Jättäisitkö 5 v.n hetkeksi yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jättäisitkö siis nukkuvan 5-vuotiaan max. 5 minuutiksi yksin kotiin?
Pitäisi kävästä ulkona mutta mietin jos sattuukin käymään niin uskomattoman huono mäihä että tyttö heräisi kesken unien juuri silloin(mitä ei ole tapahtunut vielä koskaan sen jälkeen kun vauva-vaihe oli ohi)..
On siis erittäin todennäköistä että mitään ei sattuisi mutta huono omatunto kaivelee..
Miten itse tekisit?

No jos tosiaan oot sen 5min poissa niin joo, jättäsin kyllä.
Itseasiassa viime talvena jätin sillon vajaa 4 veen kotiin kun lähdin hakemaan vanhemman lapsen kanssa särkylääkettä ensiavusta korvakipuun. Asutaan siis aivan sairaalan vieressä, mutta kuitenkin niin et oli nopeempi mennä autolla suoraan ovelle sinne.
Aikaa meni sellanen 15min max. Jätin mun tiekkarilta lastenohjelman pyörimään ja valoja päälle...

Enköhän.

Muoks. En minäkään kyllä nukkuvaa jättäisi. Jos olisi sellainen olo että todellakin tarvitsisin sen lääkkeen, niin voisin kyllä varovasti herätellä ja sanoa että äiti käy nopeasti hakemassa lääkettä ja tulee kohta takaisin. Jos pärjäisin ilman odottaisin tietty aamuun.

Viimeksi muokattu:
Meillä on 5vee ollut yksin kotona sen aikaa, kun käyn viemässä nuorimman hoitoon tuohon parin korttelin päähän. Huikkaan, että meen nyt. EI edes haluaisi lähteä mukaan.. Samoiten jää kotiin, jos menen hakemaan nuorimman hoidosta.

Ohhoh.
Ja tosiaan hereillä kun ollaan niin ovat olleet kahdestaan kotona kun mä käyny koiraa pissattamassa aamusin joskus.
Tosin sillon ikkunasta melkeenpä näkevät koko sen ajan ja en 10minuuttia kauempaa oo sillä reissulla sit.
Mut eri asia on siis mun mielestä sillon jos lapsi on nukkumassa ja ei siis tiedä ja ymmärrä et mitä on tapahtunut jos on aikuinen hävinny jonnekki.

[QUOTE="sommarcat";27556879]Meillä on 5vee ollut yksin kotona sen aikaa, kun käyn viemässä nuorimman hoitoon tuohon parin korttelin päähän. Huikkaan, että meen nyt. EI edes haluaisi lähteä mukaan.. Samoiten jää kotiin, jos menen hakemaan nuorimman hoidosta.[/QUOTE]

Meilläkin on hereillä ollessaan ollut max. 10 min yksin kun on ensin juurta jaksain selitetty mihin äiti menee,milloin tulee, että ei ole kauaa pois,järjestetty mukavaa tekemistä siksi aikaa jne. mutta nyt tilanne eri kun tyttö nukkuu.
Mielessä pyörii kauhuskenaario siitä miten tyttö herääkin yhtäkkiä, huutaa äitiä ja painelee yökkärit päällä rappukäytävään äitiä etsimään ja naapurit soittavat lastensuojeluun tai vähintäänkin poliisille. :D
Ei NIIN todennäköinen vaihtoehto mutta kumminkin..

[QUOTE="vieras";27556934]mikä on niin painava syy että pitäis nyt päästä käymään[/QUOTE]

Olen kuumeessa ja hakisin särkylääkettä.
Sehän siinä kaiveleekin että periatteessa pärjäisin kyllä hengissä ilmankin mutta helpottaisi oloa paljon sen saaminen..

Nukkuvaa en jättäisi, mutta valveilla olevan olen jättänyt.
Olen hakenut postia ja vienyt roskia ja jäänyt vaihtamaan muutaman sanasen naapurin kanssa.
Ajallisesti se on voinut viedä sen 5 min, lapsella on tosin ollut kokoajan mahdollista saada näköyhteys minuu avaamalla ulko-oven.

Jos ei ihan pakko en jättäisi. Lapsi luultavasti herää just silloin, kun ketään ei kotona ja pelästyy pahasti. Lapset jotenkin vaan vaistoo tällaiset jutut.

En jättäisi nukkuvaa yksin. Jos herää eikä ketään ole paikalla tulee paniikki. Hereillä olevan 5-vuotiaan jätän useinkin, hyvin pärjää kun katselee telkkua tai leikkii autoilla sen aikaa kun kipaisen naapuriin kauppaan.

Yhteistyössä