Jokin tässä hommassa mättää, kerro minulle mikä..

Eihän tässä neuvoa osaa.

Teette just niin kuin tuntuu teille parhaalta.

Ja jo kirjoitusksesi uskoakseni auttaa asiaa yleisellä tasolla, toivottavasti jokaikinen joka on joskus kohdellut (tai yhä kohtelee) ihmisiä väärin uskonnon tai ihonvärin vuoksi, tuntee piston sydämessään...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Ja jo kirjoitusksesi uskoakseni auttaa asiaa yleisellä tasolla, toivottavasti jokaikinen joka on joskus kohdellut (tai yhä kohtelee) ihmisiä väärin uskonnon tai ihonvärin vuoksi, tuntee piston sydämessään...

My aim...
:whistle:

Paljon asioita pohdittavana, taas..

Ilmeisesti se muslimimaa on se vaihtoehto meille, mutta pidemmän ajan projektihan se on, huomenna heti ei päästä lähtemään...

Mitä sillä välillä?

(Itsekin pähkäilen "ääneen" samalla.)

Kuulostaa ihan hirveältä. Entä poliisi, miten se suhtautuu asiaan?

Asutteko alueella, jossa ei muita muslimeja ole? Auttaisiko muuttaminen toiselle asuinalueelle?

Oletko varma, että olisit onnellinen miehen kotimaassa? Onko esim. naisten asema sellainen, että se ei asettaisi puolestaan uusia rajoituksia esim. elämälle naisena?

Paljon kysymyksiä, vastauksia en tiedä. Jotenkin kyllä tuntuu hullulta, että ihmisen pitäisi muuttaa jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Kuulostaa ihan hirveältä. Entä poliisi, miten se suhtautuu asiaan?

Asutteko alueella, jossa ei muita muslimeja ole? Auttaisiko muuttaminen toiselle asuinalueelle?

Oletko varma, että olisit onnellinen miehen kotimaassa? Onko esim. naisten asema sellainen, että se ei asettaisi puolestaan uusia rajoituksia esim. elämälle naisena?

Paljon kysymyksiä, vastauksia en tiedä. Jotenkin kyllä tuntuu hullulta, että ihmisen pitäisi muuttaa jatkuvasti.

Poliisi oli ihan huolissaan, ja sanoi, että pitää ilmoittaa heti jos jotain uutta ilmenee, mutta he eivät esim voi millään päivystää kotimme edustalla mahdollisen uuden kepposen varalta. Lisäksi henkeä ei ole suoraan uhattu, joten kamera-asennus on hyvin epävarmaa.

Elämä miehen kotimaassa tulisi olemaan täysin erilaista, mutta viihtyisin varmasti. Toki olisin enemmän riippuvainen muista ihmisistä jo kielellisistä syistä. Mutta ei tarvitsisi ainakaan pelätä...

Ehkäpä tämä on vaan hyvä syy tehdä se viimeinen hyppäys muslimimaahan. Ei musta ole tällaiseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Onko muutto Suomeen poissuljettu kokonaan? Täällä ei kuitenkaan ihan noin hurjaa meno ole. Omat hyvät ja huonot puolensa täälläkin =)

Heh, mä olen varmaan elävä idioottomagneetti, mutta Suomessa oli vielä pahempaa..

Tällä alueella asuu 70 muslimeita ja silti noi spottasivat mut..

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Onko muutto Suomeen poissuljettu kokonaan? Täällä ei kuitenkaan ihan noin hurjaa meno ole. Omat hyvät ja huonot puolensa täälläkin =)

Heh, mä olen varmaan elävä idioottomagneetti, mutta Suomessa oli vielä pahempaa..

Tällä alueella asuu 70 muslimeita ja silti noi spottasivat mut..

Tosi outoa ja ennen kaikkea inhottavaa. Jos muutatte miehen kotimaahan, löytyyköhän sieltä teille työtä? Minä aina ajattelen tällaisia käytännön kysymyksiä... :)

en tiedä miten voisitte tilanteen rauhoittaa. voimia. jos muutatte miehesi kotimaahan, varmasti tilanne rauhoittuisi, mutta oletko valmis elämään vuosi täysin muiden varassa, siis jos et osaa kieltä, olet täysin ulkona yhteisöstä. kommunikointi vaikeudet voivat tuoda ihan uskomatonta yksinäisyyttä, vaikka ympärillä on paljon ystävällisiä ihmisiä.

olen mieheni mukana ollut vuosia japanissa ja vuoden intiassa, ja voi ulkomaalainen olin. ulkopuolinen ja kommunikonti vajaajainen. olihan minulla toki ystäviä, mutta se itsenäisyys, jonka saa pystymällä toimimaan ympäröivässä yhteiskunnassa yksin puuttui täysin. se on yllättävän raskasta.

toivottavasti tilanteenne rauhoittuu tai löydätte jonkun perheellenne sopivan ratkaisun.

