Jee, lentoliput ostettu :). Ja osaako joku neuvoa passiasioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kesäkuussa siis pitäis lähteä reissuun ja kummallakaan pojallamme ei oo passia. Toinen on silloin 9-vuotias ja toinen vajaa 2-vuotias. Pitääkö molemmille hommata omat passit, vai voiko esim. tuon pienemmän liittää vanhemman passiin? Ja jos voi, niin miten se käytännössä tapahtuu?

Minkä hintaisia passit nykyään on ja oliko se niin ettei enää saa kymmeneksi vuodeksi?

***miten niin viime reissusta on hetki aikaa :D ***

Just eilen hain passikuvat, maksoi 15?. Ja passi maksaa 49?. jokaiselle lapselle oma passi nykyisin, ei enää voi liittää vanhemman passiin. Passi voimassa 5v. Käy ihmeessä poliisin sivuilla lukemassa.siellä paljon tietoa.

Hei kiitti tiedoista :flower: . Mulla kone tilttas silloin päivällä ja sitten pitikin taas jo mennä. Okei, eli siis kaikille omat passit. Onneks mulla ja miehellä sentään on jo valmiina :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei kiitti tiedoista :flower: . Mulla kone tilttas silloin päivällä ja sitten pitikin taas jo mennä. Okei, eli siis kaikille omat passit. Onneks mulla ja miehellä sentään on jo valmiina :)

Onko varmasti?
terv eräs, jonka perheenjäsenen passi olikin vanhentunut

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Onko varmasti?

Juu, tätä samaa, miehen piti lähteä työpaikan kanssa seminaariin, mutta illalla sitten kaivoin passin ja kysyin, että tälläkö meinasit mennä, oli mennyt vanhaksi edellisenä vuonna :whistle:
Olis varmaan kannattanut tarkistaa passi hyvissä ajoin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Onko varmasti?

Juu, tätä samaa, miehen piti lähteä työpaikan kanssa seminaariin, mutta illalla sitten kaivoin passin ja kysyin, että tälläkö meinasit mennä, oli mennyt vanhaksi edellisenä vuonna :whistle:
Olis varmaan kannattanut tarkistaa passi hyvissä ajoin ;)

Pitää kyllä tarkastaa, mutta muistaakseni molemmat otettiin kymmenen vuoden passi viimeksi. Neljä vuotta sitten oltiin reissussa yhdessä ja sitä ennen joitakin vuosia aiemmin erikseen. Ja silloin otettiin siis passit. Hmm... oiskohan siitä 7 vuotta aikaa. Pitäis siis olla vielä voimassa :)

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/0/CE0576C3C0519482C22571CE004D31BD?opendocument

Enää ei edes ole kymmenen vuoden passia , viis vuotta on maksimi.

Tarkista, että noiden teidän passien laminointi on ehjä. Tuolloin tehdyissä passeissa laminointi on heikkolaatuista.

Lähtöselvityksessä tsekkaavat passin kunnon ja voi joutua hankkimaan kentällä pikapassin, joka on voimassa vain kyseisen matkan ajan. Hintaa pikapassille tulee 80e + kuvat.

Yhteistyössä