Jo saisit olla 3 h ilman lapsiasi, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisko

Vieras
Olen pohdiskellut että nyt kesälomani (2 kk) ajan veisin siskoni kolme lasta kanssani joka keskiviikko 2-3 h läheiseen leikkipuistoon. Minulla ei ole autoa käytössäni, joten en oikein muuallekaan pysty heitä viemään, mutta uskon että viihdymme lasten kanssa hyvin. Jotenkin ehkä vähän hassua viedä lapset vain pariksi tunniksi, mutta kai siskoni ehtii silti tuossa ajassa jotain tehdä? Eli onko tuosta ajasta oikeasti mitään iloa :(

Ihan mielenkiinnosta, mitä tekisit, sinä (pienten lasten) äiti, jos saisit olla 3 h ilman lapsiasi? Siivoaisitko, leipoisitko vai ihan vain rentoutuisit?

(Uskon että moni teistä ei ehkä haluaisi olla tuota 3 h erossa lapsistaan, mutta uskon (eli toivon) että siskoni ilostuisi :) sillä hän on välillä ollut vähän väsynyt)

Oi se olis varmasti ihanaa!! Ite tekisin sellaisia rästiin jääneitä juttuja joita ei voi tehdä pienten kans: kävisin vaateostoksilla, siivoisin kaappeja, pesisin saunan ja kylppärin, ym, ehkä leipoisin mutta rentoutua en varmaan raaskis, sen verran harvinaista on saada tehdä hommia ilman muksuja :)

Olin juuri viimeviikon lapsien osalta niin että he olivat muutaman tunnin hoidossa joka päivä. Itselle se aika on luksusta tosiaan, vaikka vain juoda kahvi rauhassa tai kattoo pihalle, tai vaikka tehdäkin jotain.

Ihana ajatus.
Mä nukkuisin varmaan ekan 2 viikkoa (siis kaksi ensimmäistä keskiviikkoa ), seuraavina ehkä siivoaisin ja joisin rauhassa kahvit.

Niin ... Tekisin niin vieläkin , vaikka lapsi on jo kohta 8v. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Minulla on 1 lapsi ja minä olen usein tuon 3 tuntia yksin, jos mieli tekee...Eikö teillä miehet hoida lapsia ollenkaan? Ettekö saa omaa aikaa lainkaan :o ?

entäs kun niitä lapsia onkin 5 ja mies käy kotona parhaassa tapauksessa lauantaisin ja pahimmassa tapauksessa 2viikon välein B)

Minulla on 1 lapsi ja minä olen usein tuon 3 tuntia yksin, jos mieli tekee...Eikö teillä miehet hoida lapsia ollenkaan? Ettekö saa omaa aikaa lainkaan :o ?

Me vietämme aikaa yhdessä sen jälkeen kun mies tulee töistä, ei kai sitä nyt enää illalla viitti mihinkään lähteä.

No meillä elämä miehen kanssa normalisoituu elokuussa, joten silloin alan taas saamaan enemmän sitä omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Me vietämme aikaa yhdessä sen jälkeen kun mies tulee töistä, ei kai sitä nyt enää illalla viitti mihinkään lähteä.

Toki viitsii! Mä lähden melkeinpä joka päivä ovesta pihalle, kun mies töistä tulee esimerkiksi kuntosalille. Mä tulisin hulluksi kotiäiti aikana, jos en pääsisi ovesta ulos. Toki ei kaikki kaipaa sitä omaa aikaa sillä tavalla. Ei siinäkään mitään väärää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Olen aika useinkin 3h poissa kotoa ilman lapsia...Esim. kuntosalilla, ostoksilla, kirjastossa, kavereilla, jne.

niin täälläkin ollaa poissa kotoa ilman lapsia, mutta kotona ilman lapsia on aivan eri asia :D

Se on totta...3h menee nopeasti täällä netissäkin pyörimisessä ;) Mun on pakko myöntää, että mulla menee yksin kotona olo aika usein ihan lorvimiseksi.

Yhteistyössä