Johan tuli pommi :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Oon aivan sekaisin, en tiedä mitä ajatella. Mies kertoi yhtäkkiä lauantaina,että muuttaa pois meidän yhteisestä kodista. Tai siis eihän mies ole täällä paljon enää asunutkaan,kun on viikot reissuhommissa. Nyt en tiedä mistä edes aloittaa. Meillä on yhteinen asuntolaina ja kaikki tilit yhteisiä yms. Siis pitääkö mun nyt heti ottaa tuo asuntolaina omiin nimiin vai miten tässä pitää toimia.. Pitääkö avioerohakemus laittaa heti vireille vai miten? Auttakaa nyt joku joka tietää !! Miten lasten elatusmaksut,pitääkö siitäkin tehdä joku virallinen paperi. Tiedän kyllä,että mies maksaa lasten elatuksesta oman osan. Lapset ovat hänelle kuitenkin tärkeintä elämässä

Voi ei. Lohdutuksena sanon sinulle, että minun ja miehenikin suhde on eron partaalla. Samassa veneessä siis livutaan.

Avioerohakemuksen 1. osa on syytä lähettää nyt heti. Teitähän ei tuomita avioeroon ennenkuin lähetätte sen 2. osion. Tuo toinen lappunen lähetetään sitten kuuden kuukauden kuluttua ensimmäisen lähettämisestä.

Käy ihan ensimmäisenä avaamassa pankkiin tili joka on vain sinun nimissäsi, sitten teette elatussopimuksen jonka jälkeen mies siirtää heti kirjansa ulos kodistanne. Haet Kelalta yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Tämän jälkeen mietitte miehen kanssa yhdessä laina- ja omaisuusasiat.

No nyt kannattais aloittaa siitä, että haluaako se mies avioeron vai haluaako se asumuseron ja aikaa miettiä, mitä elämältään haluaa?
Sitten kannattais puhua sen miehen kanssa, että miten se on ajatellut, että asiat hoidetaan.

Voimia. Elatussopimus tehdään lastenvalvojalla, eli sinne soskuun yht. Kelalle yh-korotukset heti vetämään. Pankkiin aikaa yhdes miehen kans keskusteleen lainoista. Avioero-ositus täytyy myös tehdä, eli esim oikeusaputoimistoon myös aika.
Toivottavasti sulla on maksukykyä talon lainaan yksinkin ja vaativat takaukset.. Ettei tule sullekin muutto eteen lasten kanssa :( Ystäväni ei saanut pankkien vaatimia takaajia lainalleen, olisi ottanut sen omiin nimiinsä ja maksukykyäki oli, ja näi heillä talo meni sit myyntiin ja muutto tuli ystövölle ja muksuillekki :(

Mies tosiaan on ollut masentunut jo vuosia ja nyt sitten joutui siirtymään toiselle paikkakunnalle töihin. Mies ei halua vielä mitään lopullista eroa vaan haluaa hetki aikaa miettiä mitä haluaa. Mies kyllä sanoi,ettei minun tarvisi taloa laittaa myyntiin vaan lupasi maksaa asunnonlainan lyhennykset ainakin puoli vuotta siis oman osuuden. Eli ihan asiallisesti ollaan asiasta keskusteltu ja tosiaan ketään kolmatta pyörää tässä suhteessa ei ole..

Yhteistyössä