Jeesus syntyy uurelleen, jeesus syntyy uurelleen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Hihkui lapsoseni äsken.
Ei hiton hitto. Taas on jeesuksesta höyrytty tarhassa ja likka jakaa mulle tätä riemusanomaa.
Meillä oli nyt oikein kiivas keskustelu uskonasioista, minä vimmoissani tolkutan ettei semmosia höpöhöpöjuttuja tartte kuunnella ja en tykkää että semmosia kerrotaan tarhassa.. likka jankkaa että hän saa itse uskoa mihin haluaa.. sanoin vielä että minun tytöstä ei uskovaista tule, että se kitketään kyllä alkuunsa... JNEJNE.

Miksi normitarhassa pitää satuilla uskonasioita? Ei ole mikään seurakunnan tarha, helvetti. :(
En halua tytöstäni mitään jeesuksen morsianta.. niin siinä vielä käy tällä menolla. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
sanoin vielä että minun tytöstä ei uskovaista tule, että se kitketään kyllä alkuunsa...

Eikö äidin pitäisi hyväksyä lapsensa valinta, jos sitä haluaa?

Eikä nyt tartte alkaa paasata, että pitääkö sit hyväksyä vaikkapa huumeidenkäyttö. No ei tietenkään...

Satuileehan ne siellä punahilkasta ja kolmesta pienestä porsaastakin. =)
Meillä on sellainen linja että jos tyttö kysyy jessestä tai sen faijasta jotain niin kerrotaan sen olevan vain tarina johon toiset uskoo ja toiset ei. Iskä ja äiskä ei usko.

Lapset valitsevat puolensa itse sitten kun valitsevat. Emme siis tyrkytä kumpaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
sanoin vielä että minun tytöstä ei uskovaista tule, että se kitketään kyllä alkuunsa...

Eikä nyt tartte alkaa paasata, että pitääkö sit hyväksyä vaikkapa huumeidenkäyttö. No ei tietenkään...

No ei ton ikäsen tartte valita yhtään mitään, tuputusta tommonen on.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Meillä on sellainen linja että jos tyttö kysyy jessestä tai sen faijasta jotain niin kerrotaan sen olevan vain tarina johon toiset uskoo ja toiset ei. Iskä ja äiskä ei usko.

Lapset valitsevat puolensa itse sitten kun valitsevat. Emme siis tyrkytä kumpaakaan.

Ai että, ihanaa ku joku on samoilla linjoilla tästä asiasta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No ei ton ikäsen tartte valita yhtään mitään, tuputusta tommonen on.
:(

Ja sinäkö et tuputa omaa kantaasi lapselle?

Näin mekin kyllä tehdään, vaikka itseäni noi diibadaabat ärsyttäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Mut lapsen ei tarvitse olla tietoinen siitä, että ne vanhempia ärsyttää.

Meillä ei hoidossa tyrkytetä onneks mitenkään. Joulukirkkoon saa osallistua ihan yleissivistyksen nimissä. Tirppa saa sit tarpeeks isona päättää itse uskooko vai ei ja mikä uskonto sopii hänelle vai seuraako vanhempien mallia ja pysyy siviilirekisterissä.

Joo mutta niistä puhutaankin satuina.
Kun puhutaan jeesuksesta ei kerrotakaan enää satua vaan jotain suurta totuutta (mukamas). Luulisin, koska siellä on pappikin käyny saar´naamassa ja nyt joku muu vissiin.

Mä sanon että Jeesus on valhetta ja Joulupukki totta. Tontut on mielikuvitusolentoja ja olemassa vain sunnuntaisin. Yksisarvinen on täydellisesti totta elokuvissa, muualla puoliksi. Alf on oikea koira ja puree sängyn alta nilkkoja. Pokemonit ovat yhtä totta kuin eskimot, joiden todellisuuden voi tarkastaa pilvikerroksesta.

No mutta miksei sitä voi kertoa jouluun liittyvänä satuna? Uskooko lapsesi myös prinsessa ruususeen, noitiin, Hannuun ja Kerttuun, pääsiäispupuun, tonttuihin ym...??

Vai sä joka päivä, päivän päätteeks sanot että älä usko sellaisiin höpöihin??

:laugh: :laugh: Vähän samat on rallit meilläkin :D:D Jeesus tulee sydämiin.

Mä olen antanut noiden kyllä ihan vapaasti olla mukana moisissa, vaikken itse kuulukaan kirkkoon tai usko pätkän hittoja. Mutta mä haluan, että noi kulttuuriin liittyvät jutut tulevat tutuiksi, se on yleissivistävää kuitenkin. Tietoa ja kokemusta ei voi olla liikaa. Luotan siihen, että lapseni osaavat tehdä oman uskonsa suhteen aikanaan itselleen sopivimman päätöksen. Kunhan eivät jehovantodistajiksi ala, niin aivan sama mulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:laugh: :laugh: Vähän samat on rallit meilläkin :D:D Jeesus tulee sydämiin.

Mä olen antanut noiden kyllä ihan vapaasti olla mukana moisissa, vaikken itse kuulukaan kirkkoon tai usko pätkän hittoja. Mutta mä haluan, että noi kulttuuriin liittyvät jutut tulevat tutuiksi, se on yleissivistävää kuitenkin. Tietoa ja kokemusta ei voi olla liikaa. Luotan siihen, että lapseni osaavat tehdä oman uskonsa suhteen aikanaan itselleen sopivimman päätöksen. Kunhan eivät jehovantodistajiksi ala, niin aivan sama mulle :)

Yritän ottaa susta oppia ja tyyntyä.
Jeesus katselee taivaasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

ENpä usko että lapsi saa vaurioita vaikka hän tietääkin etten usko raamatun sanomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja miksei, jos saan luvan kysyä? Tuleeko traumoja jos äiti ei pidä jeesuksesta?

Jos sun lapsi haluaakin uskoa? Voi tuntea ristiriitaa. Vai sä et antaisi hänen uskoa?

Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Mä sanon että Jeesus on valhetta ja Joulupukki totta. Tontut on mielikuvitusolentoja ja olemassa vain sunnuntaisin. Yksisarvinen on täydellisesti totta elokuvissa, muualla puoliksi. Alf on oikea koira ja puree sängyn alta nilkkoja. Pokemonit ovat yhtä totta kuin eskimot, joiden todellisuuden voi tarkastaa pilvikerroksesta.

:D
Äsken likalta tivasin että miksei teille siellä joulupukista puhuta jeesuksen sijaan, kun joulupukki on ainakin totta.
Ja niinhän se onkin, pukkeja on joka joulu, jeesuksia ei ole vielä näkynyt. :x