Jauhelihan päiväys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi itku. Täytyykö 700g jauhelihaa todellakin viskata roskiin :(

No täytyy kyllä jos et ole älynnyt valmistaa sitä aiemmin tai pistää pakastimeen.
Ei niissä huvin vuoksi ole viimeinen käyttöpäivä-merkintää.

Mun äiti tekis ja hyvillä mielin, niillä ei ikinä muisteta syödä mitään ennen päiväyksiä. Se käyttää vielä kaiken lisäksi niitä valkoiseen tyroksilautaseen pakattuja jauhelihoja missä on päiväys vain tekopäivästä seuraavaan :X Mä uskaltaisin käyttää myöhässä ehkä semmoisia vakuumipakattuja missä on muutenkin pidemmät päiväykset.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Haistaisin sitä jauhelihaa, jos yhtään epäilystä hajun perusteella onko tuoretta, niin pistäisin roskiin.

No eihän se ole tuoretta jos päiväykset paukkuneet pari pv sitten ;)

ei se liha osaa lukea päiväystä paketista.

Tällä logiikalla kaikkea voisi käyttää loputtomiin. Ei niitä päiväyksiä huvikseen laiteta!

vielä viime viikolla oisin vastannu että en todellakaan käyttäisi.
Nyt meillä oli jäänyt kuitenkin jääkaappiin 6.11 päiväyksellä oleva jauheliha, jonka huomasin 8.11. Olin jo nakkaamassa roskiin, mutta se oli vielä ihan tuoreen näköistä. Joten heitin pakastimeen, eilen tein siitä ruokaa. Oli ihan punaista vielä joka puolelta, myös keskeltä. Normaalisti olen näissä hysteerikko, mutta tällä kertaa käytin aistejani, ei näyttänyt, tuoksunut tai maistunut mitenkään pilaantuneelta.

mä olen joskus tehnyt jotain kastiketta jauhelihasta, jossa eilinen pvm. se ällöttävä haju kyllä muutti suunnitelmat. ei haissut siis raakana, mutta paistaessa se haju tuli esiin. nykyään laitan aina jauhelihan pakkaseen, vaikka olis päiviä jäljellä. ei se sulatus mikrossa ole niin vaativaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Haistaisin sitä jauhelihaa, jos yhtään epäilystä hajun perusteella onko tuoretta, niin pistäisin roskiin.

No eihän se ole tuoretta jos päiväykset paukkuneet pari pv sitten ;)

ei se liha osaa lukea päiväystä paketista.

Tällä logiikalla kaikkea voisi käyttää loputtomiin. Ei niitä päiväyksiä huvikseen laiteta!

kyllä sen huomaa jos on pilaantunutta

Yhteistyössä