jatkettava sänky, minkä ikäiselle?

aurinkoinen81

Jäsen
23.05.2004
286
0
16
Heippa!

Onko kenelläkään käytössä jatkettavaa sänkyä? Minkä ikäisenä olette lapsenne niihin siirtänyt? Meillä syyskuussa vuoden täyttänyt tyttö. Ei vielä kävele. Olen jo etsiskellyt mieleistä sänkyä ja aattelin kysellä sänkykokemuksia myös täältä.

Kiitos kaikille! :flower:

Meillä on käytössä ja poika siirtyi siihen noin 1v9kk iässä. Ei kyllä silloinkaan tullut pinnasängystä itse pois eli sen puoleen ei olisi tarvinnut siirtää, mutta haluttiin ostaa ison pojan sänky. =) Muutama viikko siihen meni että sai pojan sinne suosiolla jäämään kun oli huomannut kuinka helposti sieltä pääsee pois....

Meillä kans jo jatkettava käytössä, poju siirtyi siihen 1v.2kk vanhana ja kaksi kuukautta on siinä nukkunut ihan hyvin =)

Osaa itte kiivetä sänkyyn ja sieltä pois, joten aamuyöllä/aamulla töpsyttelee sit omasta huoneesta mein viereen :laugh:

Vaikka laidat on matalat niin laitoin pinnasängyn pinnasuojan patjan ja laidan väliin, poju on niin kova pyörimään että kolistelee raajojaan ja päätään muuten laitoihin. Tykkäsi kovasti, kun pääsi "isojen poikien" petiin =)

Me siirettiin esikoinen ison pojan sänkyyn noin 1v 10kk kun oli tulossa perheen lisäystä, niin oli hyvä totutella toiseen sänkyyn.
Keskimmäinen ei viihtynyt pinniksessä ja suurimman osan ajasta nukkuikin meidän välissä. Isojen sänkyyn ja omaan huoneeseen siirettiin joskus 1v 3kk.

Meillä tyttö siirtyi jatkettavaan äsekttäin eli 1v1kk iässä. kova on pyörimään ja äiskä kyttää yöllä ettei putoa. Millähän sais ittensä "ohjelmoitua" nukkumaan kunnolla ja luottamaan siihen että ei välttämättä sängystä tipu???

Meidän 1,5 vee siirtyi pari viikkoa sitten jatkettavaan.

On kai oikeastaan vanha aikuisten sänky jostain 1900-luvun alkupuolelta, leveys 75 cm ja pituus maksimissaan 170 cm. Laidat on sen verran korkeat että hyvin pysyy, mutta mönkiessään on pari kertaa kaluttanut kasvonsa laidan kulmaan. Ei vielä itse pääse sänkyyn, mutta pois tulee näppärästi vanhempien sängyn kautta - ja näin ollen mönkii aamuyöstä/aamulla viereen.

Esikoinen siirtyi pinniksestä jatkettavaan 1 v 2 kk, koska aloin odottamaan meidän kuopusta enkä enää kyennyt nostamaan häntä pois sieltä pinniksestä. Tykkäsi heti uudesta sängystä, ei tippunut kertaakaan siitä ja 3 viikkoa kesti ennen kuin oppi, että sieltä voi tulla itse pois. Silti ei pahemmin ole vaellellut öisin, nukkuukin paljon rauhallisemmin kuin pinniksessä, jossa meni aina laidasta laitaan.

Kuopus on nyt tasan 1 v ja tässä noin kuukauden päästä pitäis siirtyä jatkettavaan, koska pinnasänky matkaa seuraavalle käyttäjälle. Saas nähdä meneekö vaihto yhtä helposti kun tämä on vähän liikkuvaisempaa sorttia ja kovempi kiipeilemään...

Meidän neiti 1v 7kk siirtyi pari viikkoa sitten normaaliin sänkyyn ja yöt ovat sujuneet oikein hyvin.Neiti menee itse sänkyyn,mutta ilmeisesti reunat tuntuvat kovilta,hän ei tule alas itse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 12:45 yksivuotiaan äiti kirjoitti:
Meillä tyttö siirtyi jatkettavaan äsekttäin eli 1v1kk iässä. kova on pyörimään ja äiskä kyttää yöllä ettei putoa. Millähän sais ittensä "ohjelmoitua" nukkumaan kunnolla ja luottamaan siihen että ei välttämättä sängystä tipu???

Miks tyttö ei saa nukkua pinniksessä kun on vielä noin pieni? Mulla suunnilleen saman ikänen ja niin kova "vehtaamaan" että tulis tavis sängystä takuulla pää edellä alas monta kertaa yössä :p .
Tietty jos on toinen tulossa, niin on hyvä "vierottaa" pinnasängystä hyvissä ajoin.

meillä on molemmat lapset siirretty 11kk jatkettavaan! Poika oli silloin kävelly jo pitkään. Tyttö ei vielä silloin kävelly! Kumpikaan ei ole tippunut sängystä, paitsi päivän leikkien yhteydessä riehuessa...
Pääasia oli mielestäni se, että lapsi pääsee itse sängystä pois, koska pinnasängystä tulee mieleeni vankila! HUOM SE ON VAIN MINUN MIELIPIDE! Ja molemmat lapsistani ovat olleet sellaisia apinoita, että poika jo meinas tippua pinnasängystä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2005 klo 14:10 Miili kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 12:45 yksivuotiaan äiti kirjoitti:

Miks tyttö ei saa nukkua pinniksessä kun on vielä noin pieni? Mulla suunnilleen saman ikänen ja niin kova "vehtaamaan" että tulis tavis sängystä takuulla pää edellä alas monta kertaa yössä :p .
Tietty jos on toinen tulossa, niin on hyvä "vierottaa" pinnasängystä hyvissä ajoin.

Oikein arvasit. Toinen on tulossa ja tätä "siirtymäaikaa" jäi esikoiselle pari kuukautta. Ettei ihan tule tunnetta, että vauva vie sängynkin alta.

Me siirrettiin poika jo 9 kuukauden iässä isompaan sänkyyn ja juuri tuollaiseen päästä pidennettävään versioon. Pinnasängyssä pää kolisi jo sen verran ikävästi reunoille ja ahdasta oli joten tässä sängyssä unikin on ollut siltä osin levollisempaa. Sänky on seinän ja meidän sängyn välissä joten tippumisvaaraa ei niin suurta ole, ainut sitä "odotan" milloin hän huomaa tulla sängyn päädystä kurkottelemaan ja tippumaan. Poika kiipeää meidän sänkyyn, joskus yölläkin viereen nukkuman, mutta isommassa sängyssä on tilaa vaihdella vaikka nukkumissuuntaa.

Meillä poika 1v2kk nukkuu tyytyväisenä ihanassa pinnasängyssään. Jatkettavakin jo kerettiin ostaa mutta eipä meillä ole kiirettä siihen siirtyä. Siirrytään kun oppii kävelemään niin pääsee itte pois sängystään. Saahaan nukkua rauhassa yömme kun ei kenenkään tarvi pelätä tippumisia. Miks kummassa ihmiset kiirehtii vaihtamaan isojen poikien/tyttöjen sänkyyn. Tuskinpa vuodenikäinen laps osaa vielä ite vaatia uutta sänkyä :whistle: Mikäpä siinä jos nukkuminen siinäki(jatkettavassa)sujuu ongelmitta, turhaa stressiä jos joutuu tippumisia pelekäämään.

Meillä ollut käytössä jo useamman kuukauden, tyttö nyt 1v4kk. Vuoden vanhana taisi siirtyä siihen ja hyvin on toiminut. Ei ole pudonnut kertaakaan sängystä. Nyt nukkuu jo sängyssä omassa huoneessaan.