskettiin rikki pikkuvauvan syliin.

Tapahtumat saivat alkunsa, kun äiti laittoi auton parkkiin ja meni asioimaan viereiseen kirpputoriliikkeeseen. Hän jätti pienen vauvansa ja muutaman vuoden ikäisen poikansa odottamaan takapenkille.

Kun äiti tuli takaisin, oli auton takaikkuna rikki. Lasinsirpaleet olivat levinneet turvaistuimessa istuneen vauvan syliin.

Paikalle kerääntyi nopeasti useita uteliaita.

- Äiti oli säikähtänyt ja hysteerinen lastensa puolesta, kertoo yksi silminnäkijä.Pikkupojan mukaan lasi oli lyöty hajalle.

- Poika sanoi, että "täti tuli ja löi vasaralla ikkunan rikki", silminnäkijä kertoo.

Paikalle kokoontuneet pohtivat aluksi, olisiko poika saanut ikkunan rikki itse. Sirpaleet löytyivät kuitenkin auton sisältä.

Lapset selvisivät välikohtauksesta ilman vammoja. Paikalle hälytettiin poliisi.

Limingan kihlakunnan poliisilaitokselta kerrotaan, että tapausta tutkitaan.

Silminnäkijä ihmettelee tapausta.

- En voi käsittää, mikä saa tuollaisen raivon aikaiseksi. Aivan uskomatonta.

Hänen mukaansa välikohtaus on poikkeuksellinen vajaan 9 000 asukkaan kunnassa.- Muhos on turvallinen, rauhallinen ja pieni paikkakunta.


ilta-sanomat
 
Täälläkin kävi vastaavanlainen tapaus, nuoret heittivät jotain (muistaakseni oli uusivuosi ja kyseessä oli jokin paukku) auton takaikkunaan grillin edessä. Mutta eipä se aikuisen autossaistuminen olisi tapausta estänyt. Kaikkea sattuu.
 
Kaikkea sitä :o Tosin olen aina tienny ettei kaikki Muhoslaiset käy ihan täysillä ;) (itsekin sieltä kotoisin) Mutta joo, oon kerran jättäny lapset autoon kaupan pihassa ku vein kärryn takas sinne oven eteen.
 
No kyllä meillä lapset on joskus keskenään autossa pienen hetken. Eipä se aikuisen paikalla olo olisi varmaan tuotaKAAN tapahtumaa estänyt.

Mut joo, täällähän lietsotaan tunnetusti hysteriaa joka aiheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Siis mä luin kans tuon jutun, ihan järkyttävää :o
Tulee mieleen kuin ois ollu joku palstamamma joka puolustaa raivoisasti omaa asiaansa että lapsia ei saa jättää yksin autoon, muuten käy paskasesti :x

sama tuli mieleeni...
En puolustele äitiä, lapsia ei saa jättää autoon ja kumma jos äiti ei joudu lastensuojelun seurantaan. sehän lasketaan nykypäivänä lasten heitteilejätöksi. sama se ovatko pienet lapset autossa vai kotona keskenään.
ei tänä päivänä uskalla jättää pitemmäksi aikaa mitä kestää kauppa kärryjen vienti katokseen.
Silti jos tarkoitus on ollut näpäyttää äiti, olisi ollut viisaampaa soittaa virkavalta paikalle.
onneksi lapset selvisi säihkähdyksellä ja toivon mukaan äitikin ja muutkin äidit tästä jotakin oppivat.

eräs kaveri jolla on 6v poika lähti mun kyydissä kauppaan ja parkkipaikalla kysyi lapselta tuleeko mukaan vai jääkö autoon.
Minä jyräsin äidin ja sanoin ettei lasta saa jättää autoon kauppareissun ajaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
No kyllä meillä lapset on joskus keskenään autossa pienen hetken. Eipä se aikuisen paikalla olo olisi varmaan tuotaKAAN tapahtumaa estänyt.

Mut joo, täällähän lietsotaan tunnetusti hysteriaa joka aiheesta.

Ei välttämättä estä, mutta haluaisin tietää HETI jos joku lastani uhkaa enkä vasta tultuani kaupasta. Ei se ole mitään hysteriaa ettei jätä autoon ilman valvontaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
No kyllä meillä lapset on joskus keskenään autossa pienen hetken. Eipä se aikuisen paikalla olo olisi varmaan tuotaKAAN tapahtumaa estänyt.

Mut joo, täällähän lietsotaan tunnetusti hysteriaa joka aiheesta.

Samaa mieltä. Ja jätän edelleenkin lapset hetkeksi autoon, esim kun käyn kaupassa hakemassa maitopurkin tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
No kyllä meillä lapset on joskus keskenään autossa pienen hetken. Eipä se aikuisen paikalla olo olisi varmaan tuotaKAAN tapahtumaa estänyt.

Mut joo, täällähän lietsotaan tunnetusti hysteriaa joka aiheesta.

Ei välttämättä estä, mutta haluaisin tietää HETI jos joku lastani uhkaa enkä vasta tultuani kaupasta. Ei se ole mitään hysteriaa ettei jätä autoon ilman valvontaa.

