jatkan järkyttämistä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytkypylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:36 Vieras kirjoitti:
Meillä lapsuudenperheessä isä oli parempi ompelija kuin äiti. Ja aikas kovasti oli naisten perään tuo isäukko...

Ennakkoluuloista lystikäs tapaus, kaikkein vanhoillisimpiin sukupuolikaavoihin kangistunut ihminen, jonka kanssa ikäväkseni olen joutunut tekemisiin oli itse lesbo ja asui avoliitossa. Tämä arvosteli minun ja mieheni tapaa jakaa vastuuta ja hoitaa asioita tyyliin "Eikö se sun miehes ole mikään mies, kun panee vaimonsa hoitaan näitä asioita?" Jo oli naurussa pidättelemistä, enhän minä maisterin tutkinnon suorittanut ihminen osaa itseäni koskevia asioita hoitaa... :laugh:

Liittyykö tutkinto tai sen puuttuminen mitenkään siihen asiaan miten omat asiansa osaa hoitaa.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:48 vieraana kirjoitti:
\
Meillä lapsuudenperheessä isä oli parempi ompelija kuin äiti. Ja aikas kovasti oli naisten perään tuo isäukko...

Ennakkoluuloista lystikäs tapaus, kaikkein vanhoillisimpiin sukupuolikaavoihin kangistunut ihminen, jonka kanssa ikäväkseni olen joutunut tekemisiin oli itse lesbo ja asui avoliitossa. Tämä arvosteli minun ja mieheni tapaa jakaa vastuuta ja hoitaa asioita tyyliin "Eikö se sun miehes ole mikään mies, kun panee vaimonsa hoitaan näitä asioita?" Jo oli naurussa pidättelemistä, enhän minä maisterin tutkinnon suorittanut ihminen osaa itseäni koskevia asioita hoitaa... :laugh:

Liittyykö tutkinto tai sen puuttuminen mitenkään siihen asiaan miten omat asiansa osaa hoitaa.. :whistle:

Kyllä se koulutus varmaan siihenkin jotenkin liittyy... kun ap:lle tässä ketjussa sanottiin, että eikö se osaa pitää asioitaan omana tietonaan, vaikka on opettaja... :whistle:

\
\

Ei, tiedän maisterin, joka ei osannut lukea auton bensamittaria. Mutta se olikin humanisti.

Meidän naapuri-mummeli on paras. Maalasimme miehen kanssa talomme. Mummeli puhuu, että Xxxxx maalasi, minä siihen, että kyllä minä maalasin puolet plus ikkunanpielet, kun olen semmonen pikkutarkka nysvääjä. NIIINniin mutta Xxxx teki varmaan suuremman työn. Tää sama mumma kääntää itse kasvimaansa ja on käsittääkseni maalannut myös itse talonsa!

Sama homma takan asennuksessa sun muissa. Yleensä se olen minä joka neuvoo herra insinööriä (joka on oikein kätevä tekemään, kunhan on saanut piirustukset minulta).

Niin ja mun isä osaa ommella ja virkata eikä sekään ole homppeli.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:57 Pantteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:55 vieras kirjoitti:
Mikä mies se on jos ompelee???

:headwall: Ei se miehisyys siihen kaadu kun osaa ompelukonetta käyttää ja ommella =)

No ei tosiaan miehisyys kaadu siihen. Meilläkin mies lyhetää aina mun housut ja on ommellut meille makuuhuoneen verhot...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:00 tiksu kirjoitti:
\
\

Kyllä se koulutus varmaan siihenkin jotenkin liittyy... kun ap:lle tässä ketjussa sanottiin, että eikö se osaa pitää asioitaan omana tietonaan, vaikka on opettaja... :whistle:

Vai sanooko vaan??Tiedä onko edes opettaja...Voihan sitä kirjoitella huvikseen.Voihan hän olla vaikka maalari??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:06 nytkypylly kirjoitti:
juu, mä olen kanssa humanisti ja siksi mielellään tarkkailen ihmisiä ja heidän käyttäytymistään =) on aina mielenkiintoista nähdä mitä ihmiset asioihin kommentoivat =)

Ja hyvin osaatkin ärsyttää. En tarkoita tätä ketjua. :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:08 gabor kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:06 nytkypylly kirjoitti:
juu, mä olen kanssa humanisti ja siksi mielellään tarkkailen ihmisiä ja heidän käyttäytymistään =) on aina mielenkiintoista nähdä mitä ihmiset asioihin kommentoivat =)

Ja hyvin osaatkin ärsyttää. En tarkoita tätä ketjua. :snotty:

aha! mitäköhän mahdat sitten tarkoittaa? tipahdin pikkuisen...

Munkin mies on homo, koska se osaa ommella...on joskus ennen meitä tehnyt lapselleen joululahjaksi pehmolelun.
Lisäksi tekee ruokaa, siivoaa, osaa soittaapianoa...

Umpihomo siis!
Rasvoja ym ihonhoitotököttejä se ei kyllä käytä, eli oiskohan siinä sitten se pelastusrako....hmmm.... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:12 miten muuten kirjoitti:
Lainattu viesti on poistettu.

tähän en ala, kun ei oikeasti makuasioista voi kiistellä, klisee mutta totta! en mäkään tuu kommentoimaan sun lapsen vaatekaappia tai keittiön verhoja =) me satutaan rakastamaan retrokuoseja ja 70-luvun kankaita, eikä se ole multa pois, jos se kaivelee sua :saint: <br><br>

En voi muuta kuin nauraa :laugh: :laugh: :laugh: ja ihmetellä tätä ketjua ja keskutelua \|O

Voiko ihmiset todellakin olla noin sulkeutuneita, ja alkaa arvostelemaan toisen tekemisiä tai mitä ei tee.

