Jokohan mies vihdoin uskoisi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emäntä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emäntä"

Vieras
Että meille tarvitaan nelivetoauto eikä mitään takatuupparia. Aamulla mies lähti töihin ja sitten hirveällä kiireellä mun piti mennä autoa työntämään kun oli jumissa. Aura-auto oli tehny ison penkan tien reunaan ja kun pihatiellä oli lähes 30cm lunta ni jumissahan se siellä oli. Siellä sitten mulle äkäili ja tiuski kun hänellä on kiire töihin. Teki mieli jättää sinne yksinään työntämään. Hän kun on aina sitä mieltä, että kyllä takavetoisillakin pääsee ihan hyvin. Paskat!!

Säälittävä ukko! Minä potkin kengällä lumet pois ja laitoin lapaset takapyörien eteen antamaan vauhtia. Ei käynyt mielessäkään pyytää apua. Järkeään kun käyttää, pääsee pois.

[QUOTE="Kiira";25437317]Säälittävä ukko! Minä potkin kengällä lumet pois ja laitoin lapaset takapyörien eteen antamaan vauhtia. Ei käynyt mielessäkään pyytää apua. Järkeään kun käyttää, pääsee pois.[/QUOTE]

Tuolla ei paljoa olisi auttanut lapaset ja lumien potkiminen, sitä kun piti lapioida ja kolata jonkin aikaa pois auton ympäriltä ja alta ja risteyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25437493:
Takavetoiset ovat finninaamaisten jannujen leikkikaluja.
Kyllähän etuvetoisen ajoturvallisuus on ihan eri vuosituhannelta. Neliveto on tietysti aina neliveto.

Näinpä. ;)

Osalla miehistä tuntuu olevan käsitys, että he antavat itsestään kuvan erittäin hyvinä autoilijoina, kun selviytyvät niillä takavetoisillaan, etuveto on tylsä, kun se on "kaikilla" ja nelivetoautot ovat sitten ihan pappamopoja. Tunnen pari kolme tapausta.

Oman mieheni kanssa kinastellaan, kun minä en halua perheautoksi takavetofarkkua, kun ei huvita joka liukkaalla jännätä, mihin se päättää jäädä sutimaan. Neliveto olisi ihana, mutta etuvedollakin kyllä pääsee sinne, minne minulla on asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25437477:
takavedolla pääsee paremmin kuin etuvedolla.

ajaako joku aikuinen perheellinen ihminen vielä takavedolla? Kyllä niitä lukioikäisenä näki käytettävän. Ei ne ole enää tätä päivää, eivätkä sovellu talvikeleille, eikä vesikeleille.....

No minä kn olen tottunut pienen ikäni noilla takavetoisilla ajamaan, niin tottuminen etuvetoiseen on ollut jotenkin outoa, eniten mya ärsyttää se jatkuva liukkaila puskeminen, ja koko ajan saa roikkua käsijarrussa kiinni, että saa sen perän tulemaan mukana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25437784:
No minä kn olen tottunut pienen ikäni noilla takavetoisilla ajamaan, niin tottuminen etuvetoiseen on ollut jotenkin outoa, eniten mya ärsyttää se jatkuva liukkaila puskeminen, ja koko ajan saa roikkua käsijarrussa kiinni, että saa sen perän tulemaan mukana :whistle:

Käytä kaasujalkaa hellemmin ja jätä käsijarru rauhaan.

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25437725:
eipä ollu mersuvainaalla ongelmia lumessa/liukkaalla/märällä etc.
eepä kait toi mun vika ole jos työ että ossoo aijjaa takapotkulla :xmas:
Ei ole kyse osaamisesta vaan terveen järjen käytöstä.
Olihan niillä kiva leikkiä... silloin 25 vuotta siten. Perheellisellä ei ole enää aikaa moisiin leikkeihin.

[QUOTE="Kiira";25437317]Säälittävä ukko! Minä potkin kengällä lumet pois ja laitoin lapaset takapyörien eteen antamaan vauhtia. Ei käynyt mielessäkään pyytää apua. Järkeään kun käyttää, pääsee pois.[/QUOTE]

Voi helevetti. Mä luin että laitoit LAPSET takapyörien eteen antamaan vauhtia. Joo, meen takasin nukkumaan :D :D

Mulla on nelikko, enkä varmasti enää muuta huoli niin kauan kun metsässä asun.
Ei ole sen jälkeen tarvinnut mäkiin ja hankiin kiinni jäädä kun tuon ostin=)
Nyt tietty pitäis olla se puu, jota koputtaa:whistle:

Niin.. tai ois tietenkin voinut ennakoida ja tehdä ne lumityöt ennen töihin lähtöä. :)

Tuo pihatie on naapurin pihaa. Se kuuluisi heille mutta eivät kolaa kun odottavat auraajaa. Se on sen verran pitkä matka, ettei sitä aamulla kerkiä yksinään kolaamaan. Mun on se nyt mentävä ainakin osittain kolaamaan ennenkuin mies tulee töistä. Kyllä sieltä pihaan pääsee, mutta sitten pitäisi kauppaan lähteä, niin en halua enää olla työntämässä.

[QUOTE="hiutale";25437549]Näinpä. ;)

Osalla miehistä tuntuu olevan käsitys, että he antavat itsestään kuvan erittäin hyvinä autoilijoina, kun selviytyvät niillä takavetoisillaan, etuveto on tylsä, kun se on "kaikilla" ja nelivetoautot ovat sitten ihan pappamopoja. Tunnen pari kolme tapausta.

Oman mieheni kanssa kinastellaan, kun minä en halua perheautoksi takavetofarkkua, kun ei huvita joka liukkaalla jännätä, mihin se päättää jäädä sutimaan. Neliveto olisi ihana, mutta etuvedollakin kyllä pääsee sinne, minne minulla on asiaa.[/QUOTE]

Mies aina vetoaa siihen, että jos etuvetoinen lähtee käsistä, ni se puskee ku juna ojaan. Takavetoisen liikkeen saa korjattua helpommin. Itse oon koko alkutalven sutinut keskustassa jokaisissa liikennevaloissa tuolla takatuupparilla ja mäet ne vasta hirvittääkin kun vähäsenkin liikaa painaa kaasua niin lähtee perä luisuun. Koita siinä sitten normaalisti ajaa ja kiihdyttää ylämäkeen jossa vaihtuu nopeus 40 -> 60 muiden autojen vauhdissa 4:n ruuhkassa. Siellä sitten olen körötellyt nätisti :D

Yhteistyössä