Joko kolmatta mietitte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Meillä kakkonen 3kk, esikko 5vee ja nyt on mietintä päällä onko lapsiluku täysi vai ei..
Kolmas voisi tulla kyllä lyhyemmällä välillä.
Olen asettanu takarajaksi 35vee eli sen jälkeen en kyllä raskaaksi hankkiudu.Eli puoltoista vuotta aikaa...
Tosin lasten väli tuli luonnostaan ei ollu ehkäsyä sai tulla jos on tullakseen ja noin kauan meni aikaa, niin voipi olla etten ehdi tulla raskaaksi enne kolmeeviittä

Kyllä vähän sitäkin jos nyt toinenkin lapsi ensin syntyisi. Itsellä on kanssa n. 35 v takarajana ainakin tällä hetkellä mietittynä. Tällä hetkellä tuntuu että lapsiluku voi jäädä vain yhteen kun olen vaikeasti raskautuvaa tyyppiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 10:41 mammammaa kirjoitti:
Hui, ei :D Paitti jos sen lottovoiton joskus sais... :D

Pakko peesata tätä. Ei se raha ole tärkeää, jos sitä on tarpeeksi, mutta kummasti rauhoittaa, ja tekee äidistäkin kärsivällisemmän, kun ei tarvitse miettiä, mistä tinkii seuraavaksi. Olisi kiva, kun olisi joskus muuhunkin rahaa, kuin asumiseen, ja syömiseen ja työssäkäymiseen.

Mulla kaksi ensimmäistä lyhyellä ikäerolla. Pienempi nyt 1 v 4 kk ja mies on sitä mieltä, että lapset on tehty. Itse haluaisin vielä yhden lapsen lisää, mutta en tähän samaan syssyyn. Haluaisin käydä töissä tässä välillä ja jotenkin haluaisin, että iltatähti tulis sitten kun noi isommat menee kouluun. Saisi kaksi kärpästä samalla iskulla kun vois olla sitten kotona lähettämässä noita isompia kouluun samalla kun ois vauvan kanssa kotona.

Ehkäisyasiakin mietityttää, koska mikään hormonaalinen ei mulle käy ja siis kortsujen kanssa pelataan. Jotenkin tuntuu, että jos lapsiluku kerran on täynnä, niin miksi kiusata itseään jollain kortsuilla kun voi samantien mennä sterilisaatioon, mutta toisaalta taas, jos me kuitenkin sitä iltatähteä vielä joskus...

Jatkuvasti mietin.

Esikko on nyt 1 v, mahavauva noin 30 viikolla (kuka voi muistaa viikkoja toisella kierroksella??) ja funtsaan että olenko ihan hullu kun ajattelen tekeväni vielä kolmannen.

JOka toinen päivä ajattelen että samaan putkeen, joka toinen päivä roppa huutaa armoa. Kai näitä voisi tehdä vähän harvemminkin?
:/ Nivelet ruskaa, supistaa ja olo kaikkea muuta kuin fresh.

Niin, olen "helposti raskautuvaa -tyyppiä" joten tämä on semmoinen kaikkien pilailun ja hyvän tahtoisen irvailun kohde. JOkaiseen tulevaisuuden suunnitelmaani kuuluu jonkun kommentoida: "niin jollet ole taas raskaana." Töissä, kotona ja suvun kesken taidan olla pelkkä vitsi.

:whistle:

Esikko 10 kk, maha-asukki rv 17 ja mies puhuu kolmosesta ja nelosesta... Itse ajattelin katsoa, miten tämä odotus ja synnytys sujuu tällä kertaa ja miten arki lähtee sujumaan. Kaksi oli alunperin suunnitelmissa, mutta nälkä kasvaa syödessä... Esikko taitaa olla liian helppo tapaus =)

Haaveeksi taitaa jäädä, jos ei joskus vielä iltatähti tule... Mutta äiti kun ei enää nuorru (eikä isäkään), on niin paljon valvottuja öitä ja täytyisi opinnotkin saattaa loppuun+palata töihin. Kaksi ihanaa lasta on saatu ja niistä ollaan onnellisia. Onneksi tuttaville kuitenkin tulossa vauvoja, niin voi niitä käydä hoitamassa ja suukottelemassa =)

Toisesta haaveiltiin ja alettiin sitä "tekemäänkin" ja tuli kolmas "kaupan päälle".

