Jehovan todistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22835753:
Jehovan todistajilla tuntuu olevan välillä ongelmana se että keskusteluihin vastataan valmiilla vastauksilla. Useimmiten suorilla sitaateilla heidän raamatusta. Kai uskonto kieltää oman ja vapaan ajattelun.

Jehovan todistajat seuraa Jeesuksen esimerkkiä kertomalla Raamatusta Jumalan sanasta muille ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22843988:
Unohditko mainita, että Jehovan todistajat EI OLE kristillinen uskonto? Ei vaikka Jeesuksesta kuinka sanailevat. Eikä ole mormonitkaan kristittyjä, omasta mielestään molemmat toki ovat. Mutta vain omasta mielestään, ei määritelmän mukaisesti.

Kristitty , tarkoittaa Jeesuksen seuraajia.Ne, jotka ovat tosi kristittyjä, uskovat täysin siihen, että Jeesus Kristus on Jumalan erityinen Voideltu ja ainosyntyinen Poika, luvattu Siemen, joka uhrasi ihmiselämänsä lunnaiksi, joka herätettiin kuolleista ja korotettiin Jumalan oikealle puolelle.
Kristityt pitävät Raamattua Jumalan henkeytettynä sanana, ehdottomana totuutena, hyödyllisenä opettamiseen ja ihmisten kurittamiseen.Tosi kristityiltä vaaditaan enemmän kuin pelkkää uskon tunnustamista. On välttämätöntä, että usko osoitetaan teoilla.
Eli siis kyllä Jehovan todistajat ovat kritittyjä.

Teidän "Raamatun" kääntäjistä tasan YKSI on opiskellut vanhaa kreikkaa pari vuotta, eikä sekään suinkaan mitään Raamatun alkukieltä.. Teidän "Raamattunne" on niin paljon muuteltu oikeasta Jumalan sanasta suojaamaan Vartiotornin johtoportaan selustaa, etten edes kehtaisi väittää sen olevan samaa sanaa. Uskomatonta miten sokeasti kaikki JT:t nielee tuon aivopesun.

Mielenkiintoinen pointti on myöskin se, ettei kristillisyyden perusoppeja ole millään tavalla muutettu 1500 vuoteen. Entäs JT oppi? :D Viimeisen vuosisadan aikana jatkuvasti opit päinvastaisiksi kunnei enää palvelleetkaan nykykäsityksiä. Millonkahan verioppi muutetaan? Komponentteja SAA ottaa, muttei plasmaa, joka on lähinnä suolaa ja vettä. :D Valkosoluja EI saa ottaa, niitäkin on mm. äidinmaidossa.... Aivan perusteetonta tuo kieltäminen jo on.

Kaikista mielenkiintoisinta ihan oman kokemuksen mukaan on se, että kaikenlainen Jumalan sanan muuttaminen on paholaisesta peräisin, harhaoppia, ja mitään muuta tuo oman "raamatun" luominen ei ole kuin sitä. Tässä hyvin läheiseltä joskus suoraan kysyin miten hän selittää sen, että kasteen jälkeen hänen ja perheensä koko elämä on menny (tietysti ihanaa jehovantodistajaelämää lukuunottamatta) noin yleisesti ottaen aivan perseelleen. Siis en voi uskoa että sattumalta jollekin perheelle saatika ihmiselle tapahtuu jatkuvasti, ihan laidasta laitaan, kaikenlaista pahaa.. pienestä lapsesta aikuiseen jokaiselle sattuu koko ajan jotain. Enemmän tai vähemmän vakavaa. Noh, tämähän tietysti selittyy sillä että heitä Saatana koettelee kovemmin jotta luopuisivat uskostaan. Noinkohan?

En oikeastaan itse usko sen suuremmin vaikka kirkkoon kuulunkin, mutta tämä sivustaseuraaminen on todella pistänyt miettimään onko sittenkin jotain suurempaa olemassa. MIKSI kukaan haluaisi elää täällä ja nyt veitsenterällä seuraavaa onnettomuutta odottaen kunhan EHKÄ JOSKUS kovalla työllä ja jatkuvalla ponnistelulla epäonnistumisen välttämiseksi SAATTAISI päästä johonkin paratiisiin? Mikä tässä on se mikä ihmiset saa tuohon uskomaan? (Järjestöllähän tässä ei ole osuutta..)

