Johtuuko tämä sydämmestä, verenpaineesta, hemoglobiinista vai mistä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
aamulla heräsin, keitin kahvia ja menin pihalle.. Yhtäkkiä tuli kylmä tuskan hiki, tuntui ettei kahvikuppia pysty nostamaan, pyörrytti ja tuli huono olo, oli pakko päästä heti istumaan, päässä heitti tosi kovin. Kun sitten pääsin sisälle makaamaan niin huomasin, että sydänkin jyskyttää tosi kovin.

Silloin tällöin tulee aamuisin tällainen, tuntuu että on niin heikko, ettei kättään pystyisi nostamaan ja huippaa tosi kovin..

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulle joskus tullut tuollaista kun hartia-niskaseutu ollut jumissa

mulla tekee kanssa erittäin paha yläkropan jumitus tuontyyppisiä oireita

ei tunnu ainakaan mitään jumitusta, ei särje tms. Äskenkin lapsi tuli kyselemään jotain, enkä pystynyt edes vastaamaan kun oli niin hhuono oli ja huippasi :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei tunnu ainakaan mitään jumitusta, ei särje tms. Äskenkin lapsi tuli kyselemään jotain, enkä pystynyt edes vastaamaan kun oli niin hhuono oli ja huippasi :/

niin ja tätä ei ole koskaan muulloin kun aamuisin, ehkä pari vuotta sitten ekan kerran. Hetken kun makaan tai istun niin menee ohi. Meinasin jo rappukäytävään jäädä istuskelemaan kun tuntui mahdottomalta kiivetä niitä ylös

en minäkää ole tuntenut sitä jumitusta,vaan näin sitte kuitenki ollut,kun joku on hieronut niin vasta huomannut että siitä johtui

Sun hemoglobiini on liian korkea. Naisella olis hyvä olla 117-155 välillä. Liian korkea hb altistaa tukosten syntymiseen pienissä verisuonissa. Kannattais käydä säännöllisesti luovuttamssa verta, auttaa hetkellisesti laskemaan hemppaa. Eikä lasten asperiini päivässäkään olis pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Sun hemoglobiini on liian korkea. Naisella olis hyvä olla 117-155 välillä. Liian korkea hb altistaa tukosten syntymiseen pienissä verisuonissa. Kannattais käydä säännöllisesti luovuttamssa verta, auttaa hetkellisesti laskemaan hemppaa. Eikä lasten asperiini päivässäkään olis pahasta.

joo, mulla on raskauksienkin aikana kielletty kaikki rautapitoinen. Mutta korkea hb on ollut jo koko elämäni ajan, voiko se tehdä tällaiset oireet vain silloin tällöin?

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Kannattaa tarkistuttaa sokeriarvot.

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta tuli verenpaineesta mieleeni, nyt kun suhun täällä törmäsin, että onko sulla yhtään alhasemmat verenpaineet nyt vai edelleenkö huippulukemissa?
Nyt takana 2kk uutta lääkitystä niin paineet on alhasemmat.
130/87 eli parempaan suuntaan menossa.

Harvoin liian korkea hb mitenkään oireilee, paitsi silloin, kun tukos on syntynyt ja verenkierto esim. aivossa on estynyt. Sulla silti on matala verenpaine, eli se pienentää sitä tukosriskiä. Enemmän kallistuisin sille kannalle, että tuo sun paineesi aamulla noustessasi laskee äkillisesti vielä alemmas ja siksi nuo oireet. Eli veri ei yksinkertaisesti äkillisen paineenlaskun takia ritä aivoihin saakka. Ja sydän koittaa kompensoida tilannetta pumppaallla enemmän.

Harvoin liian korkea hb mitenkään oireilee, paitsi silloin, kun tukos on syntynyt ja verenkierto esim. aivossa on estynyt. Sulla silti on matala verenpaine, eli se pienentää sitä tukosriskiä. Enemmän kallistuisin sille kannalle, että tuo sun paineesi aamulla noustessasi laskee äkillisesti vielä alemmas ja siksi nuo oireet. Eli veri ei yksinkertaisesti äkillisen paineenlaskun takia ritä aivoihin saakka. Ja sydän koittaa kompensoida tilannetta pumppaallla enemmän.

ahaa, ok. Kuulostaa kyllä järkevältä tuo, että johtuisi paineista. Miten noita paineita saisi vähän korkeammaksi?

Suolan käyttöä lisäämällä ja vaikka salmiakilla. Verenpaine liittyy aldosteroni-hormonin tuotantoon. eli salmiakissa on suolaa ja sitten lakritsissa on aldosteronin tyyppistä glykyrritsiinihappoa, joka vaikuttaa aldosteronin tavoin, eli nostaa painetta. Kotikonsteilla siis. Sipsejä, homejuustoa jne :)

Suolan käyttöä lisäämällä ja vaikka salmiakilla. Verenpaine liittyy aldosteroni-hormonin tuotantoon. eli salmiakissa on suolaa ja sitten lakritsissa on aldosteronin tyyppistä glykyrritsiinihappoa, joka vaikuttaa aldosteronin tavoin, eli nostaa painetta. Kotikonsteilla siis. Sipsejä, homejuustoa jne :)

Ei kuulosta pahalta ollenkaan :kieh:

Auttaako hemppaan tuo lasten asperiini??

Ei kuulosta pahalta ollenkaan :kieh:

Auttaako hemppaan tuo lasten asperiini??

Asperiini ei laske hemoglobiinia, mutta estää verihiutaleita takertumasta toisiinsa, eli ts. pitää verta ohuempana.

Kannattaa tarkistuttaa sokeriarvot.

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta tuli verenpaineesta mieleeni, nyt kun suhun täällä törmäsin, että onko sulla yhtään alhasemmat verenpaineet nyt vai edelleenkö huippulukemissa?
Nyt takana 2kk uutta lääkitystä niin paineet on alhasemmat.
130/87 eli parempaan suuntaan menossa.

Kiva kuulla, että sulle sopiva lääkitys on nyt löytynyt.Nuo on huomattavasti paremmat lukemat kuin ne aikasemmat

Yhteistyössä