Joensuussa synnyttäneet - mitä evästä synnytykseen itelle/isälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yöllä (synnytyksen jälkeen äidille ja isälle) tulee sämppäriä, pommakkia/mehua kahvia vähän vaihdellen. synnyttäneiden osastolla on jääkaappi missä jugurttia ja muuta evästä nälkäsimmille. äiti saa tietty eväät, mut isälle eri tilauksesta ja maksusta. päiväs-aikaan ei oo koskaan oltu hommissa joten ei voi tietää..

synnytyksen aikana saat syödä, tai sit et, riippuu kätilöstä. mut isälle ei vahingossakaan tarjota edes leipää, ja kamala haloo nousee jos isä välillä meinaa lähteä syömään.
Eli leipää, jugurttia joku keitto tms isälle ainakin mukaan.
Äidin ruokailu riippuu toki paitsi synnytyksen tilasta(onko leikkuuseen joutumis riski kuinka suuri ) ja kätilöstä, eli haluaako hän nähdä ponnistessa paskaa. Mä oon saanu syödä kyllä molempien kohalla, ei oo tarvinnu ku pyytää ni oon saanu jugurttia/leipää tms ja sit tietty ihan ruuan, mikä ei kyllä ehkä kiinnosta kovissa supistuksissa pätkän vertaa.
Ja vinkkinä, älä syö sitä hemmetin kaalisalaattia mitä ne tyrkyttää osastolla joka aterialla..
JA muista, kätilön saa vaihtaa, siellä on ainakin kans alalle sopimatonta tyyppiä..

Sairaalassa saa ruokaa ihan mihin aikaan vaan kunhan siitä maksaa =) Mulle sanottiin Mikkelissä näin.. Päivällä saa kunnon safkat ja muuten vähän kevempää sapuskaa mutta aina kuulemmaa saa jos pyytää..

No kun tuntuu olevan sairaalakohtaista tuo syömisen tarjoaminen ainakin isän kohdalla ja monissa sairaalakassilistoissa lukee että evästä mukaan. Varsinkin jos yöllä lähtö tulee, niin voi isällä olla pitkä nälkä jos pitää oottaa kanttiinin aukeamista.

Äiti kyllä saa evästä niin paljo kun tahtoo, mut isälle ei anneta (paitsi synnytyksen jälkeen saa kahvit tms.)...eli kannattaa ottaa evästä mukaan ja siellä synnytyssali puolellahan on "taukotila" minne voi eväät tms. jättää. Meillä tosin mies kävi välillä syömässä jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
No kun tuntuu olevan sairaalakohtaista tuo syömisen tarjoaminen ainakin isän kohdalla ja monissa sairaalakassilistoissa lukee että evästä mukaan. Varsinkin jos yöllä lähtö tulee, niin voi isällä olla pitkä nälkä jos pitää oottaa kanttiinin aukeamista.

Sen ruuan saa jos osaa vaatia ja siitä pitää maksaa.. Luulisin ainakin että saa =) Helpomalla pääset kun otat omat safkat =) Meillä kätilö toi mulle iltapalat ja muut ja kun ei todellakaan maistunut niin kysyi että josko isä söisi niin ei menis hukkaan =)

Muistelisin että siellä taukotilassa on jääkaappi eväitä varten. Sairaalasta tietty löytyy päiväsaikaan kahvila, mutta eri asia lähteä sinne seikkailemaan eikähän se yöllä ole auki. Jotain pientä siis kannattaa varata.

Yhteistyössä