Olen jotakuinkin vakuuttunut, ettei tuosta voi seurata mitään hyvää. Olen paljon onnellisempi näin tätä elämääni eläen, tässä ja nyt on kaikki hyvin, oman itseni ja perheeni kanssa, tietäen ettei mitään suuren firman johtajaa tarvitse pelko jatkuvasti perseessä miellyttää (vrt. Vartiotorni).

/kummasti tilitys auttaa aina ja anteeksi pitkä teksti!

Teidän "Raamatun" kääntäjistä tasan YKSI on opiskellut vanhaa kreikkaa pari vuotta, eikä sekään suinkaan mitään Raamatun alkukieltä.. Teidän "Raamattunne" on niin paljon muuteltu oikeasta Jumalan sanasta suojaamaan Vartiotornin johtoportaan selustaa, etten edes kehtaisi väittää sen olevan samaa sanaa. Uskomatonta miten sokeasti kaikki JT:t nielee tuon aivopesun.

Mielenkiintoinen pointti on myöskin se, ettei kristillisyyden perusoppeja ole millään tavalla muutettu 1500 vuoteen. Entäs JT oppi? :D Viimeisen vuosisadan aikana jatkuvasti opit päinvastaisiksi kunnei enää palvelleetkaan nykykäsityksiä. Millonkahan verioppi muutetaan? Komponentteja SAA ottaa, muttei plasmaa, joka on lähinnä suolaa ja vettä. :D Valkosoluja EI saa ottaa, niitäkin on mm. äidinmaidossa.... Aivan perusteetonta tuo kieltäminen jo on.

Kaikista mielenkiintoisinta ihan oman kokemuksen mukaan on se, että kaikenlainen Jumalan sanan muuttaminen on paholaisesta peräisin, harhaoppia, ja mitään muuta tuo oman "raamatun" luominen ei ole kuin sitä. Tässä hyvin läheiseltä joskus suoraan kysyin miten hän selittää sen, että kasteen jälkeen hänen ja perheensä koko elämä on menny (tietysti ihanaa jehovantodistajaelämää lukuunottamatta) noin yleisesti ottaen aivan perseelleen. Siis en voi uskoa että sattumalta jollekin perheelle saatika ihmiselle tapahtuu jatkuvasti, ihan laidasta laitaan, kaikenlaista pahaa.. pienestä lapsesta aikuiseen jokaiselle sattuu koko ajan jotain. Enemmän tai vähemmän vakavaa. Noh, tämähän tietysti selittyy sillä että heitä Saatana koettelee kovemmin jotta luopuisivat uskostaan. Noinkohan?

En oikeastaan itse usko sen suuremmin vaikka kirkkoon kuulunkin, mutta tämä sivustaseuraaminen on todella pistänyt miettimään onko sittenkin jotain suurempaa olemassa. MIKSI kukaan haluaisi elää täällä ja nyt veitsenterällä seuraavaa onnettomuutta odottaen kunhan EHKÄ JOSKUS kovalla työllä ja jatkuvalla ponnistelulla epäonnistumisen välttämiseksi SAATTAISI päästä johonkin paratiisiin? Mikä tässä on se mikä ihmiset saa tuohon uskomaan? (Järjestöllähän tässä ei ole osuutta..)

Olen jotakuinkin vakuuttunut, ettei tuosta voi seurata mitään hyvää. Olen paljon onnellisempi näin tätä elämääni eläen, tässä ja nyt on kaikki hyvin, oman itseni ja perheeni kanssa, tietäen ettei mitään suuren firman johtajaa tarvitse pelko jatkuvasti perseessä miellyttää (vrt. Vartiotorni).

/kummasti tilitys auttaa aina ja anteeksi pitkä teksti!

Jehovan todistajat eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan

" Vartiotorni on lanseerannut ykseyden käsitteen, jonka perusteella kaikkien on ajateltava "yksimielisesti", eli niin kuin Vartiotorniseura määrää. Kuka siis todellisuudessa hallitsee heidän elämäänsä? Vartiotorniseura, ja sen johdossa oleva hallintoelin jota kutsutaan myös nimellä "Uskollinen ja ymmärtäväinen orja". "

...saattaa muuttua koska tahansa, koska raamattua tulkitsee jonkinsortin muutamasta ukkelista koostuva vanhoillisto (jenkkilässä tietenkin). Eli jos he päättävät että tämä ja tämä asia onkin nyt näin tulkittavissa, niin näin se sitten tehdään.

