Jeee!!! *tuuletusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohjantähdenalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohjantähdenalla

Vieras
Mun reumakokeet oli tulleet ja ne olivat normaalit *tanssii ympäri*
Ja sairastan sitä "parempaa" muotoa fibromyalgiaa. Lääkitys on aloitettu viikko takaperin ja ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. :D

Täällä podetaan nivelreumaa :'( Tämä aamu kuuluu taas niihin aamuihin kun joka paikkaan sattuu ja kaikki paikat on ihan tönkköjä! Ihanaa kyllä, pääsen vähän yli viikon päästä taas kuntoutukseen Heinolaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja KattiMatikainen:
Täällä podetaan nivelreumaa :'( Tämä aamu kuuluu taas niihin aamuihin kun joka paikkaan sattuu ja kaikki paikat on ihan tönkköjä! Ihanaa kyllä, pääsen vähän yli viikon päästä taas kuntoutukseen Heinolaan =)

:hug: tuota reumaa mäkin pelkäsin,mutta kokeet olivat normaalit.

Mitä kokeita tarkoitat?

No arvoista en sen enenpää tiedä,pitäs hakea se lappu missä vastaukset on kun soittamalla sain tietää niiden olevan normaalit.
Mulle sanottiin että otetaan laajat reumakokeet ja niillä pitäs selvitä sit kaikki mahdollinen. Mutta haen tänään tk:sta sen labravastauslapun,mistä näen mitä ovat ottaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Mun reumakokeet oli tulleet ja ne olivat normaalit *tanssii ympäri*
Ja sairastan sitä "parempaa" muotoa fibromyalgiaa. Lääkitys on aloitettu viikko takaperin ja ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. :D

Minullakin oli reumakokeet normalit mutta silti diagnosi on palindrominen reuma ja kärsin silti päivittäin sairaudesta ja kun on palindrominen ei saa lääkekorvausta..

Mulla on ihan karmee määrä pillereitä, mutta siitä huolimatta reuma on taas aktiivisessa vaiheessa.
Joskus vaan tuntuu ettei jaksa :'(

:( :hug: Mulla ei ole vielä muita lääkkeitä määrätty,muutakuin tuo triptyl 10mg,burana 600mg ja propral 10mg,tulevaisuudessa saan sitten vielä kilpirauhasiin lääkityksen,mutta ei vielä tiedetä missä vaiheessa. :attn:

Minulla on Trexan, Salazobyrin En, Prednison, Oxyklorin, Naprometin 500 mg, Voltaren 75 mg jne.
Kortisoni yritettiin lopettaa mutta oireet paheni niin jouduttiin aloittaan uudestaan.

Ohhoh! Onhan sulla noita lääkkeitä.Itsellekin kamala takaisku,kun en ole ikinä halunnut napsia pillereitä,ihan vaan periaatteesta,mutta enää en ilman selviäisi.Pitäisikö noiden lääkkeiden estää aktiivista tilaa? Mutta onneksi pääset taas pian kuntoutukseen! =)

Itseasiassa mulla ei ole reuma ollu rauhallisessa tilassa koko 5 vuoden aikana (silloin sain diagnoosinja lääkitys aloitettiin). Tulehdusta on aina jossakin nivelessä. Mutta mitään suurempia nivelmuutoksia ei ole kumminkaan onneksi tullut!

Minulla on Trexan, Salazobyrin En, Prednison, Oxyklorin, Naprometin 500 mg, Voltaren 75 mg jne.
Kortisoni yritettiin lopettaa mutta oireet paheni niin jouduttiin aloittaan uudestaan.

Jo on lista :| Mulla on vaan puolet noista ja tauti pysyy suht hyvin aisoissa. Salilla ja jumpissa käynti on lopettanu polviongelmat melkein kokonaan, ennen ne naksu, tulehtu ja kipuili vähän väliä. Kortsonista mäkin oon yrittäny eroon, muttei onnistu :(
Äiti kehu Heinolan kuntoutusta ja muakin yrittäny sinne lykätä, mut en raaski mennä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:

Jo on lista :| Mulla on vaan puolet noista ja tauti pysyy suht hyvin aisoissa. Salilla ja jumpissa käynti on lopettanu polviongelmat melkein kokonaan, ennen ne naksu, tulehtu ja kipuili vähän väliä. Kortsonista mäkin oon yrittäny eroon, muttei onnistu :(
Äiti kehu Heinolan kuntoutusta ja muakin yrittäny sinne lykätä, mut en raaski mennä :whistle:

Yritä saada kelan kuntoutuspaikkaa. Kela maksaa muuten kaikki hoidot ja tutkimuksen, mutta sinulle tulee maksettavaksi vain potilasmaksu. Olisikohan se 26 ?/vrk.

