Joku ihana jälkiruoka/kakku kahvipöytään jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä lupasin tehä tän meidän poppoolle; http://www.k-ruoka.fi/reseptit/kanelijuustokakku/ Sain sitä kylässä tässä jo aiemmin joulukuussa ja oli tosi hyvää.

Hmm... sitruunainen lakritsijuustokakku?

Eli irtopohjavuoka 22-25 cm, pohjalle leivinpaperi.
200g digestive -keksejä ja
100g voita sulana sekoitetaan ja painellaan vuuan pohjalle, laitetaan jääkaappiin jähmettymään

Täyte:
600g sitruunalla maustettua tuorejuustoa
200g ranskankermaa
1,5 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
Sekoitetaan keskenään ja lopuksi lisätään yksitellen
3 kananmunaa

Kaadetaan vuokaan ja uunitetaan 185 astetta noin 50 minuuttia.

Kakun annetaan jäähtyä.
Valmistetaan kuorrute:

1 dl kuohukermaa, lämmitetään hiljalleen kattilassa. Sekaan lisätään pienissä erissä
125 g Hopeatoffeeta tai Alku -lakritsia tai Kick -lakritsia

Kaadetaan kuorrute kakun päälle.

On hyvää. Ja ainakin vähän "erikoisempi".
Ohje täältä: http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/lakka_lakritsikakku

Mun mielestä ei tarvi jälkkäreitä. Hyvä ruoka, ja sitten kahvit myöhemmin. Kuka jaksaa jälkkäreitä.,itse inhoan,ketjussa mainittuja liivatelölleröitä ja n. Miljoonan kalorin kerma-juustokyhäelmiä.

Mun mielestä ei tarvi jälkkäreitä. Hyvä ruoka, ja sitten kahvit myöhemmin. Kuka jaksaa jälkkäreitä.,itse inhoan,ketjussa mainittuja liivatelölleröitä ja n. Miljoonan kalorin kerma-juustokyhäelmiä.

Nonnih, taas on joulustressipeikko töräyttämässä mielipiteensä ja toivottamassa synkkää joulua kaikille. Hyihyi! Makuasioista ei kiistellä joulun alla, eihän? Juo sinä ne refluksioireita aiheuttavat kahvit ja tietysti vielä jonkun monikansallisen riistoyrityksen maahan tuomat pavut. Siinä sumppia hörppiessäsi voit mietiskellä lapsityövoiman käyttöä kolmannessa maailmassa kahvipapuviljelmillä.

Minä kun olen jälkkäri-ihmisiä luin vesi kielellä ideoita sitruunaisesta jälkkäristä. Me kun satutaan tykkäämään sitruunasta ja tuo lakulisäys oli oikein hauska. Tällä ratkaisiin 12 hlön kahviherkku. Kiitos :)

Minun mielestä tuo sitruunainen kakku ei oikein sovi joulupöytään.Suosittelen ihan ehdottamasti tuota Pirkka lehden kanelijuustokakkureseptiä.Voi taivas mikä maku elämys!

Mie teen suklaatuorejuustokakun piparipohjalla. Suklaatuorejuustoa, kermavaahtoa ja liivate piparipohjan päälle.

Talvinen kookoskakku? Päälle kermavaahtoa ja kookoshiutaleita "lumeksi". Voi tehdä vaikka ihan suklaapohjan, tai vaikka kirpsakan sitruunakreemi -täytteisen pohjan kakkuun.

Tein viime vuonna pätkismoussetäytteisen juustokakun, oli hyvää ja tuo minttusuklainen maku sopii jouluun/talveen :)
Yhdessä "mummolassa" saa vuodesta toiseen sitä saamarin samaa hedelmäsalaattia ja kermavaahtoa ruuan päälle ja sitten pitäisi jaksaa vielä täytekakkua kahvin kanssa 1h myöhemmin. Örb.
Tänä vuonna en tiedä teenkö jälkkäriä joulupöytään, mutta huomisille vieraille pyöräytin myös sitruunaisen juustokakun, mihin tulee kiille mangososeesta. On hyvää ja raikasta :)

Amerikkalainen jäädytetty juustokakku

Varaa leipomiseen kolme kulhoa ja irtopohjainen kakkuvuoka.

3 kananmunaa
2 dl sokeria
1 pkt Philadelphia-juustoa
3 dl kuohukermaa
2 tl vaniljasokeria
8 kpl digestive-keksiä

1. KULHO vaahdota sokeri ja kananmunankeltuaiset keskenään vaahdoksi. Lisää Philadelphia-juusto.
2. KULHO vaahdota kuohukerma ja vaniljasokeri.
3. KULHO vispaa kananmunanvalkuaiset kovaksi vaahdoksi.

Vuoraa vuoka muovikelmulla tai leivinpaperilla, silloin kakku irtoaa lopuksi helpommin vuoasta.
Murenna puolet digestive-kekseistä ja levitä tasaisesti kakkuvuoan pohjalle. Sekoita keskenään juustomassaja kermavaahto. Lisää vaahdotetut kananmunavalkuaiset varovasti nostellen.
Kaada seos vuokaan ja ripottele päälle loput keksinmuruset. Jäädytä kakku pakastimessa noin yhden vuorokauden ajan ja ota esille hieman ennen tarjoilua. Koristele vuodenajan mukaan.

Teen luumuvaahtoa. Olen tehnyt jo viimeiset 5 vuotta, kun maistoin kuinka hyvää se on ja rakastuin luumuihin. Aiemmin kun joulutortutkin ällötti, mutta nyt tykkään.

Vanilja-omenaviinereitä. :) tarvii vaan torttutaikinaa, omenamarmeladia ja tiukempaa vaniljakastiketta. Tehdään samaan tyyliin kun joulutortut. Halutessaan voi laittaa valkosuklaaraitoja päälle. Helppoja, nopeita ja hyviä. :)