Joka sunnuntainen ****tus ja tappelu (a la minä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manaus

Vieras
Oiskohan kellään vinkkiä, neuvoa tai muuta painavaa sanaa tähän topikkiin, olisin nimittäin todella kiitollinen. Mulla on nimittäin ongelma, joka on joka sunnuntainen; joka ihmeen sunnuntai mä olen ihan hullun herkällä tuulella; loukkannun helposti, stressaan ja oon pinna kireällä. Voi melkein sanoa et himassa tapellaan (mun takia) joka pyhä.

Ollaan oltu miehen kanssa reilu puoli vuotta nyt naimisissa. Kaikki menee mainiosti, mieheni on maailman paras mies, ja liitto on tasapuolinen ja tosi onnellinen. Paitsi sunnuntaisin :P Tuntuu aina että sunnuntait menee ite eestään, eikä mitään ikinä ehdi tekee. Oon jotenkin ihan hullun turhautunut! Oon töissä jossa en lainkaan viihdy, joten tiedän että sekin vaikuttaa; kun jo sunnuntaina alkaa tökkimään et huomenna on maanantai ja on pakko mennä paskaan duunimestaan. Sitä murehdin. Eilenki paistoin lettuja ja itkin siinä paistaessani (yksinäni, mies oli olkkarissa), mikä on musta ihan outo, koska en todellakaan ole koskaan ollut mikään itkijätyyppi. Jotenkin on tunteet noussut ihan tosi pintaan, ja tulevat oudosti ulos. Eilen ärähdin miehelle naapurin edessä ja sekin nyt hävettää, koska tiedän että nää mun vitutukset on aina musta itsestäni kiinni, ei mun miehestä.

Mulla on vuosi vielä korkeakoulua jälellä, oli pakko olosuhteiden vuoksi lähteä hommiin. Nyt istun duunissa joka on samanlaista (ja josta saan samaa palkkaa) kun sillon ku menin mun ekaan töihin just 18 täytettyäni. Koko ajan etsin toista työtä, mut ei tule edes kutsuja haastatteluihin. Nyt oon alentanu rimaa ja alkanu hakee jotain varastohommia, et pääsis tästä toimistosta pois. Masentaa. Ja että sais vielä paperitkin koulusta ulos, en tiedä millä ajalla ku tässä duunissa ei juurikaan jousteta tenttipäivien tms. suhteen. Ja mies on jäämässä työttömäks loppukuusta, et sitäkin mietin, miten sitte riittää rahat ku nyt jo on tiukkaa? Ja säästääkin pitäis jne jne jne...

Ja sitten (tästä taitaakin tulla terapia-istunto..), kun olen miettinyt nyt jo hetken että alkais olee aika perustaa perhe ja hankkia eka lapsi. Mutta; kun on tää elämäntilanne mikä on, miten tässä voisi lasta alkaa hankkia? Kun jää laskunmaksujen jälkeen tilipäivänä tilille satanen jolla elää loppukuukausi. Ja tähän sitte muksu! On mennyt siihen pisteeseen että oon alkanu välttelee paikkoja jossa voin törmätä pieniin lapsiin.
Mulla on tullut joku ihan ihmeen lobotomia; en saa mitään aikaiseks, vaikka aikaisemmin olin ihan mieletön suorittaja. Nyt vaan istun himassa ja mietin ja murehdin. Välillä suunnittelen et lähden taas salille tai tanssitunneille niinku ennen, mut yleensä himassa istuminen ja syöminen vetää voiton. Ku ei muka jaksa lähtee. Mä en tajua millä saisin tilanteen muuttumaan.

Joskus iltaisin sängyssä sitte (ku ollaan päivä riidelty), mies alkaa kyselee hienovaraisesti että olisko jotain josta haluaisin jutella, mutta ku en mä jaksa joka kerta alkaa samoista jutuista selittää: ku ei ole rahaa, ku ei ole vauvaa, ku ei ole todistusta, ku ei ole työtä... Onhan mulla hänet, joka tarkoittaa että mulla on periaatteessa kaikki mitä voisin toivoa ja mistä vielä pari vuotta sitten unelmoin, ja aattelin etten koskaan saavuta. Oon oikeasti todela onnellinen hänen kanssaan, ja alan pelkäilee että koska nää mun marisemiset alkaa vaikuttaa meidän suhteeseen, että koska se kyllästyy kuuntelemaan mun vittuiluani ja valittamista.

