Jätättekö pesukoneen päälle kun lähdette ulos?

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Meillä on miljoona kiloa pyykkiä, mikä tarkoittaa sitä, että koko päivän todennäköisesti pesukone jyllää. Mä en uskalla jättää sitä yksinään päälle, kun pelkään, että just silloin se poksahtaa ja sitten on koko kerrostalo veden vallassa. Eli ulos ei voi mennä. Mites muut, jätättekö rohkeasti koneen pyörimään ja painutte pihalle?

Jos mennään vaan tuohon pihalle (omakotitalo) niin jätän päälle, kuitenkin vähän väliä tässä sisällä käyn pyörähtämäss. Mutta jos lähdetään vaikka kaupalle tai naapuriin tms niin en jätä.

Minä jätän huoletta pyykkikoneen, kuivausrummun ja tiskikoneen hurisemaan, kun lähden pois kotoa. Eihän niin saisi tehdä, mutta kuka niitä nyt aina jaksaa vieressä vahtia!

Jätän. Se on saunan pukuhuoneessa, josta ei ole kynnystä pesuhuoneeseen mennessä, eli sinne ne vedet menis viemäriin, jos se sattuis poksahtamaan.
Mä saatan laittaa lähtiessä koneen päälle, vaikka oltais lähdössä yöksikin pois :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Minä jätän huoletta pyykkikoneen, kuivausrummun ja tiskikoneen hurisemaan, kun lähden pois kotoa. Eihän niin saisi tehdä, mutta kuka niitä nyt aina jaksaa vieressä vahtia!

Ei niiden vieressä nyt tarvitsekaan seisoa :D Mutta kyllä mä haluan kotona olla, että kuulen jos tulee jotain hämminkiä.

Ja hyvin ehdin pestä, kun laitan koneen päälle aamulla heti, se ehtii pestä, ja ehdin ripustaa pyykit, ennen kuin painumme pihalle n.klo10. Sitten kun tullaan syömään ja päikkäreille, toinen koneellinen, ja ehdin ripustaa ne kuivumaan ennen lasten heräämistä. Ja tossa välissä, ennen ruokaa, vielä ehtii koneellisen... Ja illalla 20 jälkeen kun pienet nukkuu, ehtii vielä yhden :D :D Mä pesen aina monta koneellista yhtenä päivänä, ei tarvii olla sit joka päivä pesemässä...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jätän. Se on saunan pukuhuoneessa, josta ei ole kynnystä pesuhuoneeseen mennessä, eli sinne ne vedet menis viemäriin, jos se sattuis poksahtamaan.
Mä saatan laittaa lähtiessä koneen päälle, vaikka oltais lähdössä yöksikin pois :whistle:

:x Ja ne pyykit jää muhimaan sinne koneeseen vai? :x

Kuulun myös näihin uhkarohkeisiin, jotka jättävät pesukoneet, uunit jne. päälle kun lähtee kauppaankin. Pesukoneen vesivahinkovaaraa nyt ei ole, kun on pesuhuoneessa, mutta ainahan sähkölaitteiden kanssa on se tulipaloriski myös...

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Kun kone on kiinni, ne voi hyvin olla vuorokauden koneessa, eikä haise yhtään ummehtuneelta.
Mä laitan yleensäkin koneen päälle aina yöksi.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Kun kone on kiinni, ne voi hyvin olla vuorokauden koneessa, eikä haise yhtään ummehtuneelta.
Mä laitan yleensäkin koneen päälle aina yöksi.

Örk. Kyllä meidän vaan haisee, jos ne on siellä vaikka pari tuntia, niin ne haisee jo semmoselta inhalta :x Eikä koneessa ole vikaa, joka koneen kanssa sama homma, aina ollut. Ehkä mun nenä on liian tarkka :D

EN JÄTÄ!
Pikaisesti voin pihalla kävästä, mutta en mene mihinkään kauemmaksi.
Kerran on pesukoneesta poksahtanut yksi osa ja kämppä oli ihan täynnä savua, onneksi oltiin kotona, niin ei ehtinyt syttyä palamaan. Ei noista sähkölaitteista koskaan tiedä!

en jätä, tosi moni tulipalo syttynyt juuri noin ja kerran kun pesin normaalisti pyykkiä kotona niin huomasin että pesukoneesta tuli savua eikä linkous ollu loppunut ollenkaan vaan jämähtänyt paikoilleen ja kone oli tulikuuma. tulipalohan siitä olis syttynyt jos en olis kotona ollu, vaateet oli niin kuumia että ne kiehui.