Jenkkiautot ei ole mun juttu.

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Tänään haettiin vaimon kanssa meille uusi sohva ja muita huonekaluja ja lainasin meidän firmalta isän käytössä aikasemmin olleen, Chevrolet Suburbanin 6.5 TDI -95.
Auto on kyllä ihan jämy ajaa, mutta tuo auto ei kiihdy yhtään mihinkään ja parkkeeraaminen parkkihallissa on kohtalaisen haastavaa. Ja kuorma-autokortti pitää olla, että saa ajaa.
Dieseliä meni ja laskin, että meidän "tutkimusretkien" keskikulutus oli 18.5 L /100 km ja tässä oli lähes kokonaan matka-ajoa.
Ja eihän tolla saa ajaakaan, kun 80 km/h ja painoa autolla lähes 4000 kg, että ohituksista turha haaveilla.
Kyllä nää eurooppalaiset vaan on enemmän mun juttu. :D

En nyt oikein ymmärrä, miksi sen pitäisi hyvin kiihtyä, työkaluhan se lähinnä on vai ajattelitko, että olisit taas sohva kyydissä ylinopeussakot halunnut?

Eihän tuon painoisen auton tarvitse kiihtyä hyvin, totesin vaan, että ei sovi mulle pisemmän päälle, koska mun auton pitää olla semmonen, jolla pääsee ohi!
Hyvä, ettei kiihdykään, olisihan tuollainen 4000 kg paukku vaarallinen, jos jonkun Micran päälle vetäsee.
Mutta oiva työkalu, kun miehet käy asennuskeikoilla tällä.
Sakkoja olen saanut ja paljon sinä aikana, kun mulla ajo-oikeus on ollut, mutta sohva kyydissä ei ole muuten tullut kokeiltua ;).

Riippuu jenkkiautosta. Meillä oli pari vuotta käytössä ihan vaan Toyota Camry ja tykättiin miehen kanssa molemmat siitä autosta. Kulutus oli n. 7l/100km. Ja siis se auto on oikeasti jenkkiauto, eikä japski, joillekin tiedoksi. ;) Valitettavasti jouduimme luopumaan siitä, kun perhekokomme kasvoi toisella karvakamulla.

Nyt meidän pihassa seisoo tuommonen vanhemmanmallin buikki miehen harrasteautona. Siinä on aika jäly käyntiääni. Ilmastointi ja vakionopeudensäädinkin löytyvät, vaikka auto on wanha. :D Bensaa se syö hulppeita määriä, joten kauheasti sillä ei viittis ajella.

Tänään haettiin vaimon kanssa meille uusi sohva ja muita huonekaluja ja lainasin meidän firmalta isän käytössä aikasemmin olleen, Chevrolet Suburbanin 6.5 TDI -95.
Auto on kyllä ihan jämy ajaa, mutta tuo auto ei kiihdy yhtään mihinkään ja parkkeeraaminen parkkihallissa on kohtalaisen haastavaa. Ja kuorma-autokortti pitää olla, että saa ajaa.
Dieseliä meni ja laskin, että meidän "tutkimusretkien" keskikulutus oli 18.5 L /100 km ja tässä oli lähes kokonaan matka-ajoa.
Ja eihän tolla saa ajaakaan, kun 80 km/h ja painoa autolla lähes 4000 kg, että ohituksista turha haaveilla.
Kyllä nää eurooppalaiset vaan on enemmän mun juttu. :D

Eihän tuokaan Suburban olisi Suomessa jos meillä ei olisi "tilapäistä" autoveroa. Kumma juttu miten meidän naapurivaltiot pärjäävät ilman autoveroa, mutta meillä auton verotus on tapissa, niin tapissa et mulla on suunnitelmissa autosta luopuminen: maksakoot verot ne jotka jaksavat.

[QUOTE="vieras";26028280]Eihän tuokaan Suburban olisi Suomessa jos meillä ei olisi "tilapäistä" autoveroa. Kumma juttu miten meidän naapurivaltiot pärjäävät ilman autoveroa, mutta meillä auton verotus on tapissa, niin tapissa et mulla on suunnitelmissa autosta luopuminen: maksakoot verot ne jotka jaksavat.[/QUOTE]

Hyviä argumentteja.

Yhteistyössä