Johan se Susanna Penttilä ehti kauan äitinä ollakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tosifiksulaihajakaunis:
Mä hoidin joskus 2-kymppisenä yhden rikkaan butiikin pitäjän lasta siitä asti kun se oli 3 kuukautta.. Se oli ihanaa mutta kamalaa. Vauva oli mun kanssa 9 tuntia joka arkipäivä ja kiintyi muhun niin, että itki kun lähdin illalla kotiin... :(

Tämä tilanne on tuplakauhea vauvalle :( Sen ymmärrän, että lapsella olisi se päätoiminen hoitaja, mutta hän toisi välillä lapsen äidin hellittäväksi. Olisivat siis ihan lähekkäin ihan kuin kotonakin, kun isä hoitaa lasta ja äiti vaikka tekee ruokaa.

Yleensä en kommentoi näitä "äiti töissä, pieni lapsi hoidossa"-juttuja, koska en näe syytä siihen. Mutta nyt tuntuu aika rankalta teolta jättää tuommonen rääpäle hoitajan armoille.. No,jokainen tekee minkä perheelleen parhaaksi näkee.

ei se yrittäjäkään ole korvaamaton, olis voinu kouluttaa jonkun hommaansa ajoissa niin ei tarviis sännätä sinne ja jättää pientä vauvaa toisten hoidettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Huomaa et palstalla ei ole tietoa yrittäjistä ja niiden mahdollisuudesta äitiyslomaan, se kun on eri asia kuin muilla.

rikkaammilla on varaa vaikka ja mihin.
eriasia se on tavallisilla pulliaisilla jotka tekee 24/7 että saa voita leivänpäälle.
en usko että kyseisellä henkilöllä on puutetta rahasta.
sillä on kumminkin jo parikin liikettä,eli tuottoo on.

Hakee vain osa-aikaista lastenhoitajaa, hänhän on yrittäjä, tuskin tarvinnee sitä jokapäiväkään. Muutaman tunnin joskus, eiköhän se kuitenkin ehdi lastaan hoitaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomaa et palstalla ei ole tietoa yrittäjistä ja niiden mahdollisuudesta äitiyslomaan, se kun on eri asia kuin muilla.

eriasia se on tavallisilla pulliaisilla jotka tekee 24/7 että saa voita leivänpäälle.

miten niin rikas? Tän naisen firmallahan menee päin helvettiä...

no ei sillon perustella toisia liikkeitä.

Jaha, siellä on jollain tietoa liiketoiminnasta :)

Jaha, siellä on jollain tietoa liiketoiminnasta :)

no eipä ole ei.
missään vaan en ole kuullu että menee huonosti.
mutta kaiken järjenmukaan mitä järkee on levittää jos ei oo menekkiä? rahaa sekin vie. mutta tosiaan,mulla ei oo pienintäkään käryä tollasista. vauraampana mä sitä silti pidän kun paikallisia pikku yrittäjiä.

Yrittäjien on itse tehtävä mahdollisimman paljon hommia, jotta firma kannattaa. Meilläkin ilmoitin miehelle, että nyt kun minulla on loma, niin pistää siksi aikaa yhden työntekijän lomalle, ja ajaa itse joten meillä ei tän loman aikana yhteistä aikaa oikein ole.

No mitä sitten, jos hoitaja on luotettava: kuka voi faktatietona sanoa, millaista työpäivää penttilä tulee lastenhoitajan turvin harjoittamaan? Jos rintavarustus kestää, kolmen neljän tunnin työpäivät voi olla ihan ok, tai vaikka pidemmätkin: mä kävisin välillä kotona vähän imetteleen, sitt voisin kävästä duunissa kun vauva nukkuu, tai vaikk illalla, tai ajoissa aamulla... Onhan noita vaihtoehtoja, jos rahaa vaan on. Mä voisin ihan hyvin tehdä niin.

Meitä on kuulkaa tässä maassa paljonkin mammoja joilla ei ole ollut mahdollisuutta oikeaan äitiyslomaan, esim me maaseudun mammat. Kahdesta ensimmäisestä lapsesta pidin äippälomaa kolmisen kuukautta, lomaa ja lomaa, eläimistä on työtä vuorokauden ympäri.
kahdesta nuorimmasta on ollut lomittaja sen säädyllisen kokonaisen äippäloman mutta ei ole päivää etteikö jotain hommaa olisi lomalaisellekin ollut.
Tosin ei meillä ole hoitajaa ollut vaan on vauvat on nukkunut navetta-ajat tai isompina katelleet pikkukakkosta.