Siis mä itse tiedostan että tää on täysin mun ongelma, että kaivan kaikki epäkohdat ylös just sunnuntaisin, ja sit mies menee mykäksi ku se ei pysty vastaamaan koko lastiin kerralla, ja sit mä alan inttämään kahta kauehammin, ja sit se vasta meneekin mykäksi ja vaihtaa huonetta jne. Tämmöstä rataa. jossain vaiheessa se tulee halimaan, ja mulle tulee hetkeksi parempi olo, mut sit taas tulee joku juttu -joku mikroskooppisen pieni- ja meikä alkaa ensin murjottaa, sit hetken päästä meen valittaa sille, ja sit loukkaannun ku se ei vastaakaan enää mitään. Ja sit meen turhautuneena ja murtuneena olkkariin istumaan ja itkemään.

Nyt kun kirjoitin tän alas, koko juttu näyttää niin lapselliselta kenkuttelulta. Ja kun todellakin tiedostan, että koko juttu on minusta kiinni. Mitä helvataa tässä teen? Mikä tähän auttaa? Vai pitääks mun lähteä evakkoon aina sunnuntaiksi? Oisko kellään samanlaisesta fiiliksestä kokemusta?

hyvä manaus,

luen kerran kuussa uusimmat avatut keskustelut eli juuri tänään ja sinun avauksesi oli luettava. kirjoitat fiksusti ja ymmärrän sinua. en juuri nyt ehdi tähän paneutua. ihan tuo on tuttua, että harmittaa kaikki vaikka miehessä ei ole mitään vikaa. monelle naiselle tuttu juttu.

haluatko kopsata tämän ellien kristallipallon puolelle? siellä saa yleensä asiallisia, fiksuja ja parhaimmillaan tosi viisaita vastauksia.

ehkä tavataan siellä.

kaikkea hyvää sinulle. sitä on odotettavissa koska ei tämän hetkinen tilanne ole pysyvä. johonkin suuntaan se muuttuu.

halaus,
nikkilä

Alkuperäinen kirjoittaja nikkilä:
haluatko kopsata tämän ellien kristallipallon puolelle? siellä saa yleensä asiallisia, fiksuja ja parhaimmillaan tosi viisaita vastauksia.
nikkilä

Höh, kristallipallon puolella saa vain näitä "Voi sinua rakas ystäväni, siskoni, Kultainen omenani, kuinka sinulle noin on käynyt? Tässä vähän voimahaleja ja puseja. Valoa elämääsi" -vastauksia. Ei sieltä mitään konkreettista apua, eikä kokreettisia toimintaehdotuksia koskaan saa. Sitten kun yksi on ehättänyt kysyjälle tuollaisen "voimahali ym." viestin laittamaan, niin muut ryntää perässä kehumaan tätä viestin laittajaa, kuinka ihana ihminen hän onkaan ja kuinka kauniisti hän kirjoittaakaan.

Että semmoinen palsta...

"a sitten (tästä taitaakin tulla terapia-istunto..), kun olen miettinyt nyt jo hetken että alkais olee aika perustaa perhe ja hankkia eka lapsi. Mutta; kun on tää elämäntilanne mikä on, miten tässä voisi lasta alkaa hankkia? Kun jää laskunmaksujen jälkeen tilipäivänä tilille satanen jolla elää loppukuukausi. Ja tähän sitte muksu! On mennyt siihen pisteeseen että oon alkanu välttelee paikkoja jossa voin törmätä pieniin lapsiin."

Miten ihanasti joku kirjoitti kristallipallopalstan Elleistä. Tuollaisia herttaisia höppänöitähän ne ovat. Minäkin palloihin siellä vuosikausia. Sitten palstan väki riitaantui ja sinne tuli rekkautumispakko. Samoin kävi Muotifriikeille.

Ap. hyvä. Olet herkkä ihminen ja hormonitoiminta on ylivirittynyt. Podet erittäin kovaa vauvakuumetta.

Olen yhdensanlapsisen perheen kolmanneksi nuorin. Tulin maailmaan vahinkona, mutta hyvin minä tähän ilmastonmuutosta odottavaan maailmaan olen mahtunut.

Sain äsken nuorimmalta sisarelta yllätystestarin. Kirjoitin siitä jo Ellien 50+ palstalle.

Älä pelkää tulla raskaaksi. Kyllä Luoja omistaan huolen pitää. Saat äitiyspäivärahaa.
Sinulla on opinnot jo hyvällä mallilla. Et aio alistua nysväämään toimistotöihin.

Olen kannustanut lapsiani korkeakouluopintoihin. Minulta opinnot aikoinaan jäivät ammattikorkeakoulutasolle. Olen maksanut siitä kovan hinnan.

Olen elämäni varrella usein sanonut ääneen "miltähän tuntuisi käyttää aivoja."

Heitä e-pillerit nurkkaan ja anna luonnon hoitaa loput. Elämä kantaa.

Olen vuosien varrella tsempannut monenlaista murhetta Elleillä. Usko minua.
Tämä sinun murheesi on kaikista ihanin, johon olen antanut tsemppiä.

Arvaapa mitä. Minä poden mummokuumetta. Jos joskus pääsen mummoksi, niin varmasti repeän liitoksistani. Kaksi nallea istuu kotona ohjaajantuolissa. Annoin niille syliin jo puoliksi vajuneen punaisen ilmapallon. Sain sen Kampin torilta.

Iso nalle on jo nähnyt kauan elämää. Se muutti kotiin 80-luvun alussa Tukholmasta.
Lasten tuleva isä toi sen minulle. Kinusin aina nukkea, mutta en saanut. Sitten sain kaksi elävää nukkea. Isompi nukke asuu ulkomailla ja ensi viikolla nuorempi neiti muutta Ruotsiin.

Onneksi sentään on tuota sukua. Jos tarvitset joskus jotain muuttoapua, tulen mielelläni auttamaan. Povaan, että sinusta tulee suurperheen äiti. Niin sydämeenkäyvästi sinä podet vauvakuumetta.

Kyllä se iloksi muuttuu. Me Ellit maksamme veroja juuri sen takia, että suomalaiset vauvat ja tulevat koululaiset ja veronmaksajat voivat hyvin.

Eihän enää itketä. Minä hymyilen täällä netin ääressä.

... luulin väärin. Mut ihan siistii ku jaksatte kirjoitella runomitassa! Kannattaisi ehdottomasti harkita jonku ihmissuhdeoppaan (tai elämänkerta-muistelman) kirjoittamista, sano.

"Iso nalle on jo nähnyt kauan elämää. Se muutti kotiin 80-luvun alussa Tukholmasta.
Lasten tuleva isä toi sen minulle. Kinusin aina nukkea, mutta en saanut. Sitten sain kaksi elävää nukkea. Isompi nukke asuu ulkomailla ja ensi viikolla nuorempi neiti muutta Ruotsiin. "

Terkkuja isonallelle!

Murheet on samat viikollakin, mutta miksi siten tulevat esille just sunnuntaisin. Minä olin ennen lauantaisin pirullinen akka. En ole enää. Tajusin, että olen sokeriherkkä. Perjantai-ilta oli mun karkki-ilta ja söin silloin viikon herkut. La-aamuna oli pää paksuna, mieli maassa ja hermot kireällä.

Mutta jokin sinun elämässä on nyt eri tavalla kuin haluat. Sinulla kuulostaa olevan hyvä mies: se puoli on ok. Työpaikka sinun pitäisi ilmiselvästi löytää uusi. Voi olla, että v**s on just siitä, että sinä et haluat mennä työhön, jossa et viihdy. Eikä kenenkään pitäisi.

