Jatkuva kina autosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahareikänä peltilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkään miksi pitää katsella noin alkeellisesti käyttäytyvää miestä. Ja toiseksi
sen verran pitää olla munaa että saa loppumaan noin lapsellisen miehen käytöksen.

Itse kirjoittelin reipas vuosi sitten ihan samasta ongelmasta, tosin niin, että auto oli mun ja avokki halusi käyttää sitä ilmaiseksi. Auto aiheutti ihan valtavaa kinaa, koska avokki ei suostunut maksamaan edes käyttämiään bensojaan ja toisaalta halusi käyttää sitä vapaasti, vaikka tarvitsen itse auton työssäni. Perusteena oli 36-vuotiaalla miehellä se, että äidinkin autoa saa lainata niin paljon kuin haluaa ja ihan ilmaiseksi.

No, nykyään mies asuu äitinsä kanssa ja minä ajelen autollani. Näin aikuismaisesti sitä osataan hommat hoitaa vielä neljänkympin häämöttäessä...

Auto huoltaminen ja hyvänä pitäminen on kyllä kallista puuhaa. Osat ovat kalliita (vaikka nekin saisi hankittua suhteiden kautta) työstä puhumattakaan. Ystäväni mies on aivan taivaan lahja. Rahaa hän ei ole palveluksistaan huolinut, mutta korvaukseksi katson mielelläni heidän lapsien perään tarjottuani heille elokuvaliput tai lahjakortin ravintolaan. Kotiseudullani vanhempieni luona näin syksyllä käydessäni saan usein hirvenlihaa joko sellaisenaan tai esim. purkitettuna mukaani ja isäni pyytää aina viemään näistä myös tälle ystäväni perheellekin.

Itse olen tyytyväinen siitä, ettei miehelläni ole ollut ajokorttia aiemmin. Tällä olemme onnistuneet välttämään juuri tämän normaalin kierteen, että ajelu ja auto siirtyvät salakavalasti miehen heiniksi. Tosin ei minullakaan ole ajokortti ollut kuin pari vuotta. Opiskelijana kun ei ollut rahaa moista hankkia tai autoa pitää.

Ei tosiaan ole oikein, että ketjun aloittaja joutuu maksamaan jostain aivan suhteettoman suurta hintaa, asiasta jota ei saa käyttää varsinkaan jos vielä tienaa miestään vähemmän. Enhän minäkään osta miehelleni sen polttamia tupakkeja (tai no tooooosi harvoin korkeintaa).. Älä maksa enää mitään, ennen kuin saat hyvityksen jo maksamastasi tai vähintäänkin sovittua jatkosta. Parisuhteeseen kuuluu valitettavasti avoliittoon mentäessä aina myös kahden ihmisen raha-asioiden yhdistyminen, jossa voi tulla suuriakin ongelmia. Itse olen esimerkiksi huomattavasti pihimpi ja säästeliäämpi kuin mieheni, joka toisinaan aiheuttaa varsin mielenkiintoisia keskusteluja... :)

Tätäkin ketjua lukiessa joutuu jälleen toteamaan sen että oma mieheni on helmi miesten joukossa.
Koskaan hän ei ole noin tökerö minua kohtaan kuin monet miehet tuntuvat kumppaneilleen olevan.
Miksi naiset siedätte moista?

"Perusteena oli 36-vuotiaalla miehellä se, että äidinkin autoa saa lainata niin paljon kuin haluaa ja ihan ilmaiseksi."

- Joko siitä on kokonainen vuosi! Muistan juttusi. Ei ollut lainkaan vaikea ennustaa, miten sinä juttusi ratkaiset... Onko mamma nyt tyytyväinen ja onnellinen, kun sai vauvansa takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo...:
On se kumma kun soffis on niiin hyvä mies ja isä ja tietää parisuhdemutkat suoriksi ja silti ei oo eukkoa... tai oli, kai parikin jotka häippäsi... mistä syystä? Näkeeekö soffhvis unta omasta hienoudestaa ja sepustee itsensä sellaiseksi kun haluaisi olla.

Hyvää huomenta.En tiedä mistä johtuu että naisten kanssa parisuhde ei onnistu.Enkä sepustele mitään jotain kuvitelmia.Näin se vaan on.Ystäviä on vaikka kuin mutta naispuolinen jostain syystä ei vaan tärppää.Kun lukee näitä ellin palstoja saa käsityksen että ukko kun ukko saa naisen,olkoon vaikka minkänäköinen pahanhajuinen ihramaha mutta mutta....?Onko otsaani tatuoitu,tätä miestä kaihtakaa?Siltä joskus tuntuu.

Minusta sinun ei kannata ostaa autoa, koska tarvitset sitä niin vähän. Jotenkin vain kuvitellaan, että auto on "pakko" olla, vaikka ei se suurimmalle osalle ole oikeasti millään tavalla pakko. Sano miehellesi, että haluat, että hän lunastaa sinun osuutesi autosta ulos, jolloin saat pienen pesämunan säästöön jotakin muuta tarkoitusta varten. Maksa sitten miehelle hänen auton käytöstään esim. voimassa olevan kilometrikorvauksen mukaan (maksimiarvo tänä vuonna on 0,44 e/km), jolloin esim. 200 km:n reissu maksaisi sinulle 88 euroa. Mies hoitakoon kaikki muut kulut esim. vakuutukset jne, koska auto on hänen nimissään ja siis siten hänen omaisuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja autoton eikä silti rassukka:
Minusta sinun ei kannata ostaa autoa, koska tarvitset sitä niin vähän. Jotenkin vain kuvitellaan, että auto on "pakko" olla, vaikka ei se suurimmalle osalle ole oikeasti millään tavalla pakko. Sano miehellesi, että haluat, että hän lunastaa sinun osuutesi autosta ulos, jolloin saat pienen pesämunan säästöön jotakin muuta tarkoitusta varten. Maksa sitten miehelle hänen auton käytöstään esim. voimassa olevan kilometrikorvauksen mukaan (maksimiarvo tänä vuonna on 0,44 e/km), jolloin esim. 200 km:n reissu maksaisi sinulle 88 euroa. Mies hoitakoon kaikki muut kulut esim. vakuutukset jne, koska auto on hänen nimissään ja siis siten hänen omaisuuttaan.

Olen samaa mieltä ettei noille metrimäärille kannata missään nimessä autoa hankkia.
Mutta, mutta.......siis herätys ystävät.
Miksi ihmiset yleensä elävät yhdessä? Käsittääkseni siksi että haluaa toisen seuraa, jotkut jopa rakastavat kumppaniaan, ainakin sanovat niin.
Miksi kummassa sitten pitää olla noin tökeröä köytöstä toista kohtaa? Jostain helkutin ruostuvasta autonrämästä ollaan eri mieltä, sen käyttöoikeuksista suhteessa.......voi pyhä jysäys.

Jos elämä on noin vaikeaa suhteessa niin miksi yleensä elätte sellaisten kumppanien kanssa?
Täytyy kyllä sanoa että helmi olen minäkin naiselleni, kuningattarellni, silloin kun suhteessa olen.
Tuollaisille "automiehille" pitäs lyödä heti luu kurkkuun ja kehoittaa opettelemaan elämää.

Yhteistyössä