No jo on, kun ette ossaa edes tamoja hoitaa, lasten pitää kaikki tulla kertomaan.
Se, että tama nukkuu, ei tarkoita sitä, että se olisi rikki. Tamat nukkuu aina tietyn aikaa, riippuen siitä, mikä hahmo siinä on (Vitosessa se nukkuu automaattisesti 21pm-7 am)
Tamagotchi on kuollut silloin, kun näytöllä leijuu pieni pallero, jolla on siivet ja sädekehä. Siltä voi katsoa painon, iän, sukupolven ja kellon. Mutta jos haluaa aloittaa alusta, niin painaa ekaa ja vikaa näppäintä pohjassa. Jos tama on kuollut, sitä ei voi syöttää eikä sen kanssa voi pelata. Jos tamagotchi on erinäköinen kuin viimeksi, se on muuttunut. Tamagotchi ensin syntyy, vanhemman lähdettyä on tunnin aikuinen, muuttuu lapseksi, on "huomenna" nuori, sitten 66tuntia nuori ja muuttuu aikuiseksi. Aikuinen on pari päivää ja sitten tulee puhemies. Puhemies tarjoaa tamille kumppania, ja sitten pitää valita, meneekö tama naimisiin. Jos se menee, tamivaavi ilmestyy näyttöön parin animaation jälkeen. Vanhempi hoitaa tamivaavia, paitsi jos se sairastuu, se pitää hoitaa lääkkeillä. ei seuraavana, mutta sitäseuraavana yönä (tarkalleen 00.00) Aikuinen lähtee. Vitosessa Tama pitää naittaa erikseen Dating shown kautta. Tami kasvaa eri hahmoiksi riippuen siitä, miten siitä pitää huolen. Nelosessa ja 4.5 siihen vaikuttavat elämäpisteet ja hoito, ja Vitosessa se riippuu Bonding-levelistä ja treenausvälineistä. jos vitosessa tamaa hoitaa huonosti, se voi muuttua large-ninja-tai petite-perheiksi. Älkääkä väittäkö vastaan, minä olen 12-vuorias tyttö, jolla sai ekan tamansa kakkosella ja on siitä lähtien kiertänyt pitkin nettiän etsien lisää tietoa. Ja ai niin, Tamat maksavat n. 20. Juuri kun BR-rässä näin vitosen, se maksoi 18.90. Olen saamassa myös vitosen, saa kysyä jos haluaa tietää jotain tameista

Tiedän tameihin paljon koodeja ja kaikkea, jos ette ymmärrä jotain niin kysykää vaan! Muistakaa, että tameja on monta erilaista, ja uskon teidän puhuvan connexioneista, koska muita BanDain tameja ei suomessa taida oikein ollakkaan.