Kristallipallopalstasta en tiedä, mutta jotenkin sinun pitäisi päästä "automaattiohjaukseen". Tarkoitan tällä sitä, että sinun pitäisi saada sisältäsi esille se, mitä todella haluat. Jotkut meditoivat; mikä sitten lienee sinun tapasi. Sen jälkeen tarvitset rohkeutta toimia niin, vaikka se vaikuttaisi järjettömältä. Irtisanoutuminen työstä? Uskon siihen, että saat energiasi takaisin, kun löydät suunnan, mihin oikeasti haluat. Yölläkin on pimeinta just ennen aamunkoittoa.

Lapsiahan ei kannata köyhiin oloihin tehdä. On "kivaa" kun ei ole ruokaa eikä vaatteita ja saa sitten kieli pitkänä katsella kavereiden tavaroita ja vaatteita jne. Voidaan tietenkin romantisoida, että rakkaus riittää kaikkeen mutta aika kaukana se on jos syö pelkkää vettä ja leipää.

Ihmettelin tuota, että laskujenmaksun jälkeen ei jää kuin satanen kuussa elämiseen, vaikka käy töissäkin (ja saat ilmeisesti opintotukea?). Olisikohan jostain menoista paikallaan karsia? Tai pystyisitkö ottamaan sen riskin, että nostaisit opintotuen ja opintolainan ja jäisit ilman työpaikkaa suorittamaan koulun loppuun? Onko koulullanne mitään rekrypalveluita joista saattaisit saada töitä?

Miksi miehesi on jäämässä työttömäksi? Tai siis hakeehan se tottakai jo uutta työpaikkaa ahkerasti ja kovaa vauhtia?!?

Sitten on se lapsiasiakin... Ehkä sua sunnuntaivituttaa eniten se, että sulla on nyt monta ristiriitaista ongelmaa, etkä toistaiseksi ole tehnyt mitään liikettä mihinkään suuntaan, eli homma on niinsanotusti levällään. Minä keskittyisin sinuna nyt ihan kaikella energialla taloudenpitoon ja uuden työn hakemiseen jos koulun hoito lainalla ei sovi, koska työn saanti ratkaisisi samalla kertaa rahaongelmaa ja väärän työn aiheuttamaa angstia. Jos talous on kovin epävarmalla tilalla, niin lasten tekeminen siihen tilanteeseen ei ainakaan vähennä stressiä, eli et pääse ainakaan helpommalla kuin nyt.

Sen sijaan miehellesi sinun on turha äksyillä ja ärhennellä, niinkuin itsekin ymmärrät. Lähde sen sijaan vaikka ulos kämpästä kuntoilemaan kun tatti alkaa kasvaa otsaan. Jos vain onnistut saamaan itsesi kuntoiluputkeen niin siinä on todella hyvä ja edullinen keino stressinhallintaan. Jos ongelmat tuntuvat ylitsepääsemättömän suurilta niin muista myös, että lääkärinapua yleiseen ahdistuneisuuteen ja masennukseen on saatavilla ja on totaalisen okei turvautua tarvittaessa lääkitykseenkin.

Vaikka miehesi olisi miten ihana tahansa, ei hän pysty silti korvaamaan kaikkea pielessä olevaa.

Kerroit, että miehesi on jäämässä työttömäksi. Pitäisikö sinun nyt sitten kantaa vastuu yksin koko talouden toimeentulosta, sen lisäksi että sinun pitäisi suorittaa opintosi loppuun? Odotat itseltäsi ihan liikoja.

Mitäs jos jäisit pois työstä, suorittaisit opintosi loppuun ja etsit sitten uuden työn?
Jos sinulla on enää vuosi jäljellä, voit hyvin siirtää lapsentekoa vähän, et voi olla vielä kovin vanhakaan.

Sen sijaan, että mies poistuu paikalta, hän voisi ottaa oman vastuunsa asioiden sujumisesta ja tehdä jotain ihan konkreettista niiden eteen. Pelkkä pään silitys ei auta.

Vähentääksesi pelkoa sunnuntain pilaamisesta, ryhdy tekemään asiat toisin sunnuntaisin.

