Jatkuva luottamuspula ja epävarmuus suhteessa, neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja sihteeri
  • Ensimmäinen viesti
sihteeri
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa hieman yli 1,5 vuotta ja asumme yhdessä. Olen 28 ja mieheni 33. Mieheni oli ennen seurustelun alkamista ollut 10 vuoden suhteessa josta hänellä on 3 vuotias lapsi. Suhde oli loppunut vain noin puoli vuotta ennen meidän seurustelun alkamista miehen eksän toimesta. Mies ei ollut naimisissa. Itse olen seurustellut ja ollut sinkkuna ja tämä on ehdottomasti paras parisuhteeni ja haluaisin jakaa tulevaisuuden mieheni kanssa ja omissa haaveissani on lapsi/lapsia.

Edellisessä suhteessani minua petettiin ja se jätti todellakin jälkensä. Olen aina ollut hiukan epävarma viehätysvoimastani, minulla on aina ollut suhteessa epävarma olo siitä että riitänhän varmasti mutta tämän nykyisen miehen kanssa minulla ei ole tällaista oloa juurikaan ole ollut. Kunnes... päädyin lukemaan hänen facebook-keskusteluaan kaverinsa kanssa erään riidan jälkeen (epävarmuus nosti päätään ja pelkäsin hänen hylkäävän minut joka sai minut lukemaan viestejä, tiedän tyhmää ja väärin). Siellä näin keskusteluissa kuinka oma mieheni arvosteli sinkku-kaverinsa Tinder-matcheja ja haaveili että pääsisi itsekin tällaisia panemaan. Myöhemmin hän kirjoitti kaverilleen meidän riidasta ja sanoi että me yritämme vielä jatkaa ja käyttäytyä toisiamme kohtaan paremmin. Tämän jälkeen poikaystäväni kuitenkin kirjoitti että "sitä en tietenkään maininnut (minulle eli tyttöystävälle) että haluan vierasta pillua, on aina kuulunut luonteeseeni, pettää en halua mutta maksullistahan ei lasketa" ja tähän perään silmäniskuhymiö. Poikakaveri oli myös lähettänyt kaverilleen kuvan eksästään (!!), en tiedä miksi, mutta hänen eksänsä on todella kaunis. Mieheni siis säilyttää edelleen eksänsä kuvia ja lähetti tällaisen kuvan kaverillleen. Kerrottakoon vielä että seksielämämme on upeaa, tosin minä haluaisin että seksiä olisi enemmän (nyt n. 1-2 kertaa viikossa).

Kerroin poikaystävälle että luin heidän keskustelunsa ja että näin kuvat mitä hän oli lähettänyt. Pettämiskeksusteluun hän sanoi että se on huumoria ja että hän ei minua pettäisi. En muista mitä hän vastasi eksänsä kuvan lähettämiseen.

Ongelma on siis se että kaiken tämän saatuani tietoon en voi mitenkään luottaa oikeasti, syvällisellä tasolla mieheeni. Haluaako hän oikeasti olla minun kanssani vai haaveileeko vain sinkkuudesta ja uusista valloituksista? Olen sanonut hänelle että jos sinusta tuntuu ettet ole halukas seurustelemaan niin ole yksin mutta hän vastaa aina että ei kaipaa olla sinkku. Hän myöntää että kyllä, miehenä vieras pillu kiinnostaa aina mutta ei toimi asian suhteen. Arvostan tätä rehellisyyttä. Yleisesti ottaen olemme toisillemme hyvin rehellisiä ja uskon miestäni kun hän kertoo ajatuksistaan mutta nähtyäni nämä keskustelut ja eksän kuvan lähettämisen on sisälläni pelko siitä että onko hän OIKEASTI tässä suhteessa tosissaan vai onko tämä suhde vain kaiku hänen entisestä suhteestaan kauniin eksänsä kanssa. Asiaa ei helpota että minulla on muutenkin taipumus heittäytyä epävarmaksi parisuhteissa (en kerro miehelle näistä tunteista, pidän ne itselläni sillä tiedän että se vain karkottaisi miehen kauemmaksi). Kun luin nämä facebook-keskustelut olin aivan rikki, uskon että se viimeinenkin naiivi usko miesten viattomuuteen on mennyt, mutta keskustelu miehen kanssa auttoi jonkin verran. Mieheni ei ole romanttista, herkkää tyyppiä vaan puhuu asioista niin kuin ne ovat. Sanoo rakastavansa ja osoittaa välittämisesti enemmän teoilla kuin sanoilla. Häneltä on turha etsiä ns. lohdutusta ja vakuuttelua tässä asiassa kun siitä on jo muutamaan otteeseen puhuttu.

