Jehovat tai lestaadioilaiset ym muut 'vähemmistö' uskonnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asia keskustelua kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asia keskustelua kiitos

Vieras
Ihan vain uteliaisuuttani kun tyttöni luokalla on eräs oppilas jonka tyttö haluaa kutsua syntymäpäivilleen.
Tyttö oli eilen antanut kutsun tälle tytölle ja opettaja oli siihen sitten suoraan puuttunut sanomalla että usko jo XXXX ei tule sinun päivillesi?
Ja niin oli tämä kutsuttukin sitten itse sanonut,
selitystä kukaan ei antanut, sanoivt vain että me (kutsuja+perhe )
kuulutaan väärään uskontoon ?

Onko siis jehovilta tms. syntymäpäivät kiellettyjä? Eivät kuulemma juhli jouluakaan?

mulla ei kyllä oo mitään muuria koulukavereihin sen takia etten käy syntymäpäivillä. ihan normaalia kanssakäymistä muutoin. pyydäpä vaikka tuo lapsi muulloin joskus teille leikkimään niin ihan normaali varmaan on (Paitsi että onhan jokaisessa uskonnossa ja ryhmässä tietenkin aina joku oudompikin tapaus mutta noin yleisesti ottaen).

Jehovan todistajille meidän kristilliset juhlat, sekä syntymäpäivät on pakanallisia juhlia. Eivät juhli niitä. On niillä sentään oma pääsiäisenviettonsa, ettei ihan ilman vuosittaisia juhlia tarte olla :)

Jehovan todistajille meidän kristilliset juhlat, sekä syntymäpäivät on pakanallisia juhlia. Eivät juhli niitä. On niillä sentään oma pääsiäisenviettonsa, ettei ihan ilman vuosittaisia juhlia tarte olla :)

niin no siihen on ennemmin syynä taas pakanalliset tavat ja pari raamatun kohtaa missä puhutaan syntymäpäivistä mutta sen te joudutte joltain muulta selvittämään kun mä en oo ottanu asiakseni keskustella suuremmin uskonnosta tällä palstalla kun siitä ei kokemuksen pohjalta tuu mitään. Mutta mä voisin sanoa että voisit vaikka soittaa sen lapsen mutsille ja kysyä et miten se asia on et miksei teidän lapsi pääse syntymäpäiville niin varmaan kertoo jos se sua oikeesti kiinostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
niin no siihen on ennemmin syynä taas pakanalliset tavat ja pari raamatun kohtaa missä puhutaan syntymäpäivistä mutta sen te joudutte joltain muulta selvittämään kun mä en oo ottanu asiakseni keskustella suuremmin uskonnosta tällä palstalla kun siitä ei kokemuksen pohjalta tuu mitään. Mutta mä voisin sanoa että voisit vaikka soittaa sen lapsen mutsille ja kysyä et miten se asia on et miksei teidän lapsi pääse syntymäpäiville niin varmaan kertoo jos se sua oikeesti kiinostaa.

Kiinnostaa mutta en halua 'käännytystä' ;)
joten varmaan ymmärtänet miksi kyselen mielummin palstalta jossa liikkuu ihmisiä laidasta laitaan.
Jokaisella on oma uskonsa ja jokainen tekee niinkuin parhaakseen haluaa joko kunnioittaa tai olla kunnioittamatta tai sitten olla kokonaan pakana :D

Mutta tämä siis liittyy kuitenkin johonkin uskontoon :)
No ei siinä sitten,
tiedän ettei toiste anteeksi kolmatta kertaa kutsuta kun nyt jo opekin aika vihaisesti asian ilmaisi tytölle sen suurempaa selittelyä.

en mä oo sun uskoa tai tekemisiä kyseenalaistanu??? Mä vaan sanoin et jos sua oikeesti vaivaa noi jutut niin kannattaisko kysellä ihan siltä äitiltä et mikä siihen on syynä. Mä ainakin kerroin ilman mitään käännytystä kun multa on kysytty asiaa (mulla on myös tyttö, nyt kolmasluokkalainen ja on tullut samoja tilanteita vastaan). Ja opiskelen nyt kyllä itsekin niin osaan kyl selittää ilman mitään käännytystä koulukavereille asioita.

Se kai liittyy jotenkin siihen että syntymäpäivässähän on kyse että juhlitaan ,palvotaan ja ylistetään ihmistä ,ei ole sellainen sallittua kun jehovan todistajien pitää vaan palvoa sitä jumalaansa.Itseään ihmistä ei saa kait tuoda julki tai esille.Ihminen siis vähempi arvoinen jumalaan verrattuna.Tää vaan jotain veikkailua tai joskus jotain tän tapaista kuullu.Saa oikoa jos aivan väärässä olen.

A) Lestadiolaisuus ei ole uskonto
B) Lestadiolaiset viettävät synttäreitä

Nämä ihan väärinkäsitysten välttämiseksi. :D

Jehovat taitaa olla ainoita jotka ei synttäreitä vietä. En ole ainakaan koskana kuullut muista sellaisista.

Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.