As salamu'alaikum Alma, Missa pain Lontoota asut? Kuten varmaan tiedatkin alueelliset erot ovat todella suuria. Asun myoskin Lontoossa mutta alueella missa nyt asutaan en ole viela kertaakaan kohdannut mitaan ongelmia, ja talla alueella ollaan asuttu nyt parisen vuotta. Edellinen asuinalue olikin sitten paljon suvaitsemattomaampaa, vaikka ei kovin kaukana nykyisesta alueesta olekaan. InshaAllah loydatte paremman asuinalueen, tai toinen vaihtoehto on tietenkin muutto muslimimaahan, joka sekaan ei valttamatta ole se helpoin vaihtoehto, ainakaan sinulle jos et puhu kielta. Kuulostaa kylla todella pelottavalta kun liikkeella on ties mita hulluja.

Alkuperäinen kirjoittaja muslimah myoskin:
As salamu'alaikum Alma, Missa pain Lontoota asut? Kuten varmaan tiedatkin alueelliset erot ovat todella suuria. Asun myoskin Lontoossa mutta alueella missa nyt asutaan en ole viela kertaakaan kohdannut mitaan ongelmia, ja talla alueella ollaan asuttu nyt parisen vuotta. Edellinen asuinalue olikin sitten paljon suvaitsemattomaampaa, vaikka ei kovin kaukana nykyisesta alueesta olekaan. InshaAllah loydatte paremman asuinalueen, tai toinen vaihtoehto on tietenkin muutto muslimimaahan, joka sekaan ei valttamatta ole se helpoin vaihtoehto, ainakaan sinulle jos et puhu kielta. Kuulostaa kylla todella pelottavalta kun liikkeella on ties mita hulluja.

Jeps, me ollaan asuttu täällä nyt 4 vuotta, ja ensimmäisen kerran mitään tällaista tapahtuu. Kyseessä on siis pikkuinen muutaman hengen porukka, siksikään en haluaisi muuttaa,,

Kiitos kannustavasta viestistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
No voi sentään... :( ...missä päin enkkuleita asustat?
(olen itse Lontoossa)

Se seuraavaksi isoin kaupunki..
:)

Ai siellä...en tunne niin hyvin. Lontoo on aika suvaitsevainen, oletteko täällä yrittäneet asua? Toisaalta mitä minä mistään tiedän, kun en niinkään erotu massasta, mutta meidän alueella ainakaan ei näyttäisi olevan suvaitsevaisuus ongelmia. Kun joka junaan kerran löytyy.

Sanattomaksi vetää. :/
Ja pistää vihaksi: jumalauta, eletään vuotta 2007 ja edelleen toiset käyttäytyy kuin luolamiehet, juuri puusta laskeutuneina ja kahdella jalalla kävelemään oppineina |O
En osaa muuta kuin ihmetellä, ja toivottaa teille voimia. Toivottavasti tuo p*ska loppuu pian :(. Ei tuota kukaan ansaitse.
Tuonkaltaisten rasistien älyllinen kapasiteettikin on tasoa ameeba tai banaanikärpänen, joten ei niille voi edes puhua järkeä tai vääntää rautalangasta, kun pää on tyhjää täynnä ja pimeätä puolillaan :|

onpa kurjaa. todella ikavaa. Taalla taas kun menee Malesian puolelle niin valkolaiset saavat paskaa niskaansa. Inhoavat jenkkeja yli kaiken ja heidan mielestaan kaikki vaaleat ovat jenkkeja. Sylkevat, hakkaavat ja ryostavat lansimaiset |O

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
onpa kurjaa. todella ikavaa. Taalla taas kun menee Malesian puolelle niin valkolaiset saavat paskaa niskaansa. Inhoavat jenkkeja yli kaiken ja heidan mielestaan kaikki vaaleat ovat jenkkeja. Sylkevat, hakkaavat ja ryostavat lansimaiset |O

:(
Poitsun kummitäti oli Kuala Lumpurissa n. vuoden, eikä maininnut mitään tuollaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:

:(
Poitsun kummitäti oli Kuala Lumpurissa n. vuoden, eikä maininnut mitään tuollaisesta.

Lahinna Johorissa seka Malaccassa

Yhteistyössä