Jo reilu viikko kesätöitä takana, mutta en ole vieläkään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
saanut aikaiseksi kysyä johtajalta työsopimuksen kirjoittamista. Kun aina hänellä tuntuu olevan tuhoton kiire, niin ei vain uskalla kysyä. Sitten sitä jo miettiikin mielessään, että en kai minä tätä työtä palkattomana tee. Minusta johtajankin olisi pitänyt jo ensimmäisenä päivänä puhua työsopimuksesta.

Sä olet mennyt töihin mutta et tiedä millä palkalla??? :o Et sopinut sitä etukäteen???

Heti juttusille tai laitat esimiehen asialle, sanot että viimeistään huomenna on sopimus OLTAVA allekirjoitusta varten valmiina!

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ja sulla on oma vastuusi ottaa itseäsi niskasta kiinni ja laittaa asia kuntoon. On huonoja työnantajia, ei siinä aleta miettiä johtajan työkiireitä vaan sun oikeuksia ja parasta.

Älä ole noin avuton!!!!!!
Omista oikeuksistaan täytyy pitää kiinni!
Mä en tekisi sekuntiakaan töitä ilman sopimusta. Mieti jos jotain tapahtuu, olet aivan tyhjän päällä.
Joo, suullinen sopimus on pätevä mutta se on sana sanaa vastaan.

Miksi teet töitä ilman sopimusta? Typerää.
Sanot pomolle, että päivääkään et teet töitä ennenkuin hän saa sopimuksen valmiiksi sinun allekirjoitustasi vaille. Jos hän nyt yrittää huijaa sinua esim. palkassa, että ei maksa jo tehdyiltä päiviltä palkkaa, et voi muuta kuin vain voivotella tilannetta koska sopimusta ei ole ollut.

Eikö sinulla ole ketään esimiestä (ei johtaja vaan joku alempi) joka voisi auttaa? Itsekin jouduin odottamaan n viikon sopparia kun johtaja on kiireinen, mutta tämä onkin ihan tuttu paikka.

Oletko kuitenkin antanut verokorttia? Se on varmasti sinun kannalta tärkeämpi kuin itse soppari.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23988764:
En ole verokorttiakaan johtajalle antanut. Eikä hän ole mistään palkka-asioistakaan puhunut yhtään mitään.

:headwall:

ei ole totta... mistä näitä riittää...

HETI HUOMENNA ASIA KUNTOON! Jos sulla tulee kinaa töissä, sua ei voida auttaa kun ei ole mustaa valkoisella.

Kirjallisen työsopimuksen puuttuminen ei poista tynantajan vastuita, suullinen on siinä mielessä yhtä pätevä.

Siitä huolimatta kirjallinen työsopimus on työnantajan velvollisuus ja työntekijän oikeus ja se on viipymättä hoidettava kuntoon.

Muutama päivä sitten toli keju jossa aloittaja oli tehnyt hyvän tovin töitä ja sai lopulta 1€ palkkaa tunnilta kun asiaa ei ollut missään vaiheessa sen kummemmin sovittu.

[QUOTE="adina";23983887]Sinulla ei ole vakuutukset voimassa ennen kuin sopimus on allekirjoitettu.[/QUOTE]

Suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä tai sekin ettei oo sopimusta kuhan työnteko on tehty mahdolliseksi.
Esim mun työpaikalle ei pääse ilman tunnuslukua ja kulkulupaa + sitä läpyskää. Sit esim tietokoneen salasanat, ohjelmien käyttöoikeudet yms jos on mahdollista tehdä työtä niin se katsotaan päteväksi sopimukseksi ja palkka on tietysti vähintään alan minimi