Ei sitä yrittäjä voi vaan maata laakereillaan ja toivoa, että kaikki klaaraa kun hän on lomalla. Tottakai se on ihanne mutta ei se vaan mene niin. Te vieraan työssä olevat olette eri asemassa kuin me yrittäjät, teidän ei tarvii edes pierasita työpaikallenne päin lomilla mutta yrittäjällä ei vaan onnistu. Vaikka kaikki olisikin osaavissa käsissä niin kyllä ne asiat silti mukana kulkee.

Sussullakin varmaan lienee kaupassaan hommia vaikka onkin lomalla, paperihommaa ja ostohommaa, uusia vaatemallistojakin putiikkiin taatusti tarvii hommata jne. Eiköhän ole lapsen parhaaksi jos Susanna vaikka muutaman tunnin piipahtaa liikkeessä ja lapsi on sillä aikaa hoitajan kanssa kotona kuin että vauvaa raahataan joka paikkaan mukana???
Pikkuinenhan nukkuu paljon, jospa Susanna laittaa lapsen nukkumaan ja kipaisee sitten asioilleen, ei se vauva taatusti tiedä kuunteleeko untaan äiti vai palkattu hoitaja. Ja jos se hoitsu sillä aikaa laittaa kämppääkin kuntoon niin Susanna voi keskittyä täysillä äitinä olemiseen kun kotiutuu.

Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Itse ainakin olisin tosi tosi kiitollinen jos olisin voinut olla ja olla edelleen ihan vaan kotiäiti keskittyen lapsiin ajattelematta mitään muuta mutta kun se vaan ei onnistu niin niillä eväillä on menty ja mennään mitä on. Työ itsessään kun on kivaa ja paljon antavaa.

ei tää nyt varmaan tarkoita ettää jättää vauvan päiväksi hoitajalle. Voi olla vähästä ajasta kyse ja ties vaikka vauva mukana paljon. En nyt tuommoisen takia lähtis arvostelemaan jos joku palkkaa apua.

mitä idiootteja tässä ketjussa onkaan. onpa vauvan hylkäämistä jos hakee hoitajaa osa-aikaiseksi... sama ku antas mummon taakaksi viikonloppuisin. luulis et on sussun oma murhe jos katuukin tätä ratkaisua myöhemmin :xmas:

Osa-aikatyö

Osa-aikatyö on kokopäivätyön "pilkottu" versio, jossa yleensä päivittäinen tai viikoittainen työaika on lyhyempi kuin kokopäivätyössä; työtä on esimerkiksi 4 tuntia päivässä tai kolmena päivänä viikossa.

ja tässä teille se ilmoitus jossa saatte itse todeta tämän:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7260937&index=11&anchor=7260937

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mitä idiootteja tässä ketjussa onkaan. onpa vauvan hylkäämistä jos hakee hoitajaa osa-aikaiseksi... sama ku antas mummon taakaksi viikonloppuisin. luulis et on sussun oma murhe jos katuukin tätä ratkaisua myöhemmin :xmas:

Osa-aikatyö

Osa-aikatyö on kokopäivätyön "pilkottu" versio, jossa yleensä päivittäinen tai viikoittainen työaika on lyhyempi kuin kokopäivätyössä; työtä on esimerkiksi 4 tuntia päivässä tai kolmena päivänä viikossa.

ja tässä teille se ilmoitus jossa saatte itse todeta tämän:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7260937&index=11&anchor=7260937

Moikka! Pakko kattoo ku sä vastaat. Joskus suutuit mulle, vaikken mä sulle. Tiiätkö kuka oon? Mut ihan tähän ketjuun, niin oon kanssas samaa mieltä.

Moikka! Pakko kattoo ku sä vastaat. Joskus suutuit mulle, vaikken mä sulle. Tiiätkö kuka oon? Mut ihan tähän ketjuun, niin oon kanssas samaa mieltä.

no voi kuule, jos oot sama vieras ku vuorokausi sitten ni ei edelleenkään ole hajuakaan mistä puhut.

No entäs sitten? Mulla on monta yrittäjä tuttua, jotka on joutunu vauva kainalossa duuniin ja monesti oon ollu nuorempana jeesaa navetallista äiti ystävää, kun työt on vaan tehtävä.

Itse oon niin vauva ja imetysriippuvainen, etten kuopuksen kanssa vuoteen käynyt missään. Kun oli yli vuoden, isi vei kaikki muksut äitienpäivää edeltävänä yönä pois, et mamma saa mennä vaikka ulos. Mamma tosin sairasti loppujen lopuksi sen ekan vapaansa.. Myöhemmin taas isä on lapsille lähempänä. Kaikki ei oo samanlaisia.

Yhteistyössä