Johan mies repäisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, sehän, että vaimo lakkaa nalkuttamasta ja alkaa puhua asiaa, saa juomisen loppumaan. Eiks niin.

Kyllä se on äijällä korvien välissä, siinä ei auta vaikka megafonilla karjuisi tai kirjoittaisi aiheesta sonetteja miehen sähköpostiin, ellei siellä omassa päässä napsahda, että hei, haluan lopettaa juomisen.

Eikä puolison nalkuttaminen ole toisaalta syy jatkaa, vaan TEKOsyy. Mies voi aina valita toisin. Mikään luonnonlaki ei johda siihen, että naisen kiukkuinen äänensävy pingauttaa olutpullon auki ja ääniaalto kantaa pullon ukon huulille. Elämä on valintoja, ja vaihtoehtoja on muitakin kuin olut vaikka vaimon ääni ottaisikin päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Ei kannata haaskata aikaa näihin provoilijoihin, kunhan yrittävät härnätä.
Toivottavasti sun miehes tajuaa, mitä on tekemässä. Tsempit sulle!

Juu niinhän ne aina yrittävät.
Ja sekös niitä ärsyttää, kun niiden juttuja ei jaksa pahemmin noteerata
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Tulihan se mies sieltä.
Ja meni samantien sohvalle nukkumaan vaatteet päällä. Ei kehdannut edes silmiin katsoa..

Huomenna sitten töihin ja on muuten varmasti selkä kipeä. Eli siinä taas huomiselle syy ottaa loiventavat.

Kehdannut? Ehkä ei viitisinyt vaivautua katsomaan ymmärtämätöntä nalkuttavaa eukkoaan. Antaisit nyt vaan olla ja keskittyisit OIKEISIIN ongelmiin. Vaikka ensimmäisenä miettisit omaa marttyyriasennettasi.

Ymmärräthän sinäkin hyvä ihminen sarkasmia?
Marttyyri en ole, enkä suostu ottamaan syitä niskoilleni.
Täällä nyt ei vain jaksa kinata, koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Nalkuttava eukkokin voin olla silloin tällöin.

Itseasiassa aika pahassa jamassa taitaa olla monen elämä, kun alkoholismi on näin hyväksyttävää, eikä sitä lueta minkään sortin ongelmaksi.
Alkoholismi on näköjään ongelma vain niille nalkuttaville eukoille.

Jos on eri mieltä ja uskaltaa mammoille esittää eriävän mielipiteen, ni minkä v*tun takia se joku provo olis? Pitääkö täällä vaan hyssytellä ja halia aptä? Tää mua näillä keskustelupalstolla ärsyttää eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja älä selitä:
ALKOHOLISMI ON TÄYSIN ERI ASIA KUIN MUUTAMA KALJA ILLASSA JA/TAI KORI KALJAA VIIKONLOPPUNA!!!

Kyllä toikin on alkoholismia jos sen on nekin pakko saada eikä ilman voi olla! ELI ÄLÄ SELITÄ ITSE!

Ja edelleen, ei kukaan ala yhtäkkiä alkoholistiksi: "Tästä päivästä eteenpäin juon korin kaljaa joka päivä." Pienestä se lähtee ja tässä on hyvä alku.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä en laskisi pulloja, en kaataisi juomia pois...antaisin miehen valita, jatkaako elämäänsä meidän kanssamme ilman alkoholia, vai alkoholin kanssa ilman meitä. Jos valitsisi jälkimmäisen, niin eikun lusikat jakoon vaan ja katse kohti tulevaisuutta.

Ap, yritä jaksella :hug:

Meillä tuli viimein mulla se viimeinen niitti, ja sanoin juuri tuon että joko perhe tai juominen. Hakeutui avominneen ja nyt ollut vuosi ja pari kk juomatta. J a voin sanoa että kannatti!
Mies on itsekin tyytyväisempi elämäänsä :)

Tsemppiä ja jaksamista aplle, elo alkkiksen kans ei ainakaan jatkossa ilman raitistumista parane! ja lapset....luulet et ne ei tajuu mutta niille jää niin kauheet pelot ja häpeäntunne myös.

Alkuperäinen kirjoittaja keijo:
Tulihan se mies sieltä.
Ja meni samantien sohvalle nukkumaan vaatteet päällä. Ei kehdannut edes silmiin katsoa..

Huomenna sitten töihin ja on muuten varmasti selkä kipeä. Eli siinä taas huomiselle syy ottaa loiventavat.

Kehdannut? Ehkä ei viitisinyt vaivautua katsomaan ymmärtämätöntä nalkuttavaa eukkoaan. Antaisit nyt vaan olla ja keskittyisit OIKEISIIN ongelmiin. Vaikka ensimmäisenä miettisit omaa marttyyriasennettasi.

Itseasiassa aika pahassa jamassa taitaa olla monen elämä, kun alkoholismi on näin hyväksyttävää, eikä sitä lueta minkään sortin ongelmaksi.

Jos on eri mieltä ja uskaltaa mammoille esittää eriävän mielipiteen, ni minkä v*tun takia se joku provo olis? Pitääkö täällä vaan hyssytellä ja halia aptä? Tää mua näillä keskustelupalstolla ärsyttää eniten.

Ilman muuta saa sanoa eriävän mielipiteen. Sehän keskustelupalstan idea onkin.
Itsekään en jaksaisi lukea ketjuja, joissa kaikki on aina samaa mieltä.
Mutta sitten kun rupee tulemaan alatyylistä kirjoitusta milloin mistäkin ihan vain sen takia, että täytyy olla eri mieltä muiden kanssa, niin ei sellaista kukaan jaksa lukea.
Se on sellaista samaa vänkäämistä yhdestä asiasta. Kuka oikeasti jaksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja keijo:
Tulihan se mies sieltä.

Jep, jep :D
Vain ne, joilla itselläänkin on alkoholiongelmia, pitävät ap:n miehen kuluttamaa määrää vähänä.

Ilman muuta saa sanoa eriävän mielipiteen. Sehän keskustelupalstan idea onkin.
Itsekään en jaksaisi lukea ketjuja, joissa kaikki on aina samaa mieltä.
Mutta sitten kun rupee tulemaan alatyylistä kirjoitusta milloin mistäkin ihan vain sen takia, että täytyy olla eri mieltä muiden kanssa, niin ei sellaista kukaan jaksa lukea.
Se on sellaista samaa vänkäämistä yhdestä asiasta. Kuka oikeasti jaksaa?

Tuolla on muuten oikeasti merkitystä. Aika hyvin provoilijat erottuvat joukosta, kun keskusteluun eksyy edes yksi sellainen, joka on oikeasti muiden kanssa eri mieltä, eikä vain ärsytysmielellä liikkeellä. Aina ei jaksa omaakaan tyyliään pitää ehdottoman asiallisena, mutta jos jotain tärkeää sanomista on, siisti viesti menee aina paremmin perille...

Tällä palstalla näköjään kun jaksetaan miestä puolustella. Noin se meilläkin alkoi, eikä mies edes juonut viikolla-paitsi pari kertaa. Minähän se kauhea olen.

Jokainen määrittelee itse rajansa mitä suostuu kestämään ja jaksamaan, ei se ole APn valinta jos hänen miehensä juo. Ei ole pakko sitä katsella edes.

On monta vaihtoehtoa, ja ap niistä valitsee parhaimman. Kun aikaa kuluu, toivottavasti sinunkin miehesi tulee järkiinsä ja halu raitistumisesta herää. Avominnen hlökunta on aivan ihanaa, heille voit myös sinä ap soittaa. Minä koin vapauttavana saada sanoa miltä miehen juominen on tuntunut, kaikki pahimmat tilanteet, itkeä ja raivota. Ja kerrankin mies oli selvä ja kuunteli eikä saanut puhua.

Hurja mutta vapauttava tilanne-myös jatkoseuranta. Pää tuli kipeäksi kaikesta puhumisesta ja takki oli tyhjä jonkin aikaa, siitä alkoi eheytymään mies. Käsitteli asioita ryhmässä ja nyt on ihan ok. Ei ole ehdotellutkaan tai sanonut mitään juomisesta kun tietää että jos alkaa niin ei pysty lopettamaan vaan se päihdepersoona valtaa pään ja ei päästä otteestaan.

Siltikin, pysy vahvana ap, vaikka miehesi pilaa elämänsä juomalla, ei hänen tarvitse sinun ja lasten elämää pilata. Minusta tuntui suorastaan helpottavalta saada sanotuksi miehelle että nyt se loppui, en jaksa enää.

Isä voi silti olla lapsilleen vaikka eroattekin, lapsetkin luultavasti voivat huomattavasti paremmin kuin salajuopon huushollissa..missä äiti tietenkin on kireä vaikka yrittäisi lapsille esittää ettei tässä mitään, lapset kyllä tietävät. Ja kuulevat. Ja aistivat, heistä tulee ns. tilanteiden aistijia ja rauhottelijoita ettei vaan mitään satu. Onko se hyvä??????

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tuolla on muuten oikeasti merkitystä. Aika hyvin provoilijat erottuvat joukosta, kun keskusteluun eksyy edes yksi sellainen, joka on oikeasti muiden kanssa eri mieltä, eikä vain ärsytysmielellä liikkeellä. Aina ei jaksa omaakaan tyyliään pitää ehdottoman asiallisena, mutta jos jotain tärkeää sanomista on, siisti viesti menee aina paremmin perille...

Täysin samaa mieltä.
Helpommin sitä ohittaa ne viestit kokonaan, jossa on ihan hirveä uho päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja karmeita alkkiksia:
Isä voi silti olla lapsilleen vaikka eroattekin, lapsetkin luultavasti voivat huomattavasti paremmin kuin salajuopon huushollissa..missä äiti tietenkin on kireä vaikka yrittäisi lapsille esittää ettei tässä mitään, lapset kyllä tietävät. Ja kuulevat. Ja aistivat, heistä tulee ns. tilanteiden aistijia ja rauhottelijoita ettei vaan mitään satu. Onko se hyvä??????

Sepä tässä kaikista huonointa onkin.
Lapset näkee, että tunnelma on kireä. Se on ainut syy miksi joskus mietin eroa.
Mutta meillä ei auttanut se, että vanhemmat erosivat.
Minä olin isälläni joka toinen viikonloppu, ja isähän oli tietysti silloinkin kännissä.
Aina on saanut huolehtia itse itsestään viikonloput, kun isi oli sammuneena sängyssä.
Pienenä lapsena sitä ei paljoa syönyt, mutta isompana taito karttui.

Miten asiat menee nykyaikana?
Jos isä on alkoholisti, voiko mitenkään estää sitä, että lapset joutuvat isälleen viikonlopuiksi?
Otetaanko alkoholismi vakavasti erotilanteissa?
Huoltomuotoja mietittäessä auttaako alkoholismiin vetoaminen saamaan valvotut tapaamiset lasten ja isän kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja lulu:
En jaksa ihan kaikkea lukea, mutta onko teillä oikeasti roskia niin paljon että 10 min välein on jotain vietävää? Näin niinku ihan asiassa pysyen :)

Ensin meni biojäte. Seuraavaksi meni tavallinen roskapussi. Sitten meni lehtiroskat. Ja sitten meni vaipparoskis.

En jaksanut edes kamalasti kiinnittää tuohon huomiota, kun meillä oli pientä riitaa siinä kohtaa. Olin vain tyytyväinen, kun lähti hetkeksi pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja karmeita alkkiksia:
Tällä palstalla näköjään kun jaksetaan miestä puolustella. Noin se meilläkin alkoi, eikä mies edes juonut viikolla-paitsi pari kertaa. Minähän se kauhea olen.

Jokainen määrittelee itse rajansa mitä suostuu kestämään ja jaksamaan, ei se ole APn valinta jos hänen miehensä juo. Ei ole pakko sitä katsella edes.

On monta vaihtoehtoa, ja ap niistä valitsee parhaimman. Kun aikaa kuluu, toivottavasti sinunkin miehesi tulee järkiinsä ja halu raitistumisesta herää. Avominnen hlökunta on aivan ihanaa, heille voit myös sinä ap soittaa. Minä koin vapauttavana saada sanoa miltä miehen juominen on tuntunut, kaikki pahimmat tilanteet, itkeä ja raivota. Ja kerrankin mies oli selvä ja kuunteli eikä saanut puhua.

Hurja mutta vapauttava tilanne-myös jatkoseuranta. Pää tuli kipeäksi kaikesta puhumisesta ja takki oli tyhjä jonkin aikaa, siitä alkoi eheytymään mies. Käsitteli asioita ryhmässä ja nyt on ihan ok. Ei ole ehdotellutkaan tai sanonut mitään juomisesta kun tietää että jos alkaa niin ei pysty lopettamaan vaan se päihdepersoona valtaa pään ja ei päästä otteestaan.