Kiitos paljon asiallisistakin vastauksista. Tuota työjuttua olen kovasti miettinyt, ja siihen nyt vastailenkin. Yritän ite kituuttaa nyt, kun määräaikainen vuokrafirman kautta solmittu työsoppari loppuu vuoden lopussa. Miehellä kävi niin, että sen soppari muutettiinkin kesken kaiken määräaikaiseksi kun ei ollutkaan tarpeeksi töitä kaikille duunareille. Hän tekee nyt kaikenmaailman keikkahommiakin, kolmea työtä periaatteessa (aina väliin iltaa ja viikonloppua), eli laiskuudesta häntä ei voi syyttää todellakaan. Raha-asioista sen verran, että muutetiin just ulkomailta suomeen alkuvuodesta, joten kodin kaikki hankinnat lähti nollapisteestä; kaikki oli ostettava, joten on menny kaikki rahat huonekaluihin jne. Ja kun kovasti suunniteltiin et ku nää ostot on ostettu, voidaan alkaa säästää ja suunnittelee tulevaisuutta, vaan sitte käviki miehen työn kanssa näin. Itse en nosta opintorahaa koska olen töissä, ja tulorajat on mitä ne on opiskelijalla. Mulla jää palkasta käteen verojen jälkeen noin tonni kuussa, josta sitte tosiaan maksetaan autoa, vuokraa, ja noita huonekalu-yms hankintoja; bensaan menee useampi satanen kuussa jne. Juurikaan ei kyllä tuhlailla, se pitää sanoa. Miehellä on kova työnhaku päällä (kuten mullakin), mutta hänen tilannettaan mutkistaa se, että hän on ulkomaalainen: kun ei osaa suomea, on työn saamisen kanssa aika hankalaa. No, jos ei muuta niin yritämme kovasti ajatella positiivisesti.

Tosi kenkku tilanne, kun oikeasti tietää että kaikki lienee musta kiinni, että kuitenkin positiivisella ajattelulla asiat olis tosi jees. Kun viikolla ei ole niin aikaa tuumailla; sitä vaan ensin istuu töissä kuuntelemassa asiakkaiden reklamaatioita, ja sit pääsee himaan lepuuttamaan, ei jotenkin vaan tuu murehdittua; on tavallaan ensin kiire himaan ja sit kiire rentoutua. Mut viikonloppuna, sit ku on nukkunu hyvin ja on aikaa, sit alkaa murehtimaan kaikenlaista. Joskus mietin et oonko tulossa hulluks, kun murehdin ihan turhia, ja varsinkin kun on tosi tukeva mies rinnalla, joka jaksaa kuunnella ja tajuaa murheet. Mutta rajansa kaikella murehtimisella, eikö?
Eniten ehkä just duuni vituttaa; kun reilusti parempaa palkkaa saavat mua puolet vähemmän työkokemusta omaavat, mutta sirpakat mallintöitä tekevät tytöt. Pomo vaan sanoo et ku mulla ei ole just tän alan kokemusta, muuten kyllä arvostavat akateemista tutkintoani ja muuta (yht. 7 vuoden) työkokemusta. Ja sitte kuuntelen täällä kuinka keitän huonoa kahvia ja kuinka asiat on kuulemma niin vaikeita (vaikka musta täällä on kaikki hommat tosi helppoja) jne. Taantuma iskee, tuntuu aika usein.
Pitää varmaan aloittaa joku uus perinne sunnuntaille - muu kuin tappelu-, vaikka lähtee johonkin kyläilee tai reissailee. Piknik päivä vielä kun kelejä riittää. Eihän tästä muuten tuu mitään, ku alkaa alitajuisesti jo etukäteen miettiä ens sunnuntaita. Mut vielä, tuhannet kiitokset kun kirjoittelette mulle, kiva lukea teidän vinkkejä. Lisää saapi kirjoitella.