Olet mies tai nainen ja jos teet jotain poikkeavaa, niin heti sinut leimataan... Kysympä vaan mitä teidän lapsista tulee, jos olette noin ahdasmielisiä.

Kasvakaa aikuisiksi ja eläkää omaa elämäänne, älkää muiden. Ja jos ei ole omaa elämää, niin hankkikaa sellainen.

Tähän maailmaan mahtuu meitä monta erinlaista ja hyvä niin =) muuten olisi maailman todella tylsä !

Ensinnäkin, aivan mahtavaa että miehesi ompelee!!!! Mä tapailin kerran miestä, joka oli sairaahoitaja - seksikästä!

Itse en seurustelisi miehen kanssa, joka ei osaisi laittaa ruokaa. Nykyinen aviomieheni on ollut yksinhuoltaja tyttärelleen ja näin ollen osaa pyörittää taloutta.. Tosin nauttii nykyään myös mun passauksesta :)

Isäni ompeli meillä verhot, laittoi ruokaa, mutta myös teki remppaa, huolsi auton. Osallistui tasapuolisesti muihinkin kotihommiin. Kuusikymppinen, miehekäs isä, ukki ja puoliso. Ehkä miehinen itsetunto kesti tehdä kaikkea tuota jo minun nuoruudessani - ja vakuutan, että kellään ei tulisi mieleenkään kutsua häntä "pikkurillinheiluttajaksi" ;) . Ap onnittelen sinua, kun olet löytänyt miehen, jonka miehisyys kestää ompelukoneen käytön. Oma miehenikin osallistuu kaikkeen, mitä osaa - valitettavasti ei kyllä osaa ommella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:16 kirkaskyynel kirjoitti:
Ensinnäkin, aivan mahtavaa että miehesi ompelee!!!! Mä tapailin kerran miestä, joka oli sairaahoitaja - seksikästä!

Itse en seurustelisi miehen kanssa, joka ei osaisi laittaa ruokaa. Nykyinen aviomieheni on ollut yksinhuoltaja tyttärelleen ja näin ollen osaa pyörittää taloutta.. Tosin nauttii nykyään myös mun passauksesta :)

Oliks teillä hoitsuleikkejä, röyhelöt ja kaikki? :laugh: päähineet, rimpsut?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:18 oho kirjoitti:
\

Kaikkihan sitä on pukeutuneina työasuunsa sängyssä, että juu :whistle: .

Onpa täällä monilla tarkkaan tiedossa minkälainen pitää miehen tai vastaavasti naisen olla, jotta kelpaa. Kasvatetteko lapsennekin siihen tietoisuuteen, että poikien ei tule missään nimessä innostua esim. ompelusta ettei tule vaan homoksi sanottua.
Mä en osannut ajatellakaan, että heteromies, joka ompelee olis jotenkin androgyyni tai antimies.
Meillä (ollaan heteromies ja heteronainen) molemmat tykkäävät puuhastella vähän kaikenlaista eivätkä anna ikivanhojen roolimallien estää mieltymyksissään. Mä olen varmaan (nainen) parempi meistä ompelemaan, mutta kun en nyt satu ompelemisesta tykkäämään, niin on kiva kun mies hoitaa omat housun lyhennyksensä jne. Monesti on kivampaa pihalla hakata halkoja kuin istua ompelukoneen ääressä sisällä, mutta pidän kyllä itseäni hyvin naisellisena naisena, vaikka en kädetön esim. puukässyissä olekaan ja niistä tykkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:23 kirkaskyynel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:18 oho kirjoitti:
\

Kaikkihan sitä on pukeutuneina työasuunsa sängyssä, että juu :whistle: .

juu, ja etenkin sairaanhoitajaan työasuun kuuluu käytännölliset rimpsut ja röyhelöt ;)

Ai niin, mun mieheni käyttää niitä "rasvoja ja naamatököttejä", mihin joku viittasi. Oliskohan kanssa piilohomo??? :whistle: Osallistuu tosi paljon myös lapsenhoitoon ja istuttelee kukkiakin kanssani sekä laittaa jonkin verran ruokaa. Eikä osaa rempata tai laittaa autoja eikä paljon muutenkaan teknisiä laitteita. Miehekkäältä mieheltä on vaikuttanut, vaikka ei arvomaailma niin kovin kalkkeutunut olekaan. (Muistan vanhempana immeisenä vielä muuten ajan, jolloin tietokoneen käyttö oli vaan "miesten hommaa" ;) ).

Tätä palstaa (lähinnä sivusta seuranneena ) olen havainnut seuraavan asian.Nimittäin lähes päivittäin nostetaan joku typerä juttu ja "lynkataan" rauhassa.Tämä taisi olla tämän päivän sopiva kohde.
Ei ole niin väliä , mikä se aihe aina edes on.Näin kuitenkin tällä palstalla tapahtuu ja sen annetaan tapahtua.En tiedä , miksi näin tehdään, mutta niin vain tehdään.Seuratkaa itse.

juu, joka päivä pitää olla joku "topikki" oli se sitten imettäminen, kasvatus, alkoholi, mikä vaan.. ja myönnettäköön, että alunperin kirjoitin tämän avauksen tavallaan totena provona =) kiva nähdä, että ajatukset on edelleen jonkulla hieman vanhakantaisia =)

Yhteistyössä