Haluaisin kuulla mielipiteenne, tuntuu että miehen kanssa keskustelu asiasta ei auta enää vaan asiasta jankkaaminen ajaa miehen kauemmas. Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostavat. Pitääkö minun vain odottaa ja katsoa mihin suuntaan suhde etenee ja jättää urkkimiset ja epäilyt taakse vai pitäiskö minulle olla päivän selvää miehen halut jos hän todella olisi tosissaan? Ahdistaa sekin että haluaisin lapsen jo muutaman vuoden sisään mutta se edellyttää että kumpikin on tässä suhteessa yhtä tosissaan. Miltä tämä tilanne teistä kuulostaa? Arvostaisin todella paljon mielipiteteitä!
 
sihteeri
Ei kuulosta hyvältä. Tuore suhde ja tuollainen asenne. Jättikö ex pettämisen takia?
Melkeinpä uskaltaisin ehdottaa kantapäitä vastakkain...
Kiitos vastauksesta.
Pettämistä ei heillä ollut. Mieheni on hyvin suora ja hyvä niin, hän ei kaunistele asioita. Hän on itsenäinen eikä kauhean perinteinen mies. Ei haaveile naimisiinmenosta eikä uusista lapsist. Ollaan tässä mielessä erilaisia. Olen hänestä saanut irti että suostuu lapsen tekoon tulevaisuudessa jos suhteemme jatkuu hyvnä. Ja olen tehnyt hänelle erittäin selväksi että jos joskus pettää on peli poikki samantien. Mutta miten saisin itselleni selväksi ja hänestä irti mitä hän haluaa suhteelta? Riittääkö se hyvään parisuhteeseen että toinen suostuu toisen haaveisiin mutta ei niitä itse varsinaisesti palavasti halua. Ja vielä eksästä, hän on kaunis mutta ei älykäs, heidän suhteessaan ei juuri kommunikointi ja mies elätti eksää. Meidän suhde on aivan toisenlainen. Huoh.. haluaisin päästä miehen pään sisälle ja repiä hänestä ulos että mitä hän haluaa..Toisaalta jos hän ei saa kukistettua ulos että todella haluaa tulevaisuuden kanssani niin ehkä on parempi lähteä. Pelottaa myös sekin että jos sanon miehelle että lähden niin varmaan ei juuri taistelisi vastaan, hän kun ei halua elämäänsä yhtään negatiivista ja patisuhderiidat ovat juuri sitä.
 
Viimeksi muokattu:
harkintaa
Kiitos vastauksesta.
Pettämistä ei heillä ollut. Mieheni on hyvin suora ja hyvä niin, hän ei kaunistele asioita. Hän on itsenäinen eikä kauhean perinteinen mies. Ei haaveile naimisiinmenosta eikä uusista lapsist. Ollaan tässä mielessä erilaisia. Olen hänestä saanut irti että suostuu lapsen tekoon tulevaisuudessa jos suhteemme jatkuu hyvnä. Ja olen tehnyt hänelle erittäin selväksi että jos joskus pettää on peli poikki samantien. Mutta miten saisin itselleni selväksi ja hänestä irti mitä hän haluaa suhteelta? Riittääkö se hyvään parisuhteeseen että toinen suostuu toisen haaveisiin mutta ei niitä itse varsinaisesti palavasti halua. Ja vielä eksästä, hän on kaunis mutta ei älykäs, heidän suhteessaan ei juuri kommunikointi ja mies elätti eksää. Meidän suhde on aivan toisenlainen. Huoh.. haluaisin päästä miehen pään sisälle ja repiä hänestä ulos että mitä hän haluaa..Toisaalta jos hän ei saa kukistettua ulos että todella haluaa tulevaisuuden kanssani niin ehkä on parempi lähteä. Pelottaa myös sekin että jos sanon miehelle että lähden niin varmaan ei juuri taistelisi vastaan, hän kun ei halua elämäänsä yhtään negatiivista ja patisuhderiidat ovat juuri sitä.
Ei vaikuta aviomies- tai perheenisämateriaalilta. Nähtävästi tietää sen itsekin. Mikä perhe sellainen on, jossa isä on suostunut lapsentekoon pitkin hampain eikä siedä minkäänlaista perheneuvottelua. Ei varmasti siedä lapsen itkua ja kiukutteluakaan.