Kuvasit hyvin, miten joissain elämänvaiheissa on paljon toiveita ja odotuksia mutta ihan aina jutut eivät loksahtele kohdalleen. Pari "niksiä" on kokeiltu ja hyviksi havaittu, joilla ketutus ja turhautumisen tunne eivät pääse nujertamaan - eivätkä purkaudu toiseen ihmiseen lähelläsi.

Onnistumisen iloa tulee, kun keskityt yhden asian kuntoon laittoon kerrallaan. Ihminen ei millään saa priimajälkeä aikaan, kun on monta fiksattavaa asiaa ja/tai vaatimusta itselleen. Vinkki: se vauvan hankinta ei nyt liene järjestyksessä ykkösjuttu. Eikä toisaalta kannattane ensisijassa murehtia vasta 5 kk:n päästä katkeavaa työsopparia. Positiivisesti ajateltuna sulla on 5 kk:n varmat tulot, joiden varaan suunnitella kk-budjettia, mikä saattaisi jättää jotain sukanvarteenkin esim vauvaa tai duunien "ylimenokautta" varten.
Ehkä tuo koulutuksen valmiiksi saanti olisi nyt hyvä "keskittymisinvestointi". Paremmalla todistuksella on varmempi olo hakea ja vankemmat mahdollisuudet saada niitä kivempiä duunejakin.
"Hjyg" kysyi ihan fiksun kysymyksen, että tuleeko lauantaina maisteltua viiniä tai olutta? Pienetkin määrät nimittäin joidenkin naisten kropassa ainakin joinakin aikoina kuussa saa aikaan masennusalttiutta, ja silloinhan sitä sappea riittää lähi-ihmisten päälle syydettäväksi eikä todellakaan näe mahdollisuuksia elämässään vaan vain pelkkiä pettymyksiä. Kyse ei ole välttämättä mistään ongelmajuomisen määristä, vaan pienikin alkoholimäärä saattaa aiheuttaa huonoa fiilistä; kokeilepa joinakin vkonloppuina ja ehkä huomaat eron sunnuntaissasi!
Ylipäätään ulkoilu/lenkkeily antaa endorpiinia kroppaan, ja iloinen mieliala vankistuu kun tulee syötyä kunnolla & säännöllisesti. Tiedän: asiat elämässä eivät muutu pelkästään sillä että syö hyvin ja kuntoilee hieman, mutta usko pois: ne voivat TUNTUA olevan valoisammalla tolalla.

"hommat tosi helppoja) jne. Taantuma iskee, tuntuu aika usein.
Pitää varmaan aloittaa joku uus perinne sunnuntaille - muu kuin tappelu-, vaikka lähtee johonkin kyläilee tai reissailee. Piknik päivä vielä kun kelejä riittää. Eihän tästä muuten tuu mitään, ku alkaa alitajuisesti jo etukäteen miettiä ens sunnuntaita. Mut vielä, tuhannet kiitokset kun kirjoittelette mulle, kiva lukea teidän vinkkejä. Lisää saapi kirjoitella."

Minä olin eilen koko päivän kotona. Kävin vain Otto-automaatilla nostamassa nuorimmaiselle rahaa postitusta ja ruokaostoksia varten. Selailin postiin lähtevää kierrelehtiötä ja ranskan kieli mukavasti palautui mieleen. Ymmärsin sitä yllättävän hyvin ja ahmin lehtiötä ainakin tunnin.

Fustraatio eli turhautuminen on psykan vakiosanastoa. Minä olen ollut turhaantunut iät ja ajat. Jostakin on kuitenkin keksittävä valoisia pilkkuja arjen harmauteen.

Tuolla Ellit 50+ palstalla on vireä viestiketju kiroilusta. Jotkut purkavat aggression, suuttumuksen ja pahan olo raivokkaaseen kiroiluun. Tavallaan sekin on ihan hyvä terapiamuoto. Ei entisaikaan ihmiset meditoineet lootusasennoissa tai harrastaneet tantra seksiä.

Sinulla ap. on asiat ihan hyvin. Ole turvallisella mielellä. Älä hätäile raha-asioiden takia. Ajattelepa meitä poloisia yh-Ellejä. Minä olen tehnyt lähes 10 vuotta kahta työtä. Tänäkin iltana aion mennä lisätyöhön. Eilen ei ollut töitä. Toivottavasti ensi viikon sunnuntaina on.