Että sen "seuraavan" lapsen suunnittelijat, varautukaa myös siihen, et niitä voi tulla useampia. Meillä ei ollut mitään ennakkoaavistuksia, ei hoitoja, ei sukurasitteita monikoista eikä mitään, mistä olisi voinut edes epäillä tuplia. Näin tämä elämä yllättää.

Meillä on kolmas jo tulossa, la 15.8.
Esikko täyttää tässä kuussa 7v ja kuopus kesäkuussa 6v.
Esikko menee siis syksyllä kouluun ja kuopus eskariin.

Nyt vaan huolestuttaa, kun np-ultrassa todettiin turvotusta yli raja-arvon ja täytyy odottaa 2 vkoa ennenkuin otetaan lapsivesinäyte ja tuloksen saamiseen kolmisen vkoa :'(

Mä olisin aikaisemminkin halunnut, mutta mies halusi, että isommat kasvaa. Ikää mulla on nyt 35v.

Kyllä vain, kovasti on "tekeillä".

Esikoiselle tulee ikää tänä vuonna 8 ja nuorimmaiselle 6, joten nuista vanhemmista huolehtimen olisi jonkin verran helpompaa. Mullakin oli vielä pari vuotta sitten fiilingit, ettei meidän perheeseen lisää lapsia tule, miehen myös. Niin se vaan muuttuu mieli.

Ei mietitä. Lapsiluku täynnä. Toissa yönä näin unta että olin viimeisillään raskaana. Olo oli aivan kamala siinä unessa. Kerroin sit miehelle aamulla ja hän tuumasi että olipa kamala uni.

Nämä kaksi jaloissa juoksevaa ikiliikkujaa riittää kiitos. :)

Meitä on kans jo kolme.Vanhin kohta 10v,toinen 6v ja kolmas täytti just 1.Neljättä ei enää tule.Kyllä se pienen totuttelun vaati taas noi alkukuukaudet pienen vauvan kanssa viiden vuoden tauon jälkeen mutta hyvin se sit kuitenkin on mennyt.Nyt kun 1-vuotis päivä justiinsa oli niin ajattelee että kyllä se kolmas vielä kannatti tehdä on se niin ihana tuo kävelyään opetteleva joka paikkaan pikku kätösensä tunkeva "ikiliikkuja".Koko perheen pikku lellikki.Mutta alkuajan yöheräämiset,valvomiset ja kitinät kyllä takasivat sen,että meillä lapsiluku on täynnä(ikää äiteellä kohta 35 ja iskällä 38vuotta.

Meillä pojat 4,5v ja 1´v 4kk. Tässä välissä oli kovastikin vauvakuumetta ja ehkäisykään ei ollut aina niin varma, vaan päätettiin miehen kanssa ottaa puolen vuoden mietintäjakso ja nyt tuntuu että hyvä niin. Pojat sairastaneet vesirokot ja flunssat joten yövalvomiset muistuttaneet taas, että hyvä että on tämä mietintäjakso. ehkä ei kolmatta enää tulekaan. ikää 33v ja miehellä 35v. hassua, mutta olen myös ajatellut ettei lapsia 35v jälkeen. mutta eihän sitä ikään tiedä siitä vauvakuumeesta.... :)

Olen nyt 35v. ja haluan saada edes toisen lapsen vielä.Minulla ei ole mitään ikärajaa.Poika on nyt 5v. ja elämän tilanteen takia emme ole vielä voineet edes harkita kakkosta.

Yhteistyössä