Ei sinun kannata tämän miehen pään sisälle pyrkiä, pettyisit vain.
 
Viimeksi muokattu:
Norsu
Kun olette olleet vasta vähän aikaa yhdessä, suosittelen eroa, koska teillä ei ole lapsiakaan, onneksi.

Kannattaa kysyä exältä pettikö mies häntä ja sen takia erosivat. Älä luota siihen mitä mies kertoo erostaan, ei kai paljasta koko totuutta.

Kyllä vielä löydät arvoisesi miehen, ei kaikki ole tuollaisia petollisia. Nyt et kyllä voi luottaa häneen, se kaihertaa mielessäsi aina, että mitä selkäsi takana tapahtuu.

Toivon sinulle onnea tulevaisuudessa uuden miehen kanssa! Miehiä on maailmassa paljon, älä siis jää huonon kanssa.
 
-ap
Mietityttää että kaipaako mies juuri pitkän suhteen jälkeen yksinoloa ja sinkkuutta kun sitä ei ole aikuisella iällä kokenut. Tuntuu ettei hän halua mitään "rajoittavaa" elämäänsä, mutta on silti valinnut uuden suhteen. Tuntuu että itse odotan enemmän suhteelta, mies menee päivä kerrallaan ja ahdistuu tulevaisuuden suunnittelusta. Toisaalta ymmärrän. Pelkoni on että mies ei ole yhtä sitoutunut suhteeseen kuin minä ja nämä viestit joissa "haaveilee" seksistä muiden naisten kanssa ja on kateellinen sinkkukaverilleen tinderin käytöstä ovat oireita tästä.
 
Ole realisti
Pelkoni on että mies ei ole yhtä sitoutunut suhteeseen kuin minä ja nämä viestit joissa "haaveilee" seksistä muiden naisten kanssa ja on kateellinen sinkkukaverilleen tinderin käytöstä ovat oireita tästä.
Siis on pelkkä fakta, että miehesi haluaa muita naisia ja on valmis pettämään sinua maksullisen naisen kanssa.

Joko hyväksyt asian tai et hyväksy -> jos hyväksyt, hyväksyt myös sen, että et voi koskaan luottaa ja jos et hyväksy, miksi enää pähkäilet?
 
Viimeksi muokattu:
harkintaa
Mietityttää että kaipaako mies juuri pitkän suhteen jälkeen yksinoloa ja sinkkuutta kun sitä ei ole aikuisella iällä kokenut. Tuntuu ettei hän halua mitään "rajoittavaa" elämäänsä, mutta on silti valinnut uuden suhteen. Tuntuu että itse odotan enemmän suhteelta, mies menee päivä kerrallaan ja ahdistuu tulevaisuuden suunnittelusta. Toisaalta ymmärrän. Pelkoni on että mies ei ole yhtä sitoutunut suhteeseen kuin minä ja nämä viestit joissa "haaveilee" seksistä muiden naisten kanssa ja on kateellinen sinkkukaverilleen tinderin käytöstä ovat oireita tästä.
Ala valmistautua henkisesti siihen, että mies on lähtökuopissa irtautumaan tavalla tai toisella teidän suhteestanne. Vapaat markkinat houkuttavat, kun sinä haaveilet liiaksi sitoutumisesta ja jopa lapsesta.

Ei kannata varata yhteistä kesälomamatkaa ainakaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:
K123
menkää pariterapiaan, esim liisa ja juha välilä on hyviä, siellä selvitätte toisillenne mistä kumpikaan ei voi luopua- pariterapiassa halutaan että liitto jatkuu, netissä saat neuvon jätä se, kumpikaan ette halua eroa - ja muita älä kuuntele kuuntele vain itseäsi mitä muuta sanoo ei ole se mitä itse haluat eikä ole vääriä valintoja- mars menkää - siitä on apua !
 

Yhteistyössä