Jättisuuri 3vuotias poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isopieni poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isopieni poika

Vieras
Minkä kokoisia teidän n 3,5 vuotiaat pojat ovat?
Meillä poika 3v4kk ja eilen mittasin kotona, pituus 109cm ja painoa 20,5kg.
On aina ollut käyrien yläpuolella reilusti, missähän iässä vois odottaa, että toi kasvu hieman tasaantus ja hidastuis? Tätä menoa on aikuisena 3m pitkä.
Itse oon 172cm ja mies 182cm. Isoveli taas ikäisekseen pienikokoinen, on
11v pituus 142cm ja paino 32kg.

Meillä 3,5 v poikaon vajaa metrin, ja 15,5 kg, keskikäyräläinen suurin piirtein. Teillä on tosiaan iso poika, mutta kyllä se tasottuu. Jotku kasvaa nopeammin, ja sit pituuskavu hidastuu myöhemmällä iällä kun muut vielä kasvavat. Neuvolassa puuttuvat kyllä asiaan, jos vaikuttaa kasvu liian suurelta, ota sinne yhteyttä jos huolettaa!

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Aika pulska taitaa olla?

No kun ei oo pulska, edes lääkärin mielestä, sano että on sopusuhtainen. Esim kylkiluut näkyy, kun nostaa käsiään ylös. Ruumiinrakenteeltaan on roteva ja leveäharteinen, aivan erilainen kuin veljensä. Kuulostaa tosiaan munkin mielestä toi paino hurjalta 3 vuotiaaksi.

Ei tuosta painosta voi sanoa että onko sitä liikaa vai ei, koska pitäisi nähdä se lapsi. Meillä on 3v1kk poika n. 100cm ja 17kg, ja minulle on sanottu neuvolassa että paino kyllä menee yläkäyrillä mutta kun katsoo poikaa, ei pojassa ole kyllä yhtään ylimääräistä kiloa! On siis laiha ja kylkiluut "paistaa" vaikka painoa onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Aika pulska taitaa olla?

No kun ei oo pulska, edes lääkärin mielestä, sano että on sopusuhtainen. Esim kylkiluut näkyy, kun nostaa käsiään ylös. Ruumiinrakenteeltaan on roteva ja leveäharteinen, aivan erilainen kuin veljensä. Kuulostaa tosiaan munkin mielestä toi paino hurjalta 3 vuotiaaksi.

Mun kummipoika 3v 6kk on 94cm ja painaa 19kg, ja hän on lyhyt ja pulska.. Sun poikasi mitat vaikuttaa sopusuhtaisilta!

Esikoinen (poika) oli tasan 3 vuotiaana 102cm ja painoi 18kg, nyt 18 vuotiaana 196cm ja vähän reilu 90kg. Keskimmäinen tyttö oli 3v ja 4kk ikäisena 112cm pitkä ja painoi 21kg, nyt 12 vuotiaana on jotain 165cm pitkä ja painaa alle 50kg.

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
Meillä 3,5 v poikaon vajaa metrin, ja 15,5 kg, keskikäyräläinen suurin piirtein. Teillä on tosiaan iso poika, mutta kyllä se tasottuu. Jotku kasvaa nopeammin, ja sit pituuskavu hidastuu myöhemmällä iällä kun muut vielä kasvavat. Neuvolassa puuttuvat kyllä asiaan, jos vaikuttaa kasvu liian suurelta, ota sinne yhteyttä jos huolettaa!

Nyt toukokuussa pitäs käydä kasvukontrollissa ja joskus vajaa 1vuotiaana oltiin lastenklinikalla tosiaan tutkimuksissa ton hurjan kasvun takia ja ottivat silloin kaikki mahdolliset kokeet, jotka olivat normaalit. Yhteyttä pyysivät ottamaan , jos kasvu jatkossa huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
On tosiaan aika isohko, kun meill samaikänen on 90cm ja 11kg..

Painoa aika reilusti teillä..

No tää mun iso poika oli ton pitunen1,5vuotiaana ja paino ton 11kg valitettavasti muistaakseni jo 10kk vanhana. Oli tosiaan vauvana yhtä pitkä kuin paksukin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gh:

Nyt toukokuussa pitäs käydä kasvukontrollissa ja joskus vajaa 1vuotiaana oltiin lastenklinikalla tosiaan tutkimuksissa ton hurjan kasvun takia ja ottivat silloin kaikki mahdolliset kokeet, jotka olivat normaalit. Yhteyttä pyysivät ottamaan , jos kasvu jatkossa huolettaa.

Eli hän on vaan nopea kasvaja :) Hyvä että silti kontrolloidaan, niin ei jää itseä huolestuttamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mun just täyttänyt 4-v poika on 26,6 kg ja 114,6 cm.
3 -vuotiaana sama poika oli 20kg ja 103,5 cm.
Eikä ole lihava vaan iso jätkä - leveäselkäinen ja raamikas :D

Onneks löytyy muitakin isokokoisia muksuja. Tosiaan poika tarhassakin päätä pidempi kun muut saman ikäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja isopieni poika:
Minkä kokoisia teidän n 3,5 vuotiaat pojat ovat?
Meillä poika 3v4kk ja eilen mittasin kotona, pituus 109cm ja painoa 20,5kg.
On aina ollut käyrien yläpuolella reilusti, missähän iässä vois odottaa, että toi kasvu hieman tasaantus ja hidastuis? Tätä menoa on aikuisena 3m pitkä.
Itse oon 172cm ja mies 182cm. Isoveli taas ikäisekseen pienikokoinen, on
11v pituus 142cm ja paino 32kg.

Meidän poitsu 3v 10 kk samankokoinen kuiten teidän muksu ja ei todellakaan ole lihava. Sopusuhtainen roteva lapsi, joka tasaisesti omalla käyrällään kasvanut.
Kyllä se kasvu tasaantuu ajallaan, ei näistä onneksi 3 metrisiä tule.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
On tosiaan aika isohko, kun meill samaikänen on 90cm ja 11kg..

Painoa aika reilusti teillä..

Hui ku pikkuruinen!!

Meillä poika on 3,5-vuotias, noin metrin ja painoa noin 18 kg. Vähä pulksa, mutta minkäs teet, kun peruna maistuu. Vähä vanhemmat veljet ovat riisitikkuja ja samaa ruokaa syövät, mutta huomattavasti vähemmän.

Onhan nuo lapset näköjään erilaisia.

Paino on ihan sopiva suhteutettuna pituuteen. Mutta isokokoinen on kyllä ikäisekseen, yleensä 5-vuotiaat on tuon kokoisia, joten ihan hyvä että pääsette tarkempaan tutkimukseen.

Mun poika 4 v painoi 20,8kg ja pituutta 112cm. Painoi jo puoli vuotiaana 9 kg ja 1v 13 kg. eli ei oo tuo paino kyllä kovin paljon noussu kolmeen vuoteen... En olis huolissani pojan koosta.

Mun pojasta ei kukaan ees uskois ette painaa 20 kiloo jos ei oo puntaria ja pitäis painoarvio heittää. Pituudesta enemmänkin saa kuulla.