Johan ollut täällä, törkeää isovanhempien hyväksikäyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikään ei tunnu riittävän riistäjä lapsille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikään ei tunnu riittävän riistäjä lapsille

Vieras
http://www.studio55.fi/artikkeli/1009620/

Kamala juttu, ei tulis koskaan mieleenkään tuollainen peli.
Ja sori jos on jo ollut täällä tästä

Kolikossa on 2 kääntöpuolta ( usein ). Voi olla että tuo isoäiti ei ole aikanaan ollut kovin hyvä äiti ja nyt saa vain ansionsa mukaan. Sitä koskaan tiedä. Huono äiti voi olla esim. sellainen joka on sallinut lapsiinsa kohdistuvan kiusaamisen tai väkivallan, huono äiti on voinut olla itse sellainen joka huutaa pikkuasioista ja kasvattaa karkein ja herkuin lastaan jne.

Tietty voi olla myös psykopaatteja lapsia jotka käyttävät tyhmää äitiä hyväksi. Mutta usein tällaiset sosiopaattiset piirteet ovat nähtävissä jo lapsena. Koska yleensä ne ovat perinnöllisiä. Usein esim. lukee palstalta että joku on tehnyt tunnevammaisen miehen kanssa lapsia... Mitä siitä voi kuvitella käyvän? No.. Ainakin osa lapsista on yhtä tunnevammaisia sitten viimeistään aikuisena.

Aika hurjaa touhua,itse en ikinä kehtaisi! Anoppini on sitten päinvastainen,mitä kultaisin ja ihanin ihminen ja tunnen oloni aika oudoksi kun hän haluaa ostella lapsellemme kaikkea,myös meille.Välillä hän tuo kolme säkillistä ruokaa ja tarvikkeita kaupasta,ihan vain siksi.En osaa oikein suhtautua Hänen avokätisyyteensä.Lapsemme on Hänen ainoa lapsenlapsensa ja hän ostaa vaatteita,laittaa rahaa lapsen tilille,käy kaupassa,Hän jopa osti meille uuden auton koska vanha ei ollut Hänen mielestään turvallinen. Mutta onnellinen olen,Anopista.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Kolikossa on 2 kääntöpuolta ( usein ). Voi olla että tuo isoäiti ei ole aikanaan ollut kovin hyvä äiti ja nyt saa vain ansionsa mukaan. Sitä koskaan tiedä. Huono äiti voi olla esim. sellainen joka on sallinut lapsiinsa kohdistuvan kiusaamisen tai väkivallan, huono äiti on voinut olla itse sellainen joka huutaa pikkuasioista ja kasvattaa karkein ja herkuin lastaan jne.

Tietty voi olla myös psykopaatteja lapsia jotka käyttävät tyhmää äitiä hyväksi. Mutta usein tällaiset sosiopaattiset piirteet ovat nähtävissä jo lapsena. Koska yleensä ne ovat perinnöllisiä. Usein esim. lukee palstalta että joku on tehnyt tunnevammaisen miehen kanssa lapsia... Mitä siitä voi kuvitella käyvän? No.. Ainakin osa lapsista on yhtä tunnevammaisia sitten viimeistään aikuisena.

Jännä, että sen ei niin hyvän äidin rahat ja hoitoapu näyttäisi kelpaavan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja hf:
Aika hurjaa touhua,itse en ikinä kehtaisi! Anoppini on sitten päinvastainen,mitä kultaisin ja ihanin ihminen ja tunnen oloni aika oudoksi kun hän haluaa ostella lapsellemme kaikkea,myös meille.Välillä hän tuo kolme säkillistä ruokaa ja tarvikkeita kaupasta,ihan vain siksi.En osaa oikein suhtautua Hänen avokätisyyteensä.Lapsemme on Hänen ainoa lapsenlapsensa ja hän ostaa vaatteita,laittaa rahaa lapsen tilille,käy kaupassa,Hän jopa osti meille uuden auton koska vanha ei ollut Hänen mielestään turvallinen. Mutta onnellinen olen,Anopista.

Ymmärsinkö oikein, olet onnellinen ostavasta anopista? Entä jos hän olisikin tarinan "tiikerinkakku" anoppi? Eikö se olisi hyvä, mitä tuon tarinan anoppi teki väärin, paitsi oli sairas ja köyhä?

Nykypäivän tenavat osaavat olla hävyttömiä.

Aika surullista. :/

Tosin.. voisin kuvitella oman äitini sepittävän vielä huomattavasti enenmän tunteisiin käyvän sepustuksen hänen väärinkohtelustaan...
Totuus on sitten jotain ihan muuta :kieh:

Äh, tuo mummo kuulostaa minusta hirveältä valittajalta ja marttyyrilta. Jotenkin haluaisin ensin kuulla sen toisen osapuolen tarinan, ennen kuin tätä otan ihan täysin todesta.

Kuten jo aiemmin sanottu, asioilla on aina kaksi puolta.

Minun korviini kyseinen isoäiti taas kuullostaa aika katkeralta ja kateelliselta.
Onko se sitten oikein haukkua niitä isovanhempia jotka HALUAVAT ja KYKENEVÄT auttamaan niin taloudellisesti kuin hoitoavun suhteen??

Pitäisikö perheen kieltäytyä tästä ettei köyhälle / sairaalle isovanhemmalle tule paha mieli??

