Mä jaksoin. Mä säästelen näitä juttuja aina aamuiksi, otan kupin kahvia ja leivän.
Paljon mukavampi tapa aloittaa päivä, kuin pistää kierrokset täysille palstan yleisaiheissa tai lukea uutisista, kuinka koko maailma menee päin prinkkalaa.
Tuli mieleen Brinkkalan talo Turussa. Talon parvekkeelta julistetaan joulurauha.
Selasin aamulla paperisen Hesarin, jossa on paljon samoja juttuja iltauutisista.
Osallistuin harvoin tähän viestiketjuun Anna-lehden aikaan. En tiedä kuka oli viestiketjun ap.
Onneksi pakkaset hellittävät. Tein toissapäivänä kahden tunnin sauvakävelylenkin ja kännykän akussa oli
kotiin tullessa virtaa vain 1 palkki. Googletin tietoa akun hyytymisestä.
Kävin eilen vaatekaupassa ja ilokseni siellä oli 20 prosentin ystävämyynti. Juttelin mukavia myyjän kanssa
ja seuraavalla asiakkaalla oli nauru herkässä. En tiedä vaikuttiko höpinäni asiaan vai muuten vain
olivat hyviä tuttuja. Tuumasin, että olen alkanut tykätä korona-ajasta.
Aika hurjia tilastoja suomalaisten ikärakenteesta tulevan 10 vuoden aikana. Suurin osa työtekijöistä eläköityy
kunnan ja valtion palveluksessa. Osaa eläkeläisistä kaivataan osa-aikatyöhön.
Laitoin laskuja maksuun ja mietin onko järkeä olla eläkkeellä. Pitäisikö keksiä uusi
osa-aikatyö.
Ostin kirjakaupasta Seneca elämän lyhyydestä ja luin kirjan kertaistumalla. Seuraavana yönä näin kamalan painajaisen.
Mietin mistä uni johtui. Muistin tarinan gladiaattoreista ja keisarin julmuuksista.
Höyrähdin kirjan ostoon luettuani sunnuntain Hesarin filosofiajutun.
Hulluina vuosina nettikirjoittaminen auttoi pitämään itseni hyvällä tuulella.
Korona-aikaan nuoret voivat huonosti ja kriisipuhelimet ovat tukossa. Mietin pitäisikö tehdä
vapaaehtoistyötä. Aikoinaan tein kaikkea liikaa ja tarpeeksi. Seneca neuvoo appiukkoaan eroamaan valtion viljavaraston johtajan virasta ja nauttimaan elämästään.
Samaa neuvon työssä uupuneille. Kestää aikansa kunnes oppii olemaan jouten.
Katsoin putkeen maikkarin Sunnuntailounas tv-sarjan. Eniten nauratti Pirkko Hämäläisen könytessä tuolistä ylös. Hän teki tuolissa sanaristikkoa ja näytti ylös päästyään Taunon silmissä vanhalta. Jostain syystä nauroin
hillittömästi kohtaukselle.
Nyt juttu alkaa karata lapasesta päin "prinkkalaa".