Jeesus Kristus on ylösnoussut Herra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herran lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herran lapsi:
No mä en nyt ole lainannu "nälkä vuoden mittaisia" pätkiä Raamatusta.

Kerropas, "vieraampi" millä tavalla tulis kertoa evankeliumia, jotta se tapa sinua miellyttäis ja monia muita myös??
Ei oo kyl se tarkoitus, jotta uskikset sais pyhistellä keskenään.

Vaan Jeesus käski viedä sanomaa pelastuksesta eteenpäin.
Sitä uskovat tekee tänä päivänä monin eri tavoin.

Sellaista tapaa ei olekaan, joka miellyttäisi kaikkia. Ihan hyvä vaihtoehto on sekin, että luottaa aikuisen ihmisen omaan kykyyn etsiä oma uskonsa ja uskonkappaleensa. Kukaan Suomessa ei voi olla tietämättä Raamattua, kyllä sieltä ihminen osaa etsiä sanomaa, jos siltä tuntuu.

Tämä palsta on tähän tarkoitukseen ihan mahdottoman huono, todella huono.

Kerropas, "vieraampi" millä tavalla tulis kertoa evankeliumia, jotta se tapa sinua miellyttäis ja monia muita myös??

no minusta näistä asioista on parasta puhua niiden kanssa, joita ne kiinnostavat. tuommonen hallelujaa aamen jeesus on herra -meininki on oikeasti aika höyrähtäneen kuuloista. mä en siitä mitään kostu enkä parannusta tee vaikka kuinka huudatte hallelujaa. mä mieluummin saisin asiallisia ja kiihkottomia vastauksia mua askarruttaviin uskontoa koskeviin kysymyksiin. mutta tämän ketjun hurmoshihhuleilta en kyllä kaipaa niitäkään.

Hei

Mun mielestä ainakaan tämä palsta ei ole huono tähän tarkoitukeen. Eihän tätäkään ketjua olisi tarttenut avata, jos nämä asiat eivät vain kertakaikkiaan kiinnosta! Tottakai evankeliumia voi kertoa missä vain, ja tämä on oikein hyvä paikka. Ihmiset saavat olla kotonaan, ja miettiä asioita rauhassa. Jumalan tahto on oikeasti, että jokainen pelastuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Sellaista tapaa ei olekaan, joka miellyttäisi kaikkia. Ihan hyvä vaihtoehto on sekin, että luottaa aikuisen ihmisen omaan kykyyn etsiä oma uskonsa ja uskonkappaleensa. Kukaan Suomessa ei voi olla tietämättä Raamattua, kyllä sieltä ihminen osaa etsiä sanomaa, jos siltä tuntuu.

Tämä palsta on tähän tarkoitukseen ihan mahdottoman huono, todella huono.

Alkuperäinen kirjoittaja naa:
Jännä että ateistit ryntää vouhkaamaan aina näihin uskis-ketjuihin - harvemmin toisinpäin.

Heh heh.
Joka ikisessä ketjussa, jossa käsitellään vaikkapa sitä että lapset ei osallistu uskonnon opetukseen, on useampi uskis paasaamassa miten kamalaa on että pieniltä lapsilta kielletään Jumalan armo ja Jeesuksen rakkaus, tms löpinää.
Ja auta armias jos uskallat sanoa että toivoisit uskonnon tunnustuksellisen opetuksen joko muuttuvan valinnaiseksi kouluaineeksi tai siirtyvän koulusta kokonaan seurakunnalle: saat aikaan kamalan porun siitä, miten yrität muka kieltää muita uskomasta. Vaikkei se niin todellakaan mene.

Minimamma ja titityy eivät ole esittäneet yhtään omaa mielipidettä tai arviota kuten rukoilijasirkka joten heidän kirjoittamansa kommenttinsa eivät paljoa paina.

Tulee tunne etteivät he ole pohtineet tai "pureskelleet" tätä asiaa vaan nielevät kaiken purematta.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Minimamma ja titityy eivät ole esittäneet yhtään omaa mielipidettä tai arviota kuten rukoilijasirkka joten heidän kirjoittamansa kommenttinsa eivät paljoa paina.

Tulee tunne etteivät he ole pohtineet tai "pureskelleet" tätä asiaa vaan nielevät kaiken purematta.[/quote

Tuo EI KYLLÄ pidä paikkansa! :/