Joko sinulta ovat jo sukulaiset / tuttavat kyselleet lastenne joululahjatoiveita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulua

Vieras
Minulta äitini kyseli jo eilen, että mitäs hän voisi lapsille ostaa joululahjaksi? Sanoin, että pitää miettiä ja kerron asian toisella kertaa. Isommalle onkin helpompaa miettiä toive, hän pitää kirjoista. Sen sijaan vauveli tuottaa pulman, kun eipä hän oikeastaan kyllä tarvitse yhtään mitään.

Isommalta lapselta kun niin vaatteet kuin lelut kuin kirjatkin siirtyvät tälle pienemmälle.

Ja pitää ottaa myös vauvan kummitkin huomioon, kyllähän hekin kohta alkavat kysellä kanssa joululahjatoiveita. Ajattelin toiselle heistä vihjata vauvapulkasta. Koska tuota on esim; turha pyytää vanhemmiltani. Koska he saattavat jonkin ns. halpissysteemin ostaa ja se hajoaa pakkasessa. Tai sitten ostavat pinkin pulkan, vaikka vauva on poika. Ei äitini aina niin hoksaa esim; vaatteissakaan katsoa - onko vaate tarkoitettu tytölle vai pojalle? Tässä hiljattain osti nätit housut, mutta ne olivat kuitenkin tytöille tarkoitettu. Kankaassa oli himmeällä kukkasia ja lahkeissa pitsifrillat.

( Ylipäätään kyllä tulevina jouluina on kanssa hankalaa tälle tokalle mitään ylipäätään ostaa, kun kaikkea jo talostamme löytyy. Mitä sitä lelu, kirja, vaatevuorta enää yhtään enempää kasvattamaan. Myös luistimet ja sukset siirtyvät kanssa isommalta pienemmälle. )

Onhan nuo kyselleet..olen kehoittanut kysymään suoraan lapsilta-ovat jo sen verran isoja,että osaavaat sanoa.

Itse olen todennut helpoimmaksi antaa jonkun pienen henk.koht lahjan ja sitten rahan,ostakoon mitä tarvihtevat.

Uusimmat

Yhteistyössä