Olet akateemisesti koulutettu nainen. Hakeudu politiikan pariin ja vaikuta yhteiskunnallisiin asioihin.

Kirjoitat mukavasti puhekielellä. Fiksu veto akateemiselle. Olen vuosia kirjoittanut savon murteella Elämänkatsomus/Anopit hoi viestiketjussa. Varsinkin Lempi hoi on mahdottoman hyvä sanankäyttäjä. Hänen Arvo puoliso esiintyy aamulla Radio Suomessa viiden minuutin pakinassa.

E-pillerit saattavat aiheuttaa itkuherkkyyttä. Niin minulle kävi muinoin, kun hommasin ensimmäiset pillerit. Olin juuri aloittanut seurustelun. Se suhde oli erittäin myrskyinen eikä kaikkea voi laittaa pillereiden piikkiin.

Elämä on ihmeellistä. Sinä muutit Suomeen takaisin ja minä jään kun nalli kalliolle kahden nallen kanssa asumaan yksin stadiin.

Nyt jos koskaan minulla on aikaa kirjoittaa ja harrastaa taidetta.
Mutta olen sitä mieltä, että tavallinen elämä on korkeinta taidetta.

Olen opetellut Rakkauden rikkaus/Toivo Kärki/Taisto Tammi/Euroviisuehdokas vuonna 1964 tangoa.

Niin köyhä olen rakkain, sen kai jo tietänet, et rikkautta luotain rakkain voi löytää et.
Mut voin kantaa sinut tähtien luo, voin onnen antaa mitä ei raha suo....

Kun aikani veivaan tuota tangoa, siitä voi tulla jotain. Sain nyt kännykkäpuhelun lapselta asuntoasioiden takia.

Voe tokkiinsa tätä hellettä. Letasee ja paenaa muan alle. Kiitoksia Elleille mukavasta seerata tältä päevältä. Ois ollu mukava huoastella pitempääkin, mutta nyt tämä päevä on tuas pulukassa.

Hupatin Ellien Julkut palstalla muovista. Janina röökkynä piirteli Tarjoustalomalliston.
Ee kannata olla katteellinen muotimualiman naesille. Se ala on kivinen ja kova.

Hölökyn kölökyn asenteella tässä mualimassa pärjää lyhyet, rumat ja vähä-älysetkin.
Kaikille ee oo annettu isolla lusikalla kaaneutta ja järjenvalloo.

Näen tästä Vastaus lootasta tekstiä vain muutaman rivin. Painan nyt Vastaa painiketta ja jätän sudeettisavolaisena vastuun lukemisesta lukijalle.

Jos verenpaine nousee, käänny liäkärin puoleen. Sellaisia löötyy lasareteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Manaus:
Mulla on tullut joku ihan ihmeen lobotomia; en saa mitään aikaiseks, vaikka aikaisemmin olin ihan mieletön suorittaja. Nyt vaan istun himassa ja mietin ja murehdin.

Lobotomia on lääketieteellinen toimenpide.

Ehkä sun kannattaisi miettiä, mitä oikeasti haluat ja mitkä on vain haaveita. Toinen juttu on se, että mieti mitkä haluat toteutuvan nyt ja mitkä vähän myöhemmin. On ihan turhaa energiantuhlausta miettiä, että haluat nyt heti lapsia JA vakituisen koulutusta vastaavan työpaikan, koska et voi saada molempia. Ei myöskään kannata verrata itseä muihin kavereihin, koska silloin saa helposti mielipahaa siitä, että jollakulla toisella on asiat paremmin (tai ainakin julkisivu näyttää paremmalta).

Meillä naisilla on monella sellainen kummallinen tapa, että asiat pitää murehtia etukäteen, ajallaan ja vielä jälkikäteenkin. Sen lisäksi vatvotaan ja jossitellaan asioiden kanssa sen sijaan, että opeteltaisi nauttimaan hetkestä tässä ja nyt. En tarkoita, että pitäisi liidellä kukasta kukkaan uhraamatta ajatustakaan tulevaisuudelle, mutta ei pidä elää elämää liikaa tulevaisuutta miettien.

