Johtuuko tämä vaan raskaudesta? Hermot menee kokoajan, huusin lapselle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Nyt on menossa rv29. Koko raskaudenajan oon ollut tosi väsynyt (hb alhanen rautalisästä huolimatta), mut lähinnä siis vaan nukuttanut ja oon nukkunut päiväunia aina kun vaan mahdollista (eli aika harvoin, nyt useemmin kun oon saikulla). Meillä siis 1v10kk taapero. Töissä oon käynyt, mutta nyt suppareiden ja selän takia sairaslomalla toista viikkoa.

Välillä menee hermot ja nyt tuntuu näitä päiviä olevan joka viikko. Siis huudan ja saan kauheita itkuraivareita, lähinnä miehelle ja ihan turhista syistä.. Ja tietenkinhän lapsikin sen huomaa, ja se tässä eniten harmittaa kun toinen on ihan syytön.:/ Tänään koitin lämmittää lapselle ruokaa, oltiin puolisen tuntia myöhässä "normaalista" ruoka-ajasta ja lapsi kitis jo nälkäänsä vieressä kun lappasin muusia lautaselle. Ensin koitin "rauhassa" puhella, että ihan kohta tulee jne. mutta sitten karjasin täysiä, että "älä nyt vittu kokoajan kitise!" Kahta kauheampi itkuhan siitä tietenkin tuli ja mulle kauhea äiti -olo. Kyllähän sitä ääntä korottaa millon mistäkin, mutta nyt palo kyllä pinna ja oikeasti karjasin..:/ Pyysin toki lapselta anteeks ja koitin selittää, että äitiä nyt vähän kiukuttaa mut en mä tiedä tajuaako tuon ikänen selittelyjä vielä kauheasti.

Välillä tuntuu, että meinaan ihan pimahtaa. Yleensä ennen karjumista lähen pihalle ja jätän miehen lapsen kanssa ja koitan tulla rauhallisempana takas. Pari viikkoa sitten lähdin ajelemaan, rauhoituin, tulin takas ja mies sanoi jotain, mistä meni uudestaan hermot ja oli pakko lähtee taas pihalle, etten hajota mitään tai rupee karjumaan lapsen nähden.. Onko tämä nyt "vaan raskaudesta" johtuvaa vai oonko mä ihan oikeesti sekoamassa?

Se on sellaista pesän rakennusta,uusi pentu tulossa niin vanhoja pitää potkia pesästä pois.Mulla on ollut samankaltaista jokaisessa raskaudessa,kun sen tiedostaa niin sen pystyy hallitsemaan kyllä.Kyse ei ole siitä ettenkö rakastaisi edelleen yhtälailla,jostain syystä vaan ärsytyskynnys on pienempi.

En osaa auttaa. Itse olen vasta ihan alkuviikoilla raskaana, ja lapsille tulee ikäeroa suunnilleen saman verran kuin teillekin, jos kaikki menee hyvin. Pelottaa vähän, miten tämä tästä etenee, isovanhemmatkin ovat kaukana eivätkä voi auttaa. Tähän saakka olen ollut lehmänhermoinen ja mielestäni ihan hyvä äiti, mutta pelkään tosi paljon että alan kipujen ja väsymyksen myötä kilahdella lapselle.

Ratkaisimme ongelman siten, että menen kuukauden päästä töihin ja mies jää taaperon kanssa kotiin äitiysloman alkuun saakka. Tällöin minun ei ainakaan mahdollisella sairauslomalla tarvitse hoitaa lasta.

"Kiva" kuulla, etten oo ainoa.:P Meilläkin hoitoapu on todella tiukassa, molempien vanhemmat asuu yli 300km:n päässä. Nyt mies meni lapsen kans pihalle vähäks aikaa kun tajus varmaan (kerrankin), että mun tarvii nyt oikeesti saada olla vähän aikaa rauhassa. Muuten mies käy töissä ja kotonakin remontti menossa jo toista vuotta, joten pääasiassa hoidan lasta kyllä yksin. Nyt huomasin, että tällekin kunnalle oli tullut mahdollisuus tilata MLL:stä hoitaja lapselle, voitais kyllä käydä miehen kanssa vaikka kahdestaan jossain joku ilta, ollaan oltu ilta keskenämme tasan yhden kerran esikoisen syntymän jälkeen..

Pelottaa kyllä vähän, miten selviän sit kun se toinen lapsi syntyy. Esikoinen on tosi herkkäuninen ja herää kyllä ihan satavarmasti jokaiseen vauvan itkuun ja ei nukahda uudestaan kovinkaan helposti. Viime viikollakin ukkosen jälkeen valvottiin kaks tuntia lapsen kanssa sängyssä kun ei toinen saanut enää unenpäästä kiinni. Ei paljoa naurattanut, kun oli edessä kesäloman jälkeinen ensimmäinen työpäivä. Jos tiedän, että saan seuraavana päivänä nukkua päiväunet niin kestän yöllä heräämisen huomattavasti helpommin. En kylläkään muista, että olisin esikoisesta väsynyt kauheasti yöheräilyyn kun en tietenkään ollut silloin vielä töissä. Ehkä sen kestää sit paremmin kun ei ole raskaana ja on asennoitunut siihen, että nyt ei muutamiin kuukausiin pahemmin nukuta.

Mietityttää vaan, kun oon joutunut vierestä siskon masennusta seuraamaan ja tää mun olo alkaa olla kun suoraan siskon kertomasta pahimpina päivinä.. Ettei vaan mitään sellasta olis tulossa, toivon tosiaan, että johtuu vaan raskaudesta. Oon aina ajatellut, etten oo "masentuvaa" tyyppiä, mutta sairaushan sekin on ja kai se voi iskeä kelle vaan. Mut toivottavasti tämä nyt on sit vaan "normaalia" raskausaikaa.. Esikoisesta ei ollut tällaista, mutta eipä ollut ketään jaloissa kitisemässäkään ja sain levätä just sillon kun halusin..

Yhteistyössä