Jokohan mä tänään pääsen synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haaveilija87

Jäsen
29.06.2010
817
0
16
varsinais-suomi
Viime maanantaina olin sormelle auki, vauva tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Tänää supistuksia tullu kohta parisen tuntia säännöllisen epäsäännöllisesti, väliä niillä on 4-10min, vähän vaihtelee..välillä tuntuu että menee hetkessä ohi ja välillä tuntuu että se kiristys ja puristus jää päälle pidemmäks aikaa.

Alakerrassa polttelee ja painaa, sattuu ja alaselkä tosi kipee, sinne polttaa koko ajan..Ja oikee tissi vihloo kovin..

Olis ihanaa jos tänää pääsis tosi toimii...nyt 39+4...
Saas nähä miten käy..

Pidetään peukkuja. :)

Mulla on supistellut jo viimisen kuukauden. Vasta pari yötä sitten supisteli parin minuutin välein kivuliaasti ja 6 tuntia. Alan olemaan jo aika kypsä tähän touhuun.

Mulla supisteli kaksi vuorokautta ennen kuin syntyi. Sairaalaan kun mentiin oli suppareilla väliä 2-20min, riippuen makasinko vai seisoinko. Eikä ne ollut tosiaankaan niin kipeitä ettenkö siinä välillä olisi koneella ollut ja muuta touhuillut :D Olo ei siis ollut sietämätön, vain väsynyt kun sairaalaan mentiin. Ja auki oli jo 4cm ja saliin päästiin!

Mulla ainakin supparit koveni sillain pikkuhiljaa ja niiden mukaan oli helppo päästä. Siihen kipuun ehti tottua :)

[QUOTE="mii";23810458]No jos kunnolla supistelis niin et sinä koneella istuis :D[/QUOTE]

Äläs nyt, mä olin täällä reilut 2vko sitten ihmettelemässä itsekin ei-kovin-kivuliaita-suppareita. Lopulta päätin panna koneen kiinni ja yrittää mennä maate, 5 min myöhemmin meni vedet ja reilut 2h siitä syntyi tyttö :D

ite lähdin sairaalaan kun supistukset teki niin kipeetä et veti ihan kyykkyyn aina supistuksen tullen... jostain muistan kuulleeni et sit on hyvä mennä kun tekee mieli purra ovenkahvaa... ja vaikka olinkin 4 cm auki ja pääsin heti saliin niin melki 11 tuntia meni vielä ennen kun synty... mut en ois kestäny sen kivun kanssa kotona kauempaa... meillä on 10 minsan ajomatka sairaalaan, muuten en ois ollu ees noin pitkään kotona..

Mulla kesti esikoisen synnytys n 16 tuntia, koko ajan säännölliset supistukset, mutta kesti tietysti pitkään ennen kuin alkoi oikeasti sattua.

Ap:lle tsemppiä, ehkäpä huomisen puolella pääset tositoimiin =)

sanopaatnpa vielä et eka kipee supistus tuli viiden aikaan iltapäivällä ja siittä sit tasottu ja tihenty säännöllisiks 12 aikaan yöllä ja 4 jälkeen aamuyöstä mentiin sairaalaan ja kolmen aikaan iltapäivästä synty tuo meidän pikkunen... eli hyvin yksilöllistä et kellä mitenkin noita kipeitä suppareita on...

Vinkkinä, mee muuten nukkuun jos vaan pystyt. Paljon miellyttävämpi synnyttää virkeänä. Nimimerkillä kaksi lasta synnyttänyt, molemmista supistukset alkaneet ilta yhdeksältä ja kipeinä, ei paljon levätä ei...

Sinulla ei ole vielä kiire. Odota rauhassa että supistukset kovenevat. Sitten kun on tosi kyseessä, supistukset ovat polttavia, ja yleensä olo on aika sietämätön. Sitten kun on pari tuntia tullut alle viiden minuutin välein tosi kivuliaita supistuksia, kannattaa lähteä sairaalaan. Ensisynnyttäjän synnytyksen alkuvaihe on yleensä hidas, ja supistukset voivat vielä jopa loppua. Käy saunassa ja ota 1g parasetamolia, ja käy nukkumaan :) Nyt viimeisinä raskaina päivinä kannattaa huilata paljon, sitten kun alkaa oikein kivuliaasti supistella, voi mennä vielä parikin vuorokautta itse vauvan syntymään. Tarvittaessa voit soittaa ensin synnytysvastaanotolle, ennenkuin lähdet kotoa. Onnea matkaan ja ihanaa synnytystä! :)

[QUOTE="mä";23810571]Mäkin istuin viimeksi vielä koneella ihmettelemässä ja kun sairaalaan päästiin olin 7 cm auki.... :D[/QUOTE]

Melkein sama tilanne ku mulla, olin tosin 8cm auki:D
Enkä ollut viel edes jäämäs synnärille, kunhan menin tarkistuttaan tilannetta ku en oikein tienny etenikö synnytys mihinkään, tai oliko se edes käynnissä.
(kolmas synnytys)

Yhteistyössä