Jatkoa unikoulu ketjulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Muistatteko tuossa parisen päivää sitten ketjun siitä unikoulusta, 9kk ikäselle lapselle? No nyt voisin vähän kertoilla että miten on menny viimeset 3 yötä.

Eka yö tosiaan meni sillai että hän heräs tunnin päästä, annoin vetta ja nukahti samantien uudelleen. Lapsi heräs vielä pari kertaa yön aikana ja Odotin about 5-10min jos hän olis nukahtanu itekseen, mutta kun ei hiljentynyt niin kävin antamassa vettä.

Seuraavana yönä hän nukkui 9h putkeen, ilman että heräsi kertaakaan, ja viime yön hän nukkui 8h.

Muistatteko mikä teidän reaktiot oli tähän KAMALAAN UNIKOULUUN? noin 90% teistä oli suurinpiirtein sitä mieltä että mä olen todella itsekäs äiti, joka ajattelee vain omaa unta ja että kohtelen lastani epäreilusti, että hänellä on varmasti nälkä ja ikävä. Mua tosiaan ärsytti nää kommentit toden teolla, koska tän unikoulun oli tarkoitus auttaa niin MINUA kuin myös LASTANI, JOKA ON SIIS TÄRKEIN. Sanoin että meillä nukutaan öisin, ja niin meillä tästä lähtien tehdään. Ja nyt te jotka tahallanne haluatte ymmärtää tämän väärin niin voin jo valmiiksi oikaista että tulee olemaan öitä kun lapseni herää esim. kipeena, painajaisuneen tai muuta vastaavaa, ja se on sitten eri tilanne, mutta sanotaanko että normiyö niin meidän talossa nukutaan.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2108322-ensi-yona-meilla/

nii ja tässä vielä se alkuperänen ketju, joka sai aikalailla täystyrmäyksen ja mä haukut...

HIeno juttu, että saatte nyt nukkua. Kyllä 9-kuinen saa maitoa tarpeeksi päivälläkin, varsinkin, kun juo pulloa. Minä jouduin lopettamaan 9-kuisen imetyksen, mutta ei hän kyllä heräilyä lopettanut ennen kuin vähän yli yksivuotiaana. Emme kuitenkaan aloittaneet pullopalvelua yöksi. Tuolla tuo "vauveli" 11 v nyt pelaa pleikkaa ja nukkuu yönsä oikein turvallisesti.

HIeno juttu, että saatte nyt nukkua. Kyllä 9-kuinen saa maitoa tarpeeksi päivälläkin, varsinkin, kun juo pulloa. Minä jouduin lopettamaan 9-kuisen imetyksen, mutta ei hän kyllä heräilyä lopettanut ennen kuin vähän yli yksivuotiaana. Emme kuitenkaan aloittaneet pullopalvelua yöksi. Tuolla tuo "vauveli" 11 v nyt pelaa pleikkaa ja nukkuu yönsä oikein turvallisesti.

hienoa et jollain on tällänen asenne, mustakin on tosi kiva että me vanhemmat saadaan levätä kunnolla öisin.
Mä en tiedä miksi mua vieläkin sapettaa se miten ihmiset kommentoi silloin parisen päivää sitten, vaan reaktiot olis pitäny olla enemmän tätä luokkaa! Olis kiva kuulla niitä jotka oli sillon aukomas päätään että tulisivat nyt vähän jatkamaan tätä unikoulu keskustelua...

nii ja Salla07 oli sitä mieltä että mä olen suuremman luokan pelle, vain koska hänen maija-nikonsa söi vielä 15kk ikäsenä öisin... Ja siis vissiin sen takia että mä yritän saavuttaa sen että meillä nukkuttaisiin öisin..

Kun meidän lapselta lopetettiin yömaito, hän itjeskeli ekana yönä 1,5h, kaksi seuraavaa nukkui kokonaan. ja siitä lähtien on heräillyt sen saman 2-3krt yö kuin aikaisemminkin, tosin nyt ilman maitoa. Siis normaalisti. Muttä vähän väliä on kausia kun herätään useammin, jopa kerran tunnissa. Eli älä vielä tuuleta, että homma tuolla ohi.
9kk on valmis nukkumaan yöt ilman maitoa, huudattaminen on väärin, koska hän ei ymmärrä mistä on kyse: yhtäkkiä loppuu sekä yöruoka, että äidin turva.

Mutta kiva että teillä sujuu nyt yöt hyvin.

Lueskelin nyt vähän aiempaa ketjua ja järkytyin kommenteista. Jos 9 kk on saanut paljon syliä, rakkautta ja tarpeisiin on vastattu pari huuto yötä ievät hänen perusturvaansa hetkauta. Se, että vanhemmat nukkuvat hyvin vaikuttaa suoraan siihen, miten vanhemmat jaksavat kohdata lastaan päivällä. Mieluummin laadukkaasti päivällä, kuin puolikuntoisesti ympäri vuorokauden! Kyseessähän on vauva, joka pystyy syömään tarpeeksi yötä varten illalla.

Kyllä mäkin voisin aloittaa jo tuossa iässä tai hiukan aiemminkin, jos olisin uupunut.

Onnea hienosta saavutuksesta,mulla kans 9 kk kuopus ja nyt alkaa hänellä yöt olla aika katkonaisia vaan en saa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa unikoulua.nyt 2v poikani kävi sairaalan unikoulun kun mulla oli voimat ja unet(!!)niin vähissä etten itse pystynyt unikoulua pitämään.

[QUOTE="aloittaja";25853033]missä kaikki rähisijät nyt on??[/QUOTE]

No en kyllä ymmärrä, miksi pitää heti tehdä huudatusunikoulu, kun vaihtoehtojakin on. Meillä tehtiin 6kk iässä yösyöttöjen lopettaminen ja unikoulu tassuttelu-unikoululla, en ois vaan ikinä voinut jättää omaa lasta huutamaan niin, ettei kukaan siihen huutoon vastaa. Ja siis tuolla tassuttelulla pikkuinen alkoi nukkua täydet yöt ilman heräämisiä ja yösyöttöjä, eli sama lopputulos, pehmeämpi menetelmä.

[QUOTE="vieras";25853323]No en kyllä ymmärrä, miksi pitää heti tehdä huudatusunikoulu, kun vaihtoehtojakin on. Meillä tehtiin 6kk iässä yösyöttöjen lopettaminen ja unikoulu tassuttelu-unikoululla, en ois vaan ikinä voinut jättää omaa lasta huutamaan niin, ettei kukaan siihen huutoon vastaa. Ja siis tuolla tassuttelulla pikkuinen alkoi nukkua täydet yöt ilman heräämisiä ja yösyöttöjä, eli sama lopputulos, pehmeämpi menetelmä.[/QUOTE]

kuka puhui mistään huudatuksesta?

[QUOTE="piu";25853195]Kun meidän lapselta lopetettiin yömaito, hän itjeskeli ekana yönä 1,5h, kaksi seuraavaa nukkui kokonaan. ja siitä lähtien on heräillyt sen saman 2-3krt yö kuin aikaisemminkin, tosin nyt ilman maitoa. Siis normaalisti. Muttä vähän väliä on kausia kun herätään useammin, jopa kerran tunnissa. Eli älä vielä tuuleta, että homma tuolla ohi.
9kk on valmis nukkumaan yöt ilman maitoa, huudattaminen on väärin, koska hän ei ymmärrä mistä on kyse: yhtäkkiä loppuu sekä yöruoka, että äidin turva.

Mutta kiva että teillä sujuu nyt yöt hyvin.[/QUOTE]

Me päätettiin tehdä tää, vaikka ei me mitenkään erikoisen uupuneita edes oltu, mutta luulen että näin on parempi sekä meille että lapselle.

Saattaa toki olla että tulee takapakkia, mutta sitten pitää vaan rohkasta lasta taas nukkumaan yönsä läpi!

[QUOTE="aloittaja";25853441]kuka puhui mistään huudatuksesta?[/QUOTE]

Sinä. Suora lainaus sun edellisestä aloituksesta: "Me ei tassutella, vaan tehdään tää kerralla kunnolla. Ajattelin antaa kunnolla ruokaa nyt ennen nukkumaan menoa, ja maitoa iso pullo. Jos herää niin annan huutaa, max 45min, ja jos ei huuto lopu niin annan huikan vettä ja sitten takaisin sänkyyn kun on rauhottunut".

[QUOTE="vieras";25853633]Sinä. Suora lainaus sun edellisestä aloituksesta: "Me ei tassutella, vaan tehdään tää kerralla kunnolla. Ajattelin antaa kunnolla ruokaa nyt ennen nukkumaan menoa, ja maitoa iso pullo. Jos herää niin annan huutaa, max 45min, ja jos ei huuto lopu niin annan huikan vettä ja sitten takaisin sänkyyn kun on rauhottunut".[/QUOTE]

Joo mä sanoin noin, mutta jos jaksoit lukea yhtään noita kommentteja, niin tarkensin 'pikkasen' että mitä mä tolla "annan huutaa" ja max 45min...

[QUOTE="aloittaja";25854337]Joo mä sanoin noin, mutta jos jaksoit lukea yhtään noita kommentteja, niin tarkensin 'pikkasen' että mitä mä tolla "annan huutaa" ja max 45min...[/QUOTE]

No katoin vaan sen ensimmäisen ja mullakin nous karvat pystyyn heti, eli en ihmettele jos palstalaiset hyökkäs kimppuun :)

[QUOTE="aloittaja";25852854] Mua tosiaan ärsytti nää kommentit toden teolla, koska tän unikoulun oli tarkoitus auttaa niin MINUA kuin myös LASTANI, JOKA ON SIIS TÄRKEIN. [/QUOTE]

Juu, lapsen parhaan kannalta on todella tärkeää näyttää 9 kk ikäiselle, ettei vanhempaa noin vain voi pompotella. Vai mitenkäs se sanamuoto menikään ;)

Yhteistyössä