Oletko sä tutkinut tarkemmin näitä raamattujen eroavaisuuksia? Mä meinaan teininä tutkin enemmänkin, enkä oikeastaan huomannut juurikaan eroa. Paitsi että jumalasta käytetään nimeä Jehova. Jotta tämä ei ole kaikkien ihmisten oman tutkimuksen varassa, niin sä voit laittaa tähän jakeen tavan raamatusta ja mä voin laittaa vastaavan jt-raamatusta ja katsotaan erot. Mulla on ollut molemmat raamatut enkä ole jt, rippiraamattu on vaan päässyt hukkumaan ja tuo toinen on tallessa.

Oletko sä tutkinut tarkemmin näitä raamattujen eroavaisuuksia? Mä meinaan teininä tutkin enemmänkin, enkä oikeastaan huomannut juurikaan eroa. Paitsi että jumalasta käytetään nimeä Jehova. Jotta tämä ei ole kaikkien ihmisten oman tutkimuksen varassa, niin sä voit laittaa tähän jakeen tavan raamatusta ja mä voin laittaa vastaavan jt-raamatusta ja katsotaan erot. Mulla on ollut molemmat raamatut enkä ole jt, rippiraamattu on vaan päässyt hukkumaan ja tuo toinen on tallessa.

Ja muista Raamatuista Jumalan nimi on jätetty pois.

Kyllä vain. Koska te ette Jeesusta sellaisena tunnusta kuin ainoa oikea Jumalan sana Raamattu kertoo, lähes jokainen Jeesusta, armoa, pelastusta, Pyhää Henkeä ja taivasta koskeva jae on käännetty toisin kuin alunperin. Ja näytä raamatustanne kohta, joka neuvoo teidän kaltaiseen elämänmittaiseen pakkotyöhön jotta EHKÄ pääsisitte MAANPÄÄLLISEEN paratiisiin JOSKUS, jos nyt tänne hävitys sattuu tulemaan. Ehkä ensi vuosisadalla? ;)
Luuk. 24:39 "Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan." Tässä huvittavinta on se miten teidän kirjassanne lukee täsmälleen samalla tavalla ja silti uskotte tuon täysin päinvastaisena! Henkiruumis?? Yeah right.

Niin.. mikä on oikein mikä ei.. juurihan iltalehdessäkin kerrottiin että joku tutkija on todennut että jeesus ei todellakaan ole ollut sellainen kuin raamatussa hänestä kerrotaan jeesus oli juutalainen ja ei yrittänyt käännyttää ihmisiä vaan protestoi uskonnossaan olevia epäkohtia kohtaan ja oli aikanaan vihattu ja halveksuttu ihminen

linkkiä kyseiseen juttuun? kiinnostaisi.

Kannattaa katsoa silminnäkijä 16.1 tv2 klo 00.00 tai sit laittaa nauhalle. Siinä on juttua jehovan todistajista. Itse en suosittele siihen yhteisöön liittymistä. Tv-ohjelmassa se selviää parhainten kun katsoo. Lapset siinä lahkossa eniten kärsii.

Tämä jt:n selitys 144.000:sta on yksi osoitus siitä että jt:t on harhaoppi.Miettikää:
Apt. kerrotaan kuinka seurakuntaan tuli joka päivä lisää väkeä,parhaimmillaan joukkokaste:yli 5000 miestä,eli vähintäin yli 10.000 jäsentä.Jos joka päivä tuli esim kaksi uutta tuli heitä vuoteen 70 mennessä jolloin Jerusalem hävitettiin 16.000.Jos heitä olisi tullut lisää vuoteen 100 asti jolloin Johannes kuoli olisi kysymyksessä luku 28.000.Siinä yhteensä jo noin 30.000.Nykyajalla vuonna 1925 jehovantodistajia(raamatuntutkijoita) oli 144.000 kuuluvia virallisesti 90600.1935 ei enää heidän mielestään 144.000 kerätty joten niiden määrä pitäisi olla tänä päivänä 0-100,mutta kas kummaa niiden määrä on taasen kasvanut joka vuosi viimeisen 17 vuoden aikana ja heitä on taasen 12.600.
Tuo luku 144.000 on kuvainnollinen luku vaikka se on jehovantodistajien mielestä kirjaimellinen.Täysin mahdotonta heidän oppinsa.HARHAOPPI!!

Yhteistyössä