Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27191165:Lue seuraavasta linkistä kohta "Raakaruokakulttuurin negatiivinen puoli". Raakaravinto: kriittinen katsaus | JUSSIRIEKKI.FI
"Myös raakaravintoon liittyy monelle ilmiölle niin tyypillinen fanaattisuus. Esimerkiksi Elsa Ervamaan Elävä Ravinto -kirjassa syömisestä tehdään melkoista taistelua. Aamulla pitäisi syödä vain kevyesti tai jättää ruoka kokonaan syömättä, päivällä saa syödä isomman aterian, kunhan ei syö klo 18:00 jälkeen enää mitään, välipaloja ei saa nauttia eikä kiireessä tule syödä (On parempi jättää ateria väliin kuin hotkia ruoka hätäisesti.). Masentuneena, väsyneenä tai kipua tuntiessaa ei myöskään saa syödä."
Jotenkin en ole yhtään yllättynyt, että kasvisruokien fanaattiset(?) kannattajat sallivat sekasyöjien pakotuksen. Kasvissyöjä, joka on sinut ravitsemuksensa kanssa eikä mene fanaattisuuteen, ei näe tarvetta pakottamiseen vaan vaihtoehtoiseen ravitsemukseen, jossa kaikilla on mahdollisuus valita oman mieltymyksensä mukaisesti.
En ota kantaa raakaravintoon, koska mulla ei ole siitä henkilökohtaista kokemusta. Sitaatti oli vain ensimmäinen mikä googlaamalla netistä löytyi. Tällä palstallahan aina vaaditaan mustaa valkoisella.
Olen itse elänyt lapsuuteni sekasyöjänä, eikä koulun kasvisruokia silloin kukaan jättänyt syömättä. Lähinnä ihmettelen tätä nykyajan kasvisruokavastaisuutta, varsinkin kun nykyään on niin paljon teitoa terveellisestä ravinnosta. Siksi mielestäni pakottaminen ei ole oikea sana kuvaamaan kasvisruokapäivää.