Jauhelihapaketti jonottajana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

.....

Tunnettu jäsen
27.11.2015
19 886
4 368
113
Olenko ainoa, joka ei tajua, mistä tässä hermostuttiin:
https://www.is.fi/viihde/art-2000005513287.html

Mummeli laittanut paketin merkiksi, kun lähtenyt hakemaan jotain unohtunutta juttua. No joo, tyhmää, mutta ei nyt niin älyttömän vaarallista/ärsyttävää, että lyöntihaluja herättäisi.

Eniten ehkä ihmetyttää tuo ihmisten avuttomuus, kun eivät nosta lattialla olevaa ruokapakkausta ylös, vaan lompsivat vain yli.

Radio Novan juontaja raivostui kauppareissulla: iäkkään rouvan käytös kassajonossa löi ällikällä – ”Sisäisesti huusin ja löin sitä mummoa”
809adc594c4a431caa5f3e46a396b221.jpg

Niina Backman kihisi kiukusta, kun iäkäs rouva varasi paikkaa kassajonosta poikkeuksellisen röyhkeällä tavalla. (KUVA: Lassi Rinne)
Julkaistu: 4.1. 19:44

KASSAJONO
Niina Backman kertoi Radio Novalla, että hän meinasi menettää hermonsa kauppareissulla ennen pyhiä.
Radiojuontaja Niina Backman kertoi hiljattain Radio Novan Iltapäivässähämmentävästä kauppareissustaan. Backman muisteli tapausta, kun lähti viime hetken ostosreissulle ennen pyhäpäiviä, eikä suinkaan ollut ainoa. Vastassa supermarketissa oli valtavat jonot, joiden takia Backman törmäsi absurdiin tilanteeseen. Asiasta kertoi ensimmäisenä Voice.

Backman kertoi Anssi Honkaselle, että kauppa oli pakkautunut ääriään myöten täyteen juuri ennen sulkemisaikaa.

– Mulla oli muutama tuote, mitkä halusin ostaa ja oli ihan järkyttävät jonot. Se jono vaan jatkui ja jatkui ja oli ihan sama, minkä niistä jonoista valitsit, kun ei se yhtään sen nopeampaa mene, Backman kertoi radiolähetyksessä.

Backman asettui yhteen pitkistä jonoista ja aloitti jonottamisen. Pian hän huomasi lattialla jotain erikoista.

– Huomaan yhtäkkiä, että siellä on jonossa jauheliha. Siinä maassa. Selkeästi se oli aseteltu siihen ja kaikki tietysti hyppäsi sen yli siitä. Mulla kävi mielessä, että varaako joku muu paikkaa.

Kun Backman oli ehtinyt jauhelihan kohdalle, porhalsi paikalle vanha rouva jättimäisten ostostensa kanssa.

– Sieltä kävelee kyyryssä mummo ison ostoskärrynsä kanssa täynnä tavaraa ja tulee siihen mun eteen: ”Minä tässä... Minä kävin vaan hakemassa nämä”. Sisäisesti huusin ja löin sitä mummoa, mutta tietysti itse siinä tilanteessa olin, että ”Juu ei mitään, tulkaa vaan rouva tähän mun eteen”. Kuka varaa jauhelihalla paikkaa? kiihtynyt Backman vaahtosi Novan lähetyksessä.

Backman on juontanut myös Voicen aamuohjelmaa yhdessä Anssi Honkasen kanssa.(KUVA: Jussi Helttunen)

Backmanin juontajapari Honkanen oli vahvasti sitä mieltä, ettei edes vanhuksilla ole oikeutta moiseen käytökseen. Hänen mukaansa kaikkien tulee jonottaa kiltisti.

– Tällaiset edut eivät ole perusteltuja, Honkanen totesi tiukasti.

Backman myönsi, että tilanne sai hänet edelleen raivon valtaan. Hän kertoi, että pyrkii aina käyttäytymään kohteliaasti iäkkäämmille ihmisille ja antoi siksi rouvan kiilata hänet.

Niina Backman tunnetaan entisenä mallina ja juontajana. Nykyään hän työskentelee Radio Novan Iltapäivässä, mutta on tuttu myös televisiosta. Backman on juontanut esimerkiksi suosittua Huuma-ohjelmaa.

Backman on naimisissa juontaja Lorenz Backmanin kanssa. Pari meni naimisiin vuonna 2011 ja heillä on kaksi yhteistä lasta. Lisäksi Niinalla on yksi tytär aiemmasta liitostaan.

No ei tuollainen ole normaalimenoa. Jos lähdetään hakemaan jotain unohtunutta, niin silloin jätetään kärryt tai ostoskori tavaroinen jonottamaan ja mainitaan edellä/takanaolijalle, että käyn hakemassa jotain. Mummohan on selkeästi mennyt ostoksille ja miten se jauhelihapakettti muka pitäisi paikkaa, kun jono kulkee sen ohi.

