Joko lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
3v ollu pienessä yskässä noin viikon. Kuumetta ei ole. Nyt valittaa pääkipua. Ja kuulemma palelee. Rohisee jonkin verran ja nenä vuotaa välillä.
Onko kellään ollu vastaavaa, kannattaako jo soittaa vai vieläkö katsoa?

voi olla kolmen viikon rino-virusta, jos ei pahemmalta tunnu, niin voit odotella, mutta jos epäilet korvatulehdusta tai muuta, niin sitten käy näyttämässä lääkärissä

Alkuperäinen kirjoittaja hömm:
Miten kun käskee painaa pään alaspäin, koskeeko sillon enemmän?

En oikein saanu selkoa, kun aika huonosti suostu tuolta sohvalta nousemaan ja laskemaan päätään. Meinaatko poskionteloita jos ois sattunut enempi vai?

Joo mieluummin käyttäkää lapsia liian usein lääkärissä kuin liian vähän.
Mulla serkku ei viitsinyt "joka nuhaa mennä näyttämään" ja pojalla sitten olikin keuhkotulehdus.

Lääkäri on tänään myöhemmin. Haluaisin kuitenkin tietää, onko kellään ollu tällaista? Lapselta on voimat ihan pois, ei jaksa mitään. Heti kun nousee sohvalta, sanoo että on huono olo :( Ihan aamusta vielä leikki normaalisti, sit yhtäkkiä rupes heikkeneen. Missä tilanteessa vien jo aiemmin? Mikä ihme pistää tuohon kuntoon noin äkkiä?
Ja tosiaan valittaa päätä ja poskia sekä mahaakin tuossa valitteli. Mutta kuumetta ei ole, äsken just viimeks mittasin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saattaa olla poskiontelon tulehdus jos pääkipua valittaa

Poskiontelotulehdusta ei juuri tavata pienillä lapsilla, koska poskiontelot kasvavat vasta myöhemmin sen verran suuriksi että pääsevät tulehtumaan.

Mutta kyllä miekin kipaisisin mielenrauhankin vuoksi lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
joku pöpö jyllää, pian se selviää, lepoa ja vaikka lastenvilmin tuijotusta sinne asti.

Tuossa se kattookin piirrettyjä. Eli kovin huolissaanko ei tarvitse olla, on vielä normaalia? Tällaista ei meillä vielä ole ollut, joten olen ihan pihalla ja huolissani!
Aina kuumeessa ollesaankin on jaksanut leikkiä, eikä koskaan ole ihan sänkykuntoon mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joku pöpö jyllää, pian se selviää, lepoa ja vaikka lastenvilmin tuijotusta sinne asti.

Tuossa se kattookin piirrettyjä. Eli kovin huolissaanko ei tarvitse olla, on vielä normaalia? Tällaista ei meillä vielä ole ollut, joten olen ihan pihalla ja huolissani!
Aina kuumeessa ollesaankin on jaksanut leikkiä, eikä koskaan ole ihan sänkykuntoon mennyt.

Jos lapsi menee noin nopeasti niin heikkoon kuntoon, että ei jaksa tehdä oikein mitään ja jollei kuumettakaan ole niin huolestuisin. Mutta teillähän onkin jo lääkäriaika varattuna...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos lapsi menee noin nopeasti niin heikkoon kuntoon, että ei jaksa tehdä oikein mitään ja jollei kuumettakaan ole niin huolestuisin. Mutta teillähän onkin jo lääkäriaika varattuna...

Lääkäri on viiden aikaan. Jos kunto pysyy tuollaisena, voinko odotella sinne asti? Juo kyllä mehua paljon, ainut vaan että haluaa olla pitkänään.

Huomaako keuhkokuumeen kuinka helposti? Onko minun itse mainittava siitä, jos sanovat vaan esim että rohinoita kuuluu mutta johtuu nuhasta? En vaan tuohon päivystykseen luota niin paljon, kun kaikenlaista juttua siitä kuulee.

Keuhkokuumekin voi olla kuumeeton.
Ei nimittäin ole kuumeetonta keuhkokuumetta olemassakaan.

Kuumeeton keuhkokuume, jossa lapsella on sitkeä yskä muttei kuumetta, ei itse asiassa ole keuhkokuumetta lainkaan. Toisin sanoen kuumeetonta keuhkokuumetta ei ole ylipäätään olemassa. Kyseessä on tällöin henkitorvessa oleva tulehdus, ja tämän tyyppistä sairautta ei hoideta antibiooteilla.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=532/sprog=4/grp=2/menu=1/

ei meillä kyllä mikään muu oo vetänyt petikuntoon kuin oksennustauti! flunssas/korvatulehdukses/kuumes on aina jaksanut mennä!

itselläni on ollut monta poskiontelotulehdusta ja joka kerran olen ollut väsyneenpi kuin ylensä kipeänä. ja tosiaan mummullani on ollut kuumeeton keuhkokuume

tulehan kertoilee sitten lääkärin jälkeen että mikä oli?

Kiitoksia vaan kaikille, jotka jaksoitte vastailla! Sitä kun jotenkin oman lapsen kohdalla menee ihan lukkoon, eikä osaa järjellä ajatella, ei sitten yhtään. Mutta täytyy vaan toivoa, että päästäisiin vähällä.