Musta jutusta paistoi vähän mentaliteetti että koska mulla on/ tai on ollut kurjaa, tulee muillakin olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Anoppi myös:
Kuten jo aiemmin sanottu, asioilla on aina kaksi puolta.

Minun korviini kyseinen isoäiti taas kuullostaa aika katkeralta ja kateelliselta.
Onko se sitten oikein haukkua niitä isovanhempia jotka HALUAVAT ja KYKENEVÄT auttamaan niin taloudellisesti kuin hoitoavun suhteen??

Pitäisikö perheen kieltäytyä tästä ettei köyhälle / sairaalle isovanhemmalle tule paha mieli??

Musta jutusta paistoi vähän mentaliteetti että koska mulla on/ tai on ollut kurjaa, tulee muillakin olla...

Missä kohdassa tarinaa isoäiti haukkui toisia isovanhempia?

Ei tietenkään pidä kieltäytyä avusta, mutta miksi vaatia samaa henkilöltä jolla terveys ja varat eivät riitä?

Minusta kans kuulostaa että tuolla mummolla kaikki on vaikeaa, jos yhteydenpidon katkaiseminen menee siihen että täytyy harkita itsemurhaa. Tai jos konttaamalla täytyy liikkua, ja silti lähtee hoitamaan lapsenlapsia.

Vaikka olis miten vähävarainen ei lapsenlapselle voi antaa lahjaksi tiikerikakkua. Saippuakuplapurkki maksaa euron, muitakin pieniä lahjoja mistä lapsi ilahtuu on vaikka kuinka paljon. Entäpä jos antaa lapselle lahjaksi omaa aikaansa?

Miten tää isoäiti nyt ajatteli sitten lasten elämässä olla mukana, jos ei voi toimia lapsenvahtina(=antaa sitä aikaa) Minä olen itsekäs kun näin sanon, mutta tuo kuulostaa mun mielestä mummolta jota en lapsilleni haluaisi.

Tosi paljon kiinnostaisi tietää vastapuolen kommentit asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Aika surullista. :/

Tosin.. voisin kuvitella oman äitini sepittävän vielä huomattavasti enenmän tunteisiin käyvän sepustuksen hänen väärinkohtelustaan...
Totuus on sitten jotain ihan muuta :kieh:

jeps.. täysin samaa mieltä. toki en vähättele tämän mummun kohtaloa mutta toisen osapuolen versio olisi myös mukava kuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä kohdassa tarinaa isoäiti haukkui toisia isovanhempia?

Ei tietenkään pidä kieltäytyä avusta, mutta miksi vaatia samaa henkilöltä jolla terveys ja varat eivät riitä?

Monet ottavat vaatimuksena, jos edes kuulevat että "se toinen suku" on tehnyt jotain tai antanut jotain.

Kerrotteko te yleensä toisille isovanhemmille mitä toiset ovat lapselle ostaneet? Miksi?

Minusta tuo isoäiti vaikutta ihmiseltä, joka ei osaa sanoa ei eikä vetää rajoja. On ehkä aina ollut samanlaista. Kyllähän ikävä tosiasia on, että sellaista ihmistä hyväksikäytetään. Tässä tapauksessa sit oma poika. Miniähän oli myöhemmin ottanut lusikan kauniiseen käteen, mutta poika ei ole edelleenkään väleissä. Siispä voi ajatella, että jotain vikaa pojassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MIKSi lapselle ei voi antaa lahjaks tiikerikakkua ???

Riippuu varmaan lapsen iästäkin, mutta ensinnäkin erittäin epäterveellistä ja toiseksi maksaa se tiikerikakun tekeminenkin jotakin. Miksi sillä samalla rahalla ei voi ostaa vaikka vesivärejä/tarroja/saippuakuplia jotain muuta pientä?

Ajattelisi sitä lasta, eikä itseään. Aikuiset varmaan arvostavat tiikerikakkua, mutta yleensä lapsi jotakin vähän lähempänä omaa elämäänsä olevaa.

Tosiaan taas sellanen asia missä on kaksipuolta. Tässähän on taas vaan toisen osapuolen näkemys. Voi olla että on itse tehnyt jotain ansaitakseen kohtelunsa joskus, ylitulkitsee sanomisia yms. Pikkasen on sellanen marttyyriksiheittäytymisen maku. Esim. tuo että ei tule lapsenvahdiksi kun pyydetään kun on muita menoja, ymmärän kyllä se toisenkinpuolen. Mä' olisin kerran tarvinnu kipeästi lapsenvahtiapua kun piti lähteä4h töihin ja pakko oli soittaa anopille kun muita ei ollu. Ei voinnu kun oli menossa kaupungille ostoksille. Mä kyllä loukkaannuin. Asuvat siis ihan kaupåungilla ja ei ollu mitään spesiaali aikaakaan.

Joo - mä taas puolestani tiedän yhden vastaavan tapauksen. Siinä onneks isovanhemmat ovat pysyneet sen verran tiukkoina ja pitäneet etäisyyttä, että ovat säilyneet suht vähillä kolhuilla. Siinä tapauksessa poika oli hyvin narsistinen ja maaninen + vielä alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttö. Raha ja hoitoapu oisvat kelvanneet, kun rahaa lakkasi tulemasta, alko pojan käytös muuttua.

Yhteistyössä