Mutta opinpa tuosta, että kaikki epämääräinen lattialle kuulumaton pitää nostaa muualle, ettei tuollaiset etuilijat pääse etuilemaan :D Antaa kassalle, että tuollainen on joltain jäänyt lattialle tai sitten potkaista jonnekin hyllyn alle. Kommenttien mukaanhan tuollainen käytös on aika yleistäkin itärajan tuntumassa, täällä en ole moiseen törmännyt.

No ei tuollainen ole normaalimenoa. Jos lähdetään hakemaan jotain unohtunutta, niin silloin jätetään kärryt tai ostoskori tavaroinen jonottamaan ja mainitaan edellä/takanaolijalle, että käyn hakemassa jotain. Mummohan on selkeästi mennyt ostoksille ja miten se jauhelihapakettti muka pitäisi paikkaa, kun jono kulkee sen ohi.

Mutta opinpa tuosta, että kaikki epämääräinen lattialle kuulumaton pitää nostaa muualle, ettei tuollaiset etuilijat pääse etuilemaan :D Antaa kassalle, että tuollainen on joltain jäänyt lattialle tai sitten potkaista jonnekin hyllyn alle. Kommenttien mukaanhan tuollainen käytös on aika yleistäkin itärajan tuntumassa, täällä en ole moiseen törmännyt.
No joo, mutta se oli joku kyyristelevä mummeli. Kuitenkin kiire ilta-bingoon.

Ja mummelit tietävät, että lihat ym pilaantuvat otetaan vipoksi, joten tuskin on suunnitellut juttua.

Tommosta käytöstä se on venäläisillä mummeleilla. Sitä saa olla kiitollinen, ettei mummelin perässä tullut koko bussilastillista muita mummeleita kärryt kukkuroillaan säilykkeitä. Se on ihme juttu ettei Venäjältä vissiin saa suolakurkkuja, kun katsoo mitä venäläiset Suomesta ostaa.
Suomalaiset mummot ei koskaan jättäisi jauhelihapakettia lattialle. Se on tosi epähygieenistä ja siinä on sun jauhelihapaketissa sitten kaikki kengissä lattialle kulkeutuneet koiranpaskat ja hiekanmurut. Että ei taatusti ollut suomalainen mummo, joka on sentään hygieeninen ihminen eikä mikään törkymöykky. Turhaan taas kotimaan mummoja syyllistettiin.

Törkeätä, että ihmiset lompsivat jauhelihapakkauksen yli, vaikka olisi pitänyt jonottaa sen takana!
Ihmiset on törkeitä.
Kyllähän se nyt pitäis tajuta, että kassalle pääsyähän se lattialle pudonnut jauhelihapaketti odottaa.

Lähikaupassani mun ei tartte laittaa lattialle mitään, tai ehkä ostoskori ja sanoa kassaneidolle/viereiselle jonottajalle, että sori, unohdin kahvin. Ja sit haen sen ja hommassa menee ehkä kymmenen sekuntia.
Paikallisessa ostoshelvetissä homma ei onnistu koska kahvihyllylle on hieman sitä matkaa...

Ihmiset on törkeitä.
Kyllähän se nyt pitäis tajuta, että kassalle pääsyähän se lattialle pudonnut jauhelihapaketti odottaa.

Lähikaupassani mun ei tartte laittaa lattialle mitään, tai ehkä ostoskori ja sanoa kassaneidolle/viereiselle jonottajalle, että sori, unohdin kahvin. Ja sit haen sen ja hommassa menee ehkä kymmenen sekuntia.
Paikallisessa ostoshelvetissä homma ei onnistu koska kahvihyllylle on hieman sitä matkaa...
Joo, varsin auliisti ihmiset kyllä pitää sitä paikkaa jonossa (meillä jopa mega-prismassa), kun vain pyytää.

Pitääkin ruveta kassajonossa ruveta katsomaan onko jauhelihoja lattialla.

Jos on vaikka mummo ja pappa peräkkäin jotka unohti jotain, niin onko se 2 jauhelihaa peräkkäin?

Pitääkin ruveta kassajonossa ruveta katsomaan onko jauhelihoja lattialla.

Jos on vaikka mummo ja pappa peräkkäin jotka unohti jotain, niin onko se 2 jauhelihaa peräkkäin?
Ehkä noilla mummeleilla on jotkut koodit noiden suhteen... jauheliha on paikanvaraus, maitotölkki= saa ohittaa, salamipötkö: sinkkuvaarit kerääntykää tähän jne jne.

Mun mielestä pitäis kuitenkin käyttää jotain muita tuotteita kuin kylmätuotteita.

Voishan sitä varata pitkän pätkän kassalinjaa kun laittais verhotangon....
Totta.
Ehkä voisi ottaa vessapaperipakkauksesta yhden rullan etukäteen, ja rajata/varata kunnolla koko yhden kassan omaan käyttöönsä. Vähän niin kuin niillä poliisiteipeillä merkataan kolariautoja tms.

Ennemmin ihmettelen toimittajan vihanhallintaa, jos noin pieni asia saa pään kiehumaan. Tai se, että ruuhka-aikaan on kaupassa jonoa. o_O
Vielä nolompaa on ruveta meuhkaamaan lähetyksessä asiasta.