Joko teillä on oma tonttuovi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Verkkokauppa.comilla myynnissä ihana tonttuovi!!! <3
2_439547-693x711.jpeg

Himputtilainen. Kun meillä lapset oli pieniä niin tontuilla vaan oli tapana jättää kirjeitä lasten löydettäväksi.

Nyt tunnen oloni suorastaan tyhmäksi kun en tajunnut rakentaa muutamaa tommoista josta tonttujen viestit olis voinu löytää. Kirjeet Joulupukille olis kans voinu jättää tonttujen oville eikä tylsästi postilaatikkoon. Niin ja ne hammaskeijun hampaat. Kaivele niit ny nukkuvan lapsen tyynyn alta kun hammaskeijulla vois olla oma ovi.

Ja ehdottomasti oma ovi saunatontulle saunaan. Äkäiseksihän tuo tulee jos joutuu vuosikaudet ilmanvaihtoluukusta kiipeilemään.

Meidän kotitonttumme eivät asustele missään seinissä vaan ihan jossain tuolla muualla. Kulkevat täällä katsellen touhujamme ja jos on vaikka jätetty tavaroita ihan vääriin paikkoihin niin HukkaPeikkonen vie ne mennessään ja sitten kotitontut hakevat ne takaisin kun ollaan taas oltu fiksuja eikä ole jätetty mitään hujanhajan.

Kotitontut toki kirjoittavat viestejä joulukuussa, joka päivä on jokin viesti jostain löydetty.

Joulupukki ei meille tule eikä hänelle kirjoitellakkaan. Jo vuosia sitten, esikoisen olessa vielä pikkupoika, tuli sähköpostiini viesti että Joulupukki on katsonut että me aikuiset voimme yllättää lapset jouluna, hän käy vain niiden lasten luona joille aikuiset eivät voi järjestää iloa. Ei riitä aika hoitaa kaikkien lasten joululahjojen hankintaa. Joulupukkia on kyllä käyty tervehtimässä Joulupukin pajakylässä.

Tallissa asuu tallitonttu joka joskus tulee yllätetyksi ja joutuu silloin ottamaan metsähiiren hahmon kun ei ehdi muuttua näkymättömäksi.

Hammaskeijun kanssa on sovittu (Kotitonttujen välityksellä tietenkin) että vain se ihan ensimmäinen hammas tuottaa yllätyksen ja se hammas jätetään eteiseen senkin päälle ettei Hammaskeijun tarvitse herättää nukkuvaa koiraa makuuhuoneisiin suunnistellessaan. Siihe senkin päälle sitten tulee se ylläsi.

Saunatonttu ei meillä poistu koskaan saunasta, on vain näkymätön silloin kun ihmiset ovat saunassa. Syö vain jouluna (joulupuuro kiisselillä) ja yllättää lapset jollain pienellä lahjalla vastapalveluksena.

Pääsiäispupu kyllä käy talossa sisällä jemmaamassa mieheni ja minun ostamia pääsiäsherkkuja. Ei tuo mitään tullessaan vaan tosiaan piilottaa niitä mitä me olemme lapsille ostaneet. Olisi aika vaikea loikkia tuolla pitkin ja poikin koko kylän lasten herkut korissa.
Yllättäen koira ei sano mitään vaikka pupu täällä touhuileekin muun väen nukkuessa.

Meille ei siis laiteta mitään ovia tontuille, tehkööt itse ovensa jos haluavat sellaisia käyttää. Minä mikään tonttujen rakennusmestari ole, saavat asua täällä jos talo kelpaa tälläisenä tai sitten tosiaan tehkööt itse tarvittavat muutokset.

Meille laitettiin alkon pitkäripainen ovi. Oven takana on myös tilaa reilusti vodkapulloille, joiden sisällön nauttiminen kuuluu perinteiseen suomalaiseen jouluun :love:

Yhteistyössä