Moni joutuu tekemään paskahommia jossakin vaiheessa elämää. Itseäni ainakin auttaa, kun ajattelen, että se on vain tämän hetken asia, eikä mikään pysyvä olotila. Palkka kuitenkin motivoi kummasti.

Jos raha on ongelmana, niin yleensä aina löytyy jotain vaihtoehtoja vaikka tilapäisestikin: uusi työpaikka, lisätyö, kulujen pienentäminen, vaihto edullisempaan asuntoon, autosta luopuminen, lyhytaikainen laina jne.

Jos olet väsynyt, pitää levätä. Nuorikaan ihminen ei ikuisesti jaksa hirveää suorittamista. Jos koet, että yksinkertaistenkin asioiden hoitaminen on raskasta, niin lepää, syö hyvin, nuku kunnolla, harrasta liikuntaa ja tee asioita, joista saat mielihyvää, jotta apea mieliala helpottuu. Jos se ei auta, syynä voi olla myös masennus, joka saattaa vaatia lääkärin hoitoa.

Asiat menevät eteenpäin. Kun valmistut, yksi murhe on takanapäin. Älä pura pahaa oloasi liikaa mieheesi. Sietäisitkö itse samanlaista käytöstä häneltä? Pura mieluummin paha olo lenkkipolulle sunnuntaisin.

Hyvä vinkki oli eräässä keskusteluohjelmassa, jossa vanha mummo sanoi, että ei hän ole koskaan miettinyt, onko hän onnellinen tai masentunut, koska hänellä ei ole ollut aikaa sellaiseen ylellisyyteen. Hän on vain elänyt.

"Hyvä vinkki oli eräässä keskusteluohjelmassa, jossa vanha mummo sanoi, että ei hän ole koskaan miettinyt, onko hän onnellinen tai masentunut, koska hänellä ei ole ollut aikaa sellaiseen ylellisyyteen. Hän on vain elänyt."

En enää muista millä nimimerkillä kirjoittelin tässä viestiketjussa. Eihän sillä ole mitään merkitystä.

Olen joskus sanonut maailmalla ääneen ja kirjoittanut netissä, että masennus on hienojen ja fiksujen ihmisten sairaus. Minulla tyhmänä talikkona ei ole varaa sellaiseen ylellisyyteen.

Onnesta alettiin puhua yleisesti vasta 80-luvun alussa. Joka puolella pursusi happy sanoja. Siksi minäkin hurahdin tuon jatkuvan keep smiling hegemoniaan.

Äsken oli kamala kaatosade ja kova ukonilma. Nyt on täysin kirkas auringonpaiste ja sateesta ei ole tietoakaan.

Sellainen se on ihmisen luontokin. Välistä sataa ja taas paistaa.

Joo, en kyllä todellakaan suosittele lasta "ratkaisuksi" ongelmaasi! Omituista elämää nähneeltä ihmiseltä antaa sellaisia neuvoja sinulle. Ensin on oman olon oltava ok, ennen kuin lasta kannattaa ajatella.

Niin siis jotta, olemme miehen kanssa raittiita, hän ei juo lainkaan, minä ehkä noin 3 kertaa vuodessa (ja olen siitä onnekas ettei koskaan tuu kankkusta). Lapsi ei olisi ratkaisu ongelmaan, koska tuskin sunnuntai-vitutukseen jelppaa vaipanvaihto. Lapsen hankkiminen oli vain yksi asioista jota olen jo pidemmän aikaa miettinyt. Ja lopuksi, no shit Sherlock, onks lobotomia lääketieteellinen toimenpide? I never knew.

Mutta, kaiken kaikkiaan olette antaneet mulla ajattelun aihetta, kiitos siitä. Ja hieman enemmän vinkkeliä mistä lähteä tätä vyyhtiä kerimään. :)

Yhteistyössä