Yritä saada kelan kuntoutuspaikkaa. Kela maksaa muuten kaikki hoidot ja tutkimuksen, mutta sinulle tulee maksettavaksi vain potilasmaksu. Olisikohan se 26 ?/vrk.

Ei se rahasta, vaan en raaski lähteä niin kauas. Miehen ois vaikee hoitaa ipanat kun tekee töitä kellon ympäri :/
Ja mulla alkaa koulutus ja kohta tulee työharjottelut niin ei oikeen pääse irtautumaan :)

Voitte suuttua tästä, mut sanon silti.(En siis vähättele sairauttanne tms.)
Mut kokeilkaa syödä esim. kuukauden ajan Bioteekin tehoinkivääri-tabletteja! Mulla epäiltiin reumaa kun ranteet kipeytyi aina. No, otettiin vaan joku yksi verikoe joka sit kertoi ettei reumaa olisi. Tiedä häntä sit.
Mutta siis mulle joku kertoi tuon inkiväärin ja kokeilin ja sillä sain pois nuo kivut. Moni tuttu syö inkivääriä nivelvaivoihin ja kaikilla se auttaa. Inkivääri on vanhan kansan lääke nivelvaivoihin ja mua se ainakin auttaa.
Kokeilkaa, ei siitä mitään haittaakaan ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Mut kokeilkaa syödä esim. kuukauden ajan Bioteekin tehoinkivääri-tabletteja! Mulla epäiltiin reumaa kun ranteet kipeytyi aina. No, otettiin vaan joku yksi verikoe joka sit kertoi ettei reumaa olisi. Tiedä häntä sit.
Mutta siis mulle joku kertoi tuon inkiväärin ja kokeilin ja sillä sain pois nuo kivut. Moni tuttu syö inkivääriä nivelvaivoihin ja kaikilla se auttaa. Inkivääri on vanhan kansan lääke nivelvaivoihin ja mua se ainakin auttaa.

No voin sanoa et oon kokeillu kaiken näkösiä ihmepillereitä ilman tuloksia,mut jotenkin uskon et niihinkin pillereihin pitäs uskoa,ennenkuin alkaa vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:

Kaikkee mahdollista ja mahdotonta on jo kokeiltu! Maksa ei vaan tahdo oikein kestää enää mitään ylimääräisiä kuormituksia. Luontaistuotteistakin tulee maksaan yllättävän paljon kuormitusta.

Onko kenelläkään alkanut polvista reuma? Minulla on molemmat polvet vaivanneet jo pitkään. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Särkee eikä lattialta pääse ylös ilman tukea sitten millään kun ovat niin kipeät. Ja nyt on olkapää alkanut vaivaamaan. Myös kipeä ja kaikki liikkeet sattuu..

Onnittelut paremmasta diagnoosista!
Mullakaan ei kyl reumaverikokeissa mitään näkynyt, silti kuulemma teinistä asti on nivelreuma jyllännyt, välillä enemmän välillä vähemmän aktiivisena..
Tällä hetkellä on rauhallisessa tilassa, raskaana oon eikä oo paljo tarvinut lääkkeitä syödä..varmasti synnytyksen jälkeen sit taas pitää alkaa, viimeksikin just synnytyksen jälkeen puhkes oikeen kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onnittelut paremmasta diagnoosista!
Mullakaan ei kyl reumaverikokeissa mitään näkynyt, silti kuulemma teinistä asti on nivelreuma jyllännyt, välillä enemmän välillä vähemmän aktiivisena..
Tällä hetkellä on rauhallisessa tilassa, raskaana oon eikä oo paljo tarvinut lääkkeitä syödä..varmasti synnytyksen jälkeen sit taas pitää alkaa, viimeksikin just synnytyksen jälkeen puhkes oikeen kunnolla.

Kiitos! Miten se voi olla ettei kokeissa näkynyt :o edes vasta-aineissa? Mutta onneksi kuitenkin sait lääkityksen ja nyt on parempi olotila. =)

Yhteistyössä