Joku meinasi ajaa vaunujemme päälle suojatiellä!

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Olimme matkalla neuvolaan ja kun lähdin vihreillä valoilla ylittämään suojatietä niin joku pässinpää kääntyykin sitten oikealle ja meinaa ajaa meidän vaunujen päälle!

Sain viime hetkellä vaunut nykästyä alta pois, joka ei ollut helppo homma kun ovat kuitenkin tuplat ja täynnä tavaraa.

Siinä oli yksi mies joka näki kaiken ja yritti huutaa kuskin perään muttei hän kuullut. Säikähdin niin paljon että lapsiani katsoessa mies ehti sitten jo lähteä pois paikalta. Sinne meni se todistaja :(

Rekkarin sain ylös mutta voiko poliisi tehdä mitään ilman todistajaa??

Jos ne edes ottais yhteyttä siihen naiseen ja saisivat hänelle tiedon siitä mitä on meinanut tehdä koska hän ei tainnut edes tajuta koko asiaa kun kaasutti vaan menemään katsoen eteenpäin.

Siinä ois käynyt kyllä tosi pahasti jos en olis ite ollut niin skarppina!
Vaunut kun on Phil&Tedsit ja isompi (1,5v) ois ollut suoraan siinä auton nokan edessä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Jos ne edes ottais yhteyttä siihen naiseen ja saisivat hänelle tiedon siitä mitä on meinanut tehdä koska hän ei tainnut edes tajuta koko asiaa kun kaasutti vaan menemään katsoen eteenpäin.

Siinä ois käynyt kyllä tosi pahasti jos en olis ite ollut niin skarppina!
Vaunut kun on Phil&Tedsit ja isompi (1,5v) ois ollut suoraan siinä auton nokan edessä :(

*kylmiä väreitä* Joo ehdottomasti soitat poliisille, hätänumeroon jos et muuta numeroa keksi! se on liikenneturvallisuuden vaarantamista, ja vaikka ei todistajaa ole niin voi asia viedä eteenpäin.

Minä soittaisin kyllä poliisille ja kertoisin asiasta. Olen kuullut, että tällaisissa tapauksissa poliisi ottaa joskus yhteyttä ajajaan ja kertoo tapahtuneesta. Onneksi teille ei käynyt mitään. Itse meinasin jäädä viimeisilläni raskaana koiran kanssa suojatiellä auton alle kun tekstiviestiä laittanut autoilija ajoi punaisia päin :whistle: Onneksi mies oli tarkkana ja kiskaisi minut takaisin.

Joo todellakin soitan poliisille! Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole...

Neuvolassa hoitsu halusi mitata multa verepaineen jälkitarkastusta varten ja ihmetteli miksi oli niin korkea... olis varmaan vieläkin kun oon edelleen ihan puulla päähän lyöty!

Mulla on melkein samanlainen kokemus vähän ajan takaa. Ylitin suojatietä kaksosrattaiden kanssa kun pysäkillä olleen bussin takaa tuli auto.

Naiskuski jopa hiljensi meidät nähdessään mutta sitten kