Jätin, mutta kaipaan exää. Voiko ihminen muttuua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhlö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhlö

Vieras
Erosimme avomiehen kanssa 6 vuoden suhteen jälkeen, joka oli minun pitkään harkittu päätös. Syitä tähän oli miehen laiskuus, ei käynyt töissä, eikä tehnyt kotitöitä. Kännissä hän oli perjantaista sunnuntaihin poikkeuksetta joka viikonloppu ja krapula kesti tiistaihin asti. Näin ollen minulle olisi ollut aikaa keskiviikkona ja torstaina, mutta sen ajan hän käytti mieluummin tietokoneella. Itse tein kahta työtä ja hoidin yksin kotihommat, kun toinen oli aina "niin väsynyt". Laskut jäi mulle, koska rahaa hänellä ei koskaan ollut ja eleli pikavipeillä. Oli meillä hyviäkin hetkiä ja miehessä hyviä puolia, mutta luettelin tässä nimenomaan ne, miksi päädyin eroon.

Mies on tästä ihan hajalla, erosta on nyt kuukausi. Laittaa paljon viestiä ja haluiaisi nähdä ja viettää aikaa mun kanssa. Sanoo, että ero avasi silmät, eikä tule enää koskaan olemaan sama ihminen. On myös mennyt töihin ja lopettanut jokaviikkoisen juomisen. En vaan tiedä voiko tuohon uskoa, että muutos olisi pysyvä? Skarppaako se nyt vaan ja muuttuu ajan myötä takaisin samanlaiseksi. Päivittäin tulee hetkiä, että kaipaan häntä hirveästi, mutta en halua enää koskaan sellaista elämää kun meillä oli.

Totta kai mies skarppaa. Hän on menettänyt kodinhoitajan ja varman seksin.

En tiedä, mitä sinä miehessä kaipaat. Viime vuosina teillä ei ole ollut paljonkaan yhteistä, vai onko.

Tottumus, on yksi asia. Ehkä kaipaat rutiineja, joita teillä kuitenkin oli. Saahan siitäkin sisältöä elämäänsä, kun voi päivitellä toisen juopottelua.

Sano miehelle selkeä ei. Tai laita edes selkeä raja. Jos vuoden kuluttua kummallakaan ei ole uutta kumppania näköpiirissä ja mies on pysynyt raittiina ym... Silloin voit harkita. Sitä ennen ette pidä yhteyttä.

Opettele oleman yksin, jos et ole ennen ollut. Avaa silmäsi ja katsele ympärillesi. Tee sitä kaikkea, mitä et juopon miehen rinnalla tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hanki elämä;11726943:
Totta kai mies skarppaa. Hän on menettänyt kodinhoitajan ja varman seksin.

En tiedä, mitä sinä miehessä kaipaat. Viime vuosina teillä ei ole ollut paljonkaan yhteistä, vai onko.

Tottumus, on yksi asia. Ehkä kaipaat rutiineja, joita teillä kuitenkin oli. Saahan siitäkin sisältöä elämäänsä, kun voi päivitellä toisen juopottelua.

Sano miehelle selkeä ei. Tai laita edes selkeä raja. Jos vuoden kuluttua kummallakaan ei ole uutta kumppania näköpiirissä ja mies on pysynyt raittiina ym... Silloin voit harkita. Sitä ennen ette pidä yhteyttä.

Opettele oleman yksin, jos et ole ennen ollut. Avaa silmäsi ja katsele ympärillesi. Tee sitä kaikkea, mitä et juopon miehen rinnalla tehnyt.

Mies on voinut ihan oikeasti ottaa onkeensa. Helpommalla pääsee, kun testaa, että pitääkö puheet paikkansa. Tietää ainakin mitä saa. Tai voi se mies sitten saada sitä seuraa muualtakin ja menee hyvä koulutus hukkaan.

Kuukaudessa saanut vuosien ryyppykauden jälkeen työpaikan? No ota ihmeessä tuollainen kultakimpale takaisin, moni ei saa vuosien yrittämisenkään jälkeen vaikka on monta tutkintoa plakkarissa ja vielä täysraiittiita!