jättäisitkö 2,5v hetkeksi yksin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kilimanjaro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon satujumppaohjaaja ja en oo ikinä ymmärtänyt vanhempia ketkä sälyttää lapsensa toisten vastuulle siellä pukkarissa. Mun jumpassa on 3-5 vuotiaita ja ne on yllättävän pihalla siellä pukkarissa. Ne ei aloita edes pukemista yksin ennen kuin vanhemmat tulee.

Nää samat vanhemmat on yleensä niitä jotka jättää muksunsa 10 minuuttia ennen jumpan alkua yksin saliin juoksemaan, kun "onhan siellä se ohjaaja"... Jos niihin harrastuksiin pitää päästä niin kyllä se on vanhemman homma katsoa lapsensa perään, ellei jotain kimppaviemisiä jonkun kanssa sovi.

Tää on ihan totta. Mun 3v on 3-4v jumpassa ja nekään isommat ei yksin osaa toimia mennessä tahi lähtiessä. Edes pukkarissa, saati että kulkisivat yksin sinne pukkariin saakka. Ja säännöissäkin on maininta että aina oltava saattaja lapselle.

Ja omaa lastani en ois jättäny 2,5v tai nyt 3v. Hän on kyllä reipas mut se yksinäisyyden tunne ja hätä tulee samantien kun huomaa että nyt ei olekaan ketään paikalla. Ja saattaa kyllä keksiä tyhmyyksiä vaikka jättäs töllön eteen.

En.

Mietin tossa hetki sitten, jos pikasesti kävisin kaupassa. 4v ja 3v odottas sen aikaa, ottasin 1.5v:n mukaan. Kauppaan matkaa, ehkä 100m. Tulin tulokseen, että juu ei. Kaikki mukaan, tai ei ollenkaan. Tiiä mitä keksivät, tai pelästyvät nurkassa paukahtavaa pakkasta.

Tiedän tapauksen, että 3-vuotias on joka päivä 15-30min koiran kanssa kahdestaan sisällä. On kyllä tosi reipas lapsi, mutta en silti jättäisi, varsinkaan koiran kanssa vahtimatta.

jumpassa käyty ja pienemmän kanssa ulkoiltu.nyt sauna päälle ja naatiskelemaan.
mutta isäni kertoi, että ollessaan itse pieni niin perheen koira(semmonen lassie) vahti isää kun vanhemmat olivat töissä, isä oli jotain 5 vanha silloin. tottakai joku naapurin mummo kans katteli, mutta kaikillahan tietty omat työt ja ei siinä ihan voinu 100% olla sitten hoitajana ja koira hoiti siinä sitten. ja hengissä näyttí selvinneen. kun kävin Intiassa joskus nuorempana ja katseli katulapsia jotka nuorimmat varmaa on tollasia 4v niin ihmettelee kyllä kuinka edes käytännön asioissa selviävät hengissä. kauhia ajatuskin!

Omani jättäisin. Mutta Toi lapsi onkin joka päivä muutaman 5minuttisen itsekseen, kun hoidan jotain juttuja. Jo 1,5 veenä oli pakko vaan vällä pistää banaani ja lelu käteen ja hilpasta pihalle lapioimaan hanki auki puuliiterille, että sais sisälämpötilan inhimilliseksi. Kukin toimikoon just niinkuin omat vaistot sanoo.

[QUOTE="vieras";22564791]Mä en vie edes roskapussia vaikka lapsi olisi päiväunilla. Mitä jos itselle sattuu matkalla jotain? Liukastuu ja lyö pään, jää auton alle tai jotain muuta. Kuka tietää että talossa on lapsi yksin?[/QUOTE]

Ei kukaan tietenkään tiedäkään. Siksi onkin parempi jäädä lapsen kanssa auton alle...

Asiaan itseensä sen enempää kantaa ottamatta, tää on musta kumma perustelu.
Ihan yhtälailla sä voit kotona viiltää leipäveitsellä ranteen auki kun olet lapsen/lasten kanssa keskenään, ja kuka siitäkään tietää, jos lapset on niin pieniä, etteivät osaa siitä mihinkään ilmoittaa.

[QUOTE="äitee";22564716]kyl mä varmaan jättäisin, laittaisin esim dvd:n pyörimään. ite käyn tupakallaki, ku lapset sisällä.[/QUOTE]Minä en jättäisi parivuotiastani yksin ja siksi poltan sisällä. Tosin ei nyt näillä keleillä ulos tarkenisikaan mennä vähän väliä sauhuttelemaan.

Yhteistyössä