No minun mielestä siinä on jo pientä hysterian makua, ettei lapsi voi odottaa autossa esim. kauppakärryjen viennin ajan tms. jollaiseen tässä ketjussa jo viitattiin.
Rajansa sillä hysteriallakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
sama tuli mieleeni...
En puolustele äitiä, lapsia ei saa jättää autoon ja kumma jos äiti ei joudu lastensuojelun seurantaan. sehän lasketaan nykypäivänä lasten heitteilejätöksi. sama se ovatko pienet lapset autossa vai kotona keskenään.

Ellei äiti ole viipynyt siellä kirppiksellä viittä minuuttia kauempaa, niin en todellakaan usko että lastensuojelu asiaan puuttuu millään tavalla. On heillä parempaakin tekemistä.

Ja ei, en väitä että olisi oikein jättää lapsia autoon yksin, en todellakaan. Mutta paljon pahempaakin näkee. Mieluummin lastensuojelu päivystämään kaupan eteen ja seulomaan asiakkaikseen ne, joiden lapset eivät ole asiaankuuluvasti autossa kiinni. Sellaiset vaarantavat lapsensa hengen paljon suuremmalla todennäköisyydellä.
 
En todellakaan jättäis lapsia autoon. Tai no tokaluokkalaisen olen jättänyt kun oon lähikaupassa käynyt, syystä että poika on itse halunnut jäädä odottamaan ja onhan hän kotonakin jo ollut sen aikaa yksin, mutta isomman marketin pihaan en jätä vielä häntäkään, vaikka poika kuinka sitä itse ruinaa.
 
Jätän lapset autoon, jos tiedän, että asiointi ei vie kauaa. (7v6v1½v)
Usein lapset ei edes halua mukaan, vaan lukevat lehtiä autossa, kun haen esim. maitoa, haen/vien postiin jotain, jne... (ovet laitan aina lukkoon)
Olen aika hysteerinen monen asian takia, mutta tätä asiaa en oo saanu vaaralliseks mitenkään.
 
En jätä, en edes hetkeksi! En koe lapsieni kanssa liikkumista niin kauheaksi ettenkö niitä ottaisi mukaan joka paikkaan:)

Ei tietenkään aikuisen läsnäolo tuollaiselta aina suojaa, mutta kyllä lapsen on helpompi olla tuossa tilanteessa kun äiti on heti lähellä ja LÄSNÄ!

 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
siis minkälainen äiti jättää lapset autoon ku menee kirppikselle?? en voi tajuta.

Tiedätkö, minä jätin tällä viikolla yksivuotiaan. Lapsi nukahti neuvolan jälkeen autoon ja isosisko 5v piti hakea tunnin päästä, joten menin käväisemään kirpparilla, 3v tuli mukaan. Auton sai 3m päähän ovesta, kassaltakin suora näkyvyys autoon. Eli mikäli auto olisi syttynyt palamaan, se olisi kyllä nähty heti. Minäkin näin auton ikkunasta osan ajasta. Ja itkuhälytin mukana. Aika minimaallinen todennäköisyys että jotain olisi voinut tapahtua. Eivät kaikki kirpputorit ole mitään hehtaarihalleja ja auto jätetään kauas parkkipaikalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
sama tuli mieleeni...
En puolustele äitiä, lapsia ei saa jättää autoon ja kumma jos äiti ei joudu lastensuojelun seurantaan. sehän lasketaan nykypäivänä lasten heitteilejätöksi. sama se ovatko pienet lapset autossa vai kotona keskenään.

Ellei äiti ole viipynyt siellä kirppiksellä viittä minuuttia kauempaa, niin en todellakaan usko että lastensuojelu asiaan puuttuu millään tavalla. On heillä parempaakin tekemistä.

Ja ei, en väitä että olisi oikein jättää lapsia autoon yksin, en todellakaan. Mutta paljon pahempaakin näkee. Mieluummin lastensuojelu päivystämään kaupan eteen ja seulomaan asiakkaikseen ne, joiden lapset eivät ole asiaankuuluvasti autossa kiinni. Sellaiset vaarantavat lapsensa hengen paljon suuremmalla todennäköisyydellä.

Pitäisi puuttua!! Vai meinaatko että jos rattijuoppo ajaa vaan 5min niin siitä ei tarvi rangaista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aivan sama mitä sanotte:
Jätän lapset autoon, jos tiedän, että asiointi ei vie kauaa. (7v6v1½v)
Usein lapset ei edes halua mukaan, vaan lukevat lehtiä autossa, kun haen esim. maitoa, haen/vien postiin jotain, jne... (ovet laitan aina lukkoon)
Olen aika hysteerinen monen asian takia, mutta tätä asiaa en oo saanu vaaralliseks mitenkään.

Jos teillä on uusi auto niin autonovia ei saa auki sisäpuolelta jos lukitset ovet.
Mitä jos tulee hätä,tulipalo?
Parissa minuuttissa auto roihuaa jo kivasti!
 

Similar threads

Yhteistyössä