Joitain muita kenelle miehen entisestä liitosta olevat lapset riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli

Vieras
Ihmettelen kovasti kun multa kokoajan kysellään millon alan tehdä OMIA lapsia. Tilanne siis se, että miehellä kaksi lasta entisestä liitosta, jotka asuvat pääasissa meidän luona. En ole heille äiti, mutta lapset ovat kuin omia ja käytännössä hoidan sitä "äidin roolia" päivittäisessä elämässä. Ja mulle tää järjestely on hyvä. Mies on sen verran vanhempi, ettei enää uusia vauvoja halua enkä minäkään niitä kaipaa. Nämä lapset riittävät :)

Mistä johtuu että joidenkin on niin vaikea ymmärtää tätä ja luulevat että tämä tilanne johtuu miehestä. Mutta on siis täysin yhteinen päätös. Saan toteuttaa äitysviettiäni hyvin jo näin enkä muuta kaipaa.

Onko tämä tilanne sitten tosi harvinainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Olisko niin että ihmiset kuvittelee/uskoo että jokaisella naisella on kaipuu äidiksi, kokea raskaus, synnytys yms. siihen liittyvät jutut?

Miks se on sitten niin yleistä? Kun luulis että fiksut ihmiset ny ainaki tajuais jos niille selvästi sanoo.

Uskaltaako joku täällä myöntää ettei ymmärrä minua ja yrittää kertoa miksi? (haluaisin oikeasti kovasti ymmärtää)

Ehkä jonkun on vaikea hyväksyä erilaisuutta - että joku toinen voi haluta eri asioita eikä se oma tilanne ole ainoa oikea. Mä tunnen monia uusperheitä, toiset ovat halunneet yhteisen lapsen/lapsia ja toiset eivät. En mä ainakaan pidä sitä omituisena, jos nainen ei halua omaa biologista lasta. Ja olen ihan samaa mieltä kanssasi, että "luulis että fiksut ihmiset ny ainaki tajuais jos niille selvästi sanoo".

Toivottavasti et joudu jatkuvasti kuulemaan asiasta ja selittelemään, koska sehän on ihan teidän perheen asia miten teette :hug:

Yhteistyössä