Siltikin, pysy vahvana ap, vaikka miehesi pilaa elämänsä juomalla, ei hänen tarvitse sinun ja lasten elämää pilata. Minusta tuntui suorastaan helpottavalta saada sanotuksi miehelle että nyt se loppui, en jaksa enää.

Hei!
Laitatko mulle yv:tä, kiinnostaa kysyä tuosta avominnestä lisää!

otetaan alkoholismi huomioon erossa. Jos toinen sanoo toisen olevan kykenemätön vanhemmaksi viitaten edellisen vastaukseen eli siihen että isä oli kännissä kun oli lapsi siellä, ilmoitus lastensuojeluun ja heti sossu paikalle niin eiköhän tapaamiset harvene. En olis minäkään anatnau lapsia isälleen, sanoinkin sen ettei alkkis saa lapsiaan kun mies kännissä uhosi että minä-selvä osapuoli en saa lapsia itselleni.

Niin joo, suomessahan annetaan aina eroissa lapset juopoille. hae yksinhuoltajuutta niin ei tarvi tapella tapaamisista isän kans.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
otetaan alkoholismi huomioon erossa. Jos toinen sanoo toisen olevan kykenemätön vanhemmaksi viitaten edellisen vastaukseen eli siihen että isä oli kännissä kun oli lapsi siellä, ilmoitus lastensuojeluun ja heti sossu paikalle niin eiköhän tapaamiset harvene. En olis minäkään anatnau lapsia isälleen, sanoinkin sen ettei alkkis saa lapsiaan kun mies kännissä uhosi että minä-selvä osapuoli en saa lapsia itselleni.

Niin joo, suomessahan annetaan aina eroissa lapset juopoille. hae yksinhuoltajuutta niin ei tarvi tapella tapaamisista isän kans.

No itseasiassa kun tuossa ärähdin miehelle siitä, että jäi puistoon juomaan ilmoittamatta vaikka piti käydä siellä raflassa. Mies siihen tokaisi, että "no erotaan sitten, mutta minä otan yksinhuoltajuuden" :headwall:
Kova on yritys kiristää ja kyllä tuo mies oli sitäkin mieltä että minä en ole kykeneväinen huolehtimaan lapsista :whistle:
Noita juttuja ei kyllä pysty ottaa tosissaan, kun kännissä tuollaista sopertaa.
Huomenna kun pääsee töistä, niin johan on taas eri ääni kellossa.

No katsotaan nyt vielä vähän aikaa, ja jos ei mitään muutosta tapahdu juomisen kanssa, niin kyllä se on fiksuinta silloin erota.
Olen vain valitettavasti ottanut liikaa vastuuta itselleni ja yksinään on kaikesta vaikea huolehtia.
Mistään en kuitenkaan pysty luopumaan, eli pakko suunnitella asiat todella hyvin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
ap on nyt tarmoa täynnä, kun sai palstamammoilta mieleisiään vastauksia. Mielestäni ongelma on ap:n omissa asenteissa ja suhtautumisessa mieheensä ja alkoholiin.

Kyllä se kieltämättä hyvältä tuntuu huomata, että joku edes on kanssani samaa mieltä ja ymmärtää tilanteen.
Mikäs sitä on kieltäminen.

aplle rohkeutta, tuleva elämä ilman juoppolallia joka pettää lupaukset kerta toisensa jälkeen on luultavasti helpompaa kun että huolehtii lapsista, ja juoposta, selittää kaikille miksi mies ei kykene sinne ja tänne ja puolustelee miestä.

Kova kovaa vasten vaan! Siinäs näet onko se juominen niin tärkeää ja onko miehelläs ollu jo ajatus hoitoon menosta. Ei tuosta itekseen parane...minä tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Vieläkin tuntuu, että äitin oikeus lapseen on käsittämättömän vahva. Olen kuullut tapauksista, jossa alkoholisoitunut äti voi terrorisoida isän tapaamisoikeutta soittaen sossuun, että lapsi ei halua mennä isälleen - lapsi soittelee isälle pihalta, miksi mä en saa tulla sun luokse.

Yhteistyössä