Joistakin vaan tietää, että ne ei tuu koskaan laihtumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mulla on tuttava, joka oli ennen raskautta noin kymmenen kiloa ylipainoinen. Mässytti karkkia / suklaata / jätskiä joka päivä, milloin syynä oli ilo, milloin suru ja toisinaaan turhautuneisuus. Jokaiseen fiilikseen oli joku herkku hankittava.

Auta armias, kun tuli raskaaksi. "Nyt ku mä kuitenkin lihon, en jaksa välittää kiloista". Eipä tosiaan oo jaksanutkaan. Raskaus on vähän yli puolivälin ja kiloja on tullut jo 15. Eikä hän tosiaan ollut ennenkään mikään pikkutyttö.

Oon vaan mielessäni ajatellut, että jos hän luulee, että sitten, kun vauva on syntynyt, on jotenkin helpompaa alkaa laihduttaa, niin väärin luulee.

Ihmetyttää tollanen itsensä huijaaminen tosi paljon. Ei muuten, mutta kun tuntuu itse kärsivän kovasti kiloistaan.

No tosiaan, hänen ongelmansa jos kiloistaan kärsii...

Ei sitäpaitsi minusta kuulosta edes mitenkään toivottomalta tapaukselta, jos on kuitenkin ollut vain n. 10kg ylipainoinen. Tiedän sellaisiakin, joilla sitä ylipainoa on ainakin 50kg ja ovat olleet ylipainoisia alle kouluikäisestä asti. Sellaiset todennäköisemmin eivät tule merkittävästi laihtumaan ainakaan ilman leikkausta, niin syvään ne epäterveet elämäntavat on juurtuneet. Ja siinä jo ehkä on muutakin taustalla, voi olla jotain synnynnäistä sairautta/perinnöllistä alttiutta.

Sä voisit sanoa tuon otsikossasi mainitseman asian tälle kaverillesi, niin ei tarviis katsella hänen hyllyviä ihrojaan!
Oikeasti kaveri ei edes ole tolkuttoman ylipainoinen ja imetyshän saattaa viedä ne tuleet kilot samalla kuin entisetkin ylimääräiset kilot ;)

No painonnousu on raskaana ollessa yksilöllistä. Minulla noussut paino jokaisessa raskaudessa yli 80kg tasolle, mutta joka kerta olen laihtunut entisiin mittoihin takaisin. (166cm, 59kg). Eihän tuo kerro mitään ystäväsi todellisesta painosta jos raskaana painaa 85kg.

Eräs ystäväni oli ennen raskauksia hieman pullukka, minua paljon lihavampi, sai 2 lasta ja laihdutti. Painaa nykyään yhtä paljon kuin painoi aikoinaan teini-iässä yli 15 vuotta sitten (nykyään n.165cm pitkä ja 54kg) eli vähemmän kuin minä. On todella hoikan näköinen ja hyvässä kunnossa.

Ihan niinkuin minä. Siis aivan tismalleen samanlainen, kuin minä.

Ja mä myös kuulun niihin, joiden laihtumiseen ei kukaan uskonut. Vähiten ehkä mä itse. Ja yli 20 kiloa silti laihduin.

Puhutkos sä musta?? Anteeks vaan ap mut ihmiset kykenee vaikka mihin urotöihin, itse olin 10kg ylipainoinen ennen raskautta ja raskaudenaikana tuli 8kg lisää, tässä sitä ollaan vaan laihdutettu jo raskauskilot ja pari kiloa päälle :) Ja miettikää ny vaikka Raakel Lignelliä. Tsemppiä kaikille kilojen kanssa painiville, ei anneta tollasten ihmisten niinkuin ap pilata mitään :) laihdutuksen aika on silloin kun on itse siihen valmis.

No minä olin raskauden lopussa 107kg, pituutta 158 :D Vuosi synnytyksen jälkeen 25kg lähtenyt, vielä loput 5 ja olen alkupainossani. Jos intoa riittää, niin yritän laihduttaa normaalipainoon, mutten siitä stressiä ota. Mun mielestä raskaana ollessa parasta oli syöminen enkä häpeä sitä yhtään, että tuli 30kg jo ennestään ylipainoiseen varteeni. Ilman herkkuja en ois varmaan raskausaikaa edes kestänyt järjissäni :)

[QUOTE="a.p";26168683]Jos 162 cm pitkä painaa puolivälissä raskaana 85 kg, sanoisin, että kyseessä on aika tuhti ylipaino.[/QUOTE]

Olen 165 cm pitkä ja painoin enimmillään 88 kg... :)

Ekan lapsen syntymän jälkeen laihduin ja painan nyt 63 kg.
Kaikki on mahdollista.

Tiedän mistä puhut. työkaverini on ikuinen laihduttaja, aina välillä se alkaa hösäämään niiden laihdutusjuttujen kanssa, kumminkin vetää joka päivä esim. jäätelöä ja pizzaa töissä... kun ei kuulemma "kerrasta voi lopettaa"...

Joo, ei todellakaan ole mun ongelma muutoin kun että joudun sitä 5 päivää viikossa kuuntelemaan.

[QUOTE="a.p";26168683]Jos 162 cm pitkä painaa puolivälissä raskaana 85 kg, sanoisin, että kyseessä on aika tuhti ylipaino.[/QUOTE]eihän tuo ole edes paha siihen mitä itse painoin. ja minulla hävisi 20kg synnytyksessä.

[QUOTE="vieras";26169024]Tiedän mistä puhut. työkaverini on ikuinen laihduttaja, aina välillä se alkaa hösäämään niiden laihdutusjuttujen kanssa, kumminkin vetää joka päivä esim. jäätelöä ja pizzaa töissä... kun ei kuulemma "kerrasta voi lopettaa"...

Joo, ei todellakaan ole mun ongelma muutoin kun että joudun sitä 5 päivää viikossa kuuntelemaan.[/QUOTE]

No ihan itseä saat syyttää, jos et uskalla toiselle sanoa, ettei painonpudotuspuheet kiinnosta ja voitaisko puhua jostain muusta. Ihmetyttää muutenkin, missä työpaikassa ehtii jauhaa omista henk.koht. jutuistaan niin paljon, että toisia ehtii kyllästyttää.

[QUOTE="muumi";26168993]Olen 165 cm pitkä ja painoin enimmillään 88 kg... :)

Ekan lapsen syntymän jälkeen laihduin ja painan nyt 63 kg.
Kaikki on mahdollista.[/QUOTE]

Minä painoin ennen raskautta tuon 63kg ja raskauden lopulla melkein tuon 88kg. Raskauden jälkeen ei mennyt kuin hetki ja vaakassa oli lukemat 52kg ja siinä on pysynyt.

Yhteistyössä