Jatkoa uusavuttomuuteen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruuanlaitto yms. onnistui, mutta paperiasioiden hoito oli opeteltava. Vanhemmille tuli aika paljon soiteltua kun piti hommata kotivakuutus ym. Olin aika "vanha" muuttaessani pois kotoa, muistaakseni 22v. Hävettää myöntää mutta vanhempani tapetoivat ja maalasivat vuokra-asuntoni, ja siivottiin koko perhe yhdessä sitä. Isäni jopa vahasi lattiat. Vuokratakuunkin vanhemmat lainasivat. Kotiin pääsi aina syömään jos rahat olivat lopussa, ja muutenkin tukea on saanut.
Isäni on aina korjannut pyöräni ja teki kaikki kotini korjaukset lampun ja sulakkeen vaihtoa lukuun ottamatta. En ole koskaan hakannut mattoja, palkkasin veljeni tekemään sen. Periaatteessa osaan paikata pyöränkumin yms pikku korjauksia, mutta on helpompi pyytää joku muu hoitamaan asia ;)

Vanhemmat auttavat vieläkin rahallisesti minua. Jos on ollut jotain isompia hankintoja Esim. jääkaappi, niin olen lainannut puolet summasta vanhemmilta ja maksanut sitten seuraavan kuun palkasta takaisin.

Se harmittaa etten ole aina arvostanut vanhempieni apua vaan pitänyt sitä itsestään selvyytenä. Ja olen käyttäytynyt aika törkeästikin vanhempiani kohtaan nuorena aikuisena. Onneksi aikuinen ihminen osaa myöntää virheensä ja pyytää anteeksi :ashamed:

Osasin minä ruokaa laittaa ja siivota, jos en jotain osannut soitin äidille. Näin teen vieläkin, tosin joissain asioissa soita anopille :)
Muutin pois kotoa -92, olin silloin 17v ja odotin esikoista eli ei oikein edes jäänyt aikaa isommalle uusavuttomuudelle.

Ei kai kukaan ole seppä syntyessään :D

Yhteistyössä