Joku kerjää rakilleen rahaa: Emppu-koiran aika käy vähiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kajsaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fiksu ihminen ei kyllä tee lapsiakaan toisten elätettäväksi eli ihan yhtälailla ne on itse elätettävä jos on hankittu.

Totta, kuittasinkin tuolle jonka mielestä ihan sama asia kerätä rahaa lapsen terveyttä ajatellen, kuin koiran. Munkin mielestä lapset tulisi elättää itse, kannatan sekä kh-tuen, että lapsilisien poistoa. Mutta se nyt ei kuulu tähän ketjuun.

Omistan kaksi koiraa, huolehdin itse niiden kuluista ja molemmat on vakuutettu. Luotan myös eläinlääkäreihin ja siihen että he ajattelevat hoitamansa eläimen etua, eivätkä sen omistajien etua.

SIKSI ihmettelen tätä tuomitsemista jota tällä palstalla harjoitetaan. ITSE olen valmis tukemaan tuon koiran pikaista tervehtymistä, ajatellen sitä koiraa enkä ko perhettä.

Omistan kaksi koiraa, huolehdin itse niiden kuluista ja molemmat on vakuutettu. Luotan myös eläinlääkäreihin ja siihen että he ajattelevat hoitamansa eläimen etua, eivätkä sen omistajien etua.

SIKSI ihmettelen tätä tuomitsemista jota tällä palstalla harjoitetaan. ITSE olen valmis tukemaan tuon koiran pikaista tervehtymistä, ajatellen sitä koiraa enkä ko perhettä.

Toivottavasti annat sen tukesi sitten nyt, että koira pääsee leikkaukseen heti, eikä joudu kitumaan maaliskuuhun.

Tuskin niillä mitään vakuutusta on ollut varaa ottaa. Ärsyttävää, kun vetoaa koko ajan tuohon alle 2-v lapseensa ja siihen, kuinka kiintynyt lapsi on koiraan.

Ja varmasti olet niitä sairaita mulkeroita, jotka lähettää Afrikan mustispennuille rahaa heti kun vaan TV:ssä mainos vilahtaa. Mutta suomalaisia et kyllä auta... Muuta vitun hintti Kongoon nauttimaan "monikulttuurisuuden ihanuuksista". Et tiedä kuinka paljon vituttaa nähdä teitä vitun pellejä valittamassa suomalaisia kotiäitejä "laiskoiksi" ja samaan aikaan olette rahoittamassa Afrikan AIDS mustisten holtitonta lisääntymistä. Hävetkää.

Justii luin tuon jutun ja itekkin mietin et siinä se taas järjen kukka kukkii..Koira kärsii ja he ruinaa lehtien kautta rahaa säälillä..Mä olisin jo lopettanu sen.

Siis vikaa ei ole siinä rahan keruussa sinänsä, vaan siinä että tässä nyt ei oikein voi harjoittaa mitään hyväntekeväisyyttä kuukausikaupalla, koska se koira on elävä olento ja kärsii kaiken aikaa. Minusta tässä "paapotaan" lasta nyt koiran kustannuksella, ei oikeasti ajatella sitä koiran parasta vaan pelätään lapsen surua. Koira jää sitten sivussa kärsijäksi.

Jos olet sanojesi mittainen, niin otat yhteyttä esim. Iltalehteen ja saat sitä kautta perheelle rahat annettua.

Epäilenpä vaan, että sun tekstit on täyttä huttua.

Meillä kävi niin, että hieman päälle yksivuotias koiranpentu ryöhelsi lumihangessa, ja vasemman polven ristisiteet katkesivat. No, ei muuta kuin koira leikkaukseen. Toipui siitä joten kuten, vaikka kaikki tehtiin tikitilleen ohjeittein mukaan. Nyt koira on nelivuotias ja rakas perheenjäsen, joka liikkuu tosi hyvin, leikkausta ei arvaisi jos ei näkisi koiraa silloin, kun jalka on saanut liikaa rasitusta. Mut jos vielä tulisi joku suurempi leikkaus eteen, piikille lähtisi, valitettavasti: ei ole yksinkertaisesti
rahaa eikä aikaa enää enää kuntouttaa :(

Huttua en keitä, joten tosissaan ollaan. Tosin, ei minun tarvitse sitä teille todistella.
Kannattaisi muidenkin edes kerran elämässään tehdä yksi hyvä teko, unohtaa perisuomalainen kateus ja katkeruus.

[QUOTE="Kuottarulla";28019178]Meillä kävi niin, että hieman päälle yksivuotias koiranpentu ryöhelsi lumihangessa, ja vasemman polven ristisiteet katkesivat. No, ei muuta kuin koira leikkaukseen. Toipui siitä joten kuten, vaikka kaikki tehtiin tikitilleen ohjeittein mukaan. Nyt koira on nelivuotias ja rakas perheenjäsen, joka liikkuu tosi hyvin, leikkausta ei arvaisi jos ei näkisi koiraa silloin, kun jalka on saanut liikaa rasitusta. Mut jos vielä tulisi joku suurempi leikkaus eteen, piikille lähtisi, valitettavasti: ei ole yksinkertaisesti
rahaa eikä aikaa enää enää kuntouttaa :([/QUOTE]

Tiesitkö koiraa ottaessa että se saattaa helposti elää 10vuotiaaksi? Ei ole aikaa ja rahaa? Eli jos koira tarvitsisi leikkausta kolmen vuoden kuluttua, tiedät jo nyt ettei teillä olisi rahaa eikä aikaa?

Se on koira. Eläin. Ei se ole mikään "rakas perheenjäsen". Se on lemmikki. Lemmikkejä tulee ja menee ja jos ne on viallisia eikä ole varaa hoitaa ne lopetetaan.

Kyllä on saatana tässä maassa uutisaiheet vähissä, eilen joku valopää itki kun ei saanut käytettyjä kenkiä palautettua ja tänään joku toinen valopää itkee että koira on sairas. Huomenna varmaan on joku keräys auton alle jääneen oravan hautajaisiin.

• Tykkää
Reactions: juupsis
Miten voi olla ettei perheellä ole varaa maksaa 2000 euroa?! Jos talous on tiukalla ei silloin oteta lemmikkejä - etenkään koiraa, joka ensimmäisen elinvuoden aikana meillä ainakin vei sellaiset rapiat 7000 euroa kaiken kaikkiaan. Koiramme on joskus saanut silmätulehduksen viikonloppuna eikä ollut kysettäkään siitä viedäänkö hänta eläinlääkäriin heti vai vasta arkena. Kyllähän laskua yhdelle lääkärikäynnille ja lääkkeille kertyi sellaiset 200 euroa, mutta eihän se ole summa eikä mikään kun rakas kärsii.

En voi ymmärtää perheen toimintaa. Kauheaa, että koira on tuollaiseen perheeseen joutunut. Säälittää koira, mutta perheelle ei heru yhtään sympatiaa. Mahtavatko olla näitä jotka aina ovat p.a. vaikka olisi mieten paljon palkkaa ja tuloja?

Emppu-koiran aika käy vähiin

Perjantai 8.2.2013 klo 19.23

Haapavedellä asuva Wiikin perhe sai marraskuussa kotiinsa kauan odotetun koiranpennun.

Perheen yksivuotias lapsi, Iina, otti heti Emppu-koiran omakseen ja parivaljakko on ollut siitä asti erottamattomia.

Emppu on vilkas ja elämäniloinen pentu, mutta hänen elämäänsä on alusta alkaen varjostanut kivulias vaiva. Muutama viikko kotiutumisen jälkeen Emppu-koira alkoi oksennella voimakkaasti syömisen yhteydessä.

- Oksentaminen on todella kivuliasta, koska Emppu ulvoo ja vaikertaa kovaan ääneen. Tuntuu pahalta nähdä koiran kärsivän. Olemme laittaneet ruoan sekaan nestettä, mikä on lieventänyt hieman kipua, perheen äiti Minna Wiik sanoo.

Hän vei Emppu-koiran eläinlääkärille, kun oireet vain jatkuivat. Eläinlääkärissä perhe sai kuulla pysähdyttävän uutisen.

- Saimme yhden vaihtoehdon. Emppu pitäisi lopettaa, sillä hoitokeinoa ei eläinlääkärin mukaan ollut. Menin kotiin ja katsoin kun tyttäreni leikki iloisesti Empun kanssa. Tiesin, että en voisi antaa periksi näin helpolla, hän sanoo.

Toivon pilkahdus

Minna soitti Oulun eläinklinikalle, josta pyydettiin lähettämään koiran röntgenkuvat eläinlääkärin tarkasteltaviksi.

- Myöhemmin meille soitettiin ja kerrottiin, että koiran aortta on kiertynyt ruokatorven ympärille. Viimeinkin saimme selityksen koiran pitkään jatkuneelle vaivalle. Eläinlääkäri kertoi, että koira saataisiin kuntoon leikkauksella, joka voisi maksaa pahimmillaan yli 2 000 euroa.

Perhe on yrittänyt säästää siitä asti rahaa leikkaukseen, mutta aika alkaa käydä vähiin. Vaarana on, että Emppu-koira saa keuhkokuumeen ja ruokatorven repeytymän.

Perhe aikoo kerätä rahaa Emppu-koiran leikkausta varten järjestämällä kirpputorin helmikuun 23. päivä Haapavedellä.

- Leikkaus tehdään maaliskuun aikana. Olen päättänyt tehdä kaikkeni, että saamme rahat kasaan. Toivon, että saan tulevaisuudessakin nähdä tyttäreni touhuavan koiransa kanssa, Minna Wiik sanoo.

se oli jo ihme että eläinlääkäri jakso tehdä analyysin!

no tue sitte, lainaa noille vaikka tuo summa, ettei koiran tarvii kärsiä, ja vielö kenties turhaan. kaksi tonnia on iso raha. voi olla että eivät edes saa sitä kasaan vielä maaliskuussakaan

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Yhtä lailla eläimille pitäisi saada jonkinlainen kollektiivinen keräysmaksu (niinkuin meidän sosiaaliturva josta ihmisille maksetaan terveyskeskus/sairaalamaksut) vaikka vapaaehtoisena hyväntekeväisyyskohteena ettei täällä marisevat hirviöt pitäisi sitä epäoikeudenmukaisena "kun kaikenmaailman rekeille kerätään rahaa..".

Jos ihmisillä ei olisi ilmaista terveydenhuoltoa niin kuka valittaisi kun joku rukoilisi rahaa lapselleen?
Vauva piikille vaan! -mitä sitä muiden lompakoilla käymään.

[QUOTE="vieras";28018459]Koira on eläin, pikkuisen eri juttu kuin oma lapsi. Milloin te sen tajuatte?[/QUOTE]

ööö -- siis kyllähän oma lapsikin on eläin. Taisit lintsata biologian tunnit.

Ovat hankkineet halvalla sekarotuisen koiran vastuuttomalta kasvattajalta, joka ihan varmasti on tiennyt pennun olevan viallinen mutta otti vaan rahat.Nyt persaukinen perhe kehtaa kerjätä rahaa tuollaisen laikkaukseen kun oikea paikka on koirien taivas.1-vuotiaan lapsen mieleihaluihin on ihan turha vedota.Miten ihmiset kehtaa? Ja kannattaa olla hankkimatta koiraa jos ei ole edes rahaa .Sitäpaitsi ainahan voi myydä vaikka auton,kumpi on tärkeämpi....

Me olemme pienituloisia, mutta en ikinä kehtaisi kerjätä rahaa tuollaiseen tarkoitukseen. :O Ottaisin lainaa mistä tahansa tai vaikka myisin itseäni, jos haluaisin koirani pelastaa. Ihmisillä ei ole nykyään mitään käsitystä siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei!

Mut eihän tuo nyt varsinaisesti kerjää, tuo on tuommoinen hyväntekeväisyyskirpputori tavallaan. Kohteena koira. Mun mielestä ihan jees, kun kerran aikovat tehdä jotain, eivätkä vaan valita.
Mutta aika pitkään ovat valmiita antamaan koiran kärsiä. Ei hyvä.

Yhteistyössä