Jeesus syntyy uurelleen, jeesus syntyy uurelleen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut lapsen ei tarvitse olla tietoinen siitä, että ne vanhempia ärsyttää.

Ja miksei, jos saan luvan kysyä? Tuleeko traumoja jos äiti ei pidä jeesuksesta?

Miksi lapsen täytyy tietää vanhempien mielipide ko.asiasta? Lapset kuitenki alitajunnassaan asettuavat samalle linjalle vanhempien kanssa, ja muodostavat oman mielipiteen sen perusteella mitä vanhemmatkin ovat mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:laugh: :laugh: Vähän samat on rallit meilläkin :D:D Jeesus tulee sydämiin.

Mä olen antanut noiden kyllä ihan vapaasti olla mukana moisissa, vaikken itse kuulukaan kirkkoon tai usko pätkän hittoja. Mutta mä haluan, että noi kulttuuriin liittyvät jutut tulevat tutuiksi, se on yleissivistävää kuitenkin. Tietoa ja kokemusta ei voi olla liikaa. Luotan siihen, että lapseni osaavat tehdä oman uskonsa suhteen aikanaan itselleen sopivimman päätöksen. Kunhan eivät jehovantodistajiksi ala, niin aivan sama mulle :)

Yritän ottaa susta oppia ja tyyntyä.
Jeesus katselee taivaasta. :)

Yritä. Mut pidä silti tosta jehovahommasta kiinni. Ei kaikkea sentään pidä suopeesti katella... :xmas:

Kysyin nyt että "Kerros nyt mitä siitä jeesuksesta on puhuttu!"
Likka naama kurtussa "EEEEE-En, sää kuitenkin herrmostut!".. :snotty:

Mä hain ton 4v:n maanantaina hoidosta, niin se sano ensimmäiseksi mulle jotta "Joosef ja Maria".. Ja minä olin että selevähän se :D Sen jälkeen tuli kertomus Jeesus-lapsesta ja paimenista. Se on vissiin niin viehättävä homma toi kertomus, kun kotona ei olla siitä juteltu - uutuudenviehätystä nääs :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No luetaanhan siellä muitakin satuja?!
Miksei ne jeesuslöpinät voi olla lapselle tarinoita muiden satujen seassa?

Jeesuslööperiä puhutaan totena. Satuja ei. Jeesuslööperillä voidaan jopa peloitella. "Jumala näkee kaiken." Jeesuslööperi on potaskaa ja manipulointia. Kätevä konsti pitää porukka ruodussa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
sano sinne tarhaan äläkä täällä ruikuta :whistle: :D

Niin saatana kohta sanonkin.

sanoit, että ei tuon ikäisen lapsen tarvita valita mitään, ei siis jeesustelua. Mutta huomaatsä että sä saatanatat ELI SAMA ASIA!!SÄ AIVOPESET OMAA LASTASI!!

Jos sä et ole asiaa kieltäny kerrottavaksi niin turha sinun on lapselle siittä suuttua.

Heillä on velvollisuus järkätä jotan muuta toimintaa siihen ku muille puhutaan jeesuksesta.
Et suosittelen ihan asiallisesti päikkäriin kertomaan jos sinua asia häiritsee.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
sano sinne tarhaan äläkä täällä ruikuta :whistle: :D

Niin saatana kohta sanonkin.

sanoit, että ei tuon ikäisen lapsen tarvita valita mitään, ei siis jeesustelua. Mutta huomaatsä että sä saatanatat ELI SAMA ASIA!!SÄ AIVOPESET OMAA LASTASI!!

niimpä, pitää valita äipän mielipide...

Hihkui lapsoseni äsken.
Ei hiton hitto. Taas on jeesuksesta höyrytty tarhassa ja likka jakaa mulle tätä riemusanomaa.
Meillä oli nyt oikein kiivas keskustelu uskonasioista, minä vimmoissani tolkutan ettei semmosia höpöhöpöjuttuja tartte kuunnella ja en tykkää että semmosia kerrotaan tarhassa.. likka jankkaa että hän saa itse uskoa mihin haluaa.. sanoin vielä että minun tytöstä ei uskovaista tule, että se kitketään kyllä alkuunsa... JNEJNE.

Miksi normitarhassa pitää satuilla uskonasioita? Ei ole mikään seurakunnan tarha, helvetti. :(
En halua tytöstäni mitään jeesuksen morsianta.. niin siinä vielä käy tällä menolla. :o

No varmaan sielä tarhassa on kysytty teidän mielipitenne uskonnolliseta kasvatuksesta. Olisitte kieltäneet osallistumasta siihen niin ei tarvitsis harmitella.

SÄ AIVOPESET OMAA LASTASI!!
Aivopesun ja kasvatuksen raja on aika häilyvä. En näe mitään pahaa kasvattaa lasta ateistiksi. Usko on vain yksi arvo ja kaikki vanhemmat ensisijaisesti käyttävät omia arvojaan kasvatuksessa.

Itse olen valinnut uskonasioissa neutraalin linjan. Jos lapset jotain kysyvät niin tietysti vastaan mitä raamatussa asiasta sanotaan. Vaikka itse en usko niin tiedän kuitenkin paljon raamatusta. Kuuluu mielestäni ihan yleissivistykseen ja suon tuon sivistyksen myös lapsilleni.

minä kyllä sanoisin asiasta :/ Minusta on ihan ok. että uskonnosta puhutaan, mutta mitään paatosta en hyväksy. Ja minusta asioihin pitää kertojankin suhtautua kriittisesti. Varsinkin kun puhutaan lapsille näistä asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
SÄ AIVOPESET OMAA LASTASI!!
Aivopesun ja kasvatuksen raja on aika häilyvä. En näe mitään pahaa kasvattaa lasta ateistiksi. Usko on vain yksi arvo ja kaikki vanhemmat ensisijaisesti käyttävät omia arvojaan kasvatuksessa.

Itse olen valinnut uskonasioissa neutraalin linjan. Jos lapset jotain kysyvät niin tietysti vastaan mitä raamatussa asiasta sanotaan. Vaikka itse en usko niin tiedän kuitenkin paljon raamatusta. Kuuluu mielestäni ihan yleissivistykseen ja suon tuon sivistyksen myös lapsilleni.

juuri näin! Minua kiinnostaa erilaiset uskonnot, on aina kiinnostanut lähinnä yleissivistyksen takia. Sen haluan antaa myös lapsilleni. :)

Ai ne tarhassakin nykyään puhuu jeesuksesta?? Olen aina luullut että tarha on sellainen "välimaasto" missä ei puhuta oikein mistään ja että nä jeesuskertomukset ois enemmänkin kirkon jossain kerhoissa.

Jeesus on historiallinen tosiasia, ei siis mikään satuhahmo tai satujuttu. Kaikki, KAIKKI uskontokunnat ovat samaa mieltä, historioitsijat ovat myös pystyneet todistamaan, että Jeesus-niminen henkilö on elänyt tuona ilmoitettuna aikana täällä maan päällä.

Ainoastaan ateistit kieltävät Jeesuksen olleen joskus olemassa. Muslmit esim. eivät kiistä.

Minusta on omituista että aikuinen ihminen kinaa lapsen kanssa uskonasioista!
Ja "minun lapsesta ei uskovaista tule"..

Jos kodin opit olisi uponneet minuun yhtä syvälle kuin siskoon, ei minustakaan olisi uskovaista "tullut". Sillä aivan kuten lapsia ei tehdä, vaan saadaan, uskovaiseksi ei ryhdytä jollain päätöksellä, siis jos on ns. oikeasti uskis. Siihen hihhulijuttuun ei myöskään kukaan pakota, ei siihen ajauduta.. se tapahtuu vain eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Jeesus on historiallinen tosiasia, ei siis mikään satuhahmo tai satujuttu. Kaikki, KAIKKI uskontokunnat ovat samaa mieltä, historioitsijat ovat myös pystyneet todistamaan, että Jeesus-niminen henkilö on elänyt tuona ilmoitettuna aikana täällä maan päällä.

Ainoastaan ateistit kieltävät Jeesuksen olleen joskus olemassa. Muslmit esim. eivät kiistä.

Minusta on omituista että aikuinen ihminen kinaa lapsen kanssa uskonasioista!
Ja "minun lapsesta ei uskovaista tule"..

Jos kodin opit olisi uponneet minuun yhtä syvälle kuin siskoon, ei minustakaan olisi uskovaista "tullut". Sillä aivan kuten lapsia ei tehdä, vaan saadaan, uskovaiseksi ei ryhdytä jollain päätöksellä, siis jos on ns. oikeasti uskis. Siihen hihhulijuttuun ei myöskään kukaan pakota, ei siihen ajauduta.. se tapahtuu vain eri tavalla.

Ehkä Jesse on joskus elänyt, mut ei se kyllä mikään ihmeellinen heebo ole ollut. Tuskinpa kävellyt veden päällä ja tuskin äitinsä oli neitsyt!

Jos sinä ja lapsesi kuulutte kirkkoon ja olet antanut hoitosopimuksessa luvan puhua uskonnollisista asioista, ÄLÄ VALITA!

Jos ette kuulu kirkkoon, ettekä halua, että lapsi kuulee Jeesus juttuja, tee uusi hoitosopimus!

By the way. Jeesus todella eli silloin kun eli. Eli se on historiallinen tosiasia. Eli Jeesus ei ole mikään satuhahmo.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ehkä Jesse on joskus elänyt, mut ei se kyllä mikään ihmeellinen heebo ole ollut. Tuskinpa kävellyt veden päällä ja tuskin äitinsä oli neitsyt!
Myytinmurtajissakin taisivat tuota vetten päällä dallaamista testata ja arvatkaas mitä? BUSTED!

Mä tykkään kun ryhmiksessä puhutaan Jumala ja Jeesusjuttuja. Kerran viikossa on lastenkirkko (siis ihan kunnallinen ryhmis). Saisi puhua enemmänkin. Itse kun ei oikein tule kotona kuin joskus luettua jotain hengellisiä lastenkertomuksia. Ei ole iltarukouskaan tullut tavaksi.

Mitenkäs teidän lapset, jotka ei saa uskoa Jumalaan. Saavatko ne uskoa Joulupukkiin ja miksi saavat, jos eivät Jumalaan saa ja jos molemmat ovat kerran satua.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Myytinmurtajissakin taisivat tuota vetten päällä dallaamista testata ja arvatkaas mitä? BUSTED!

Mä katoin se jakson ja miehen kans naurettiin että paljastuipahan sekin Jessen salaisuus :laugh:

älä lisäänny enempää, pliis. Ei sillä että jeesusliirumi olisi välttämätöntä mutta et näe ettei se ole myöskään hengenvaarallista.
Toivottavasti joskus opit ottamaan rennommin elämää ja kunnioittaa sitä omaa lastasi - hän sanoi viisaasti että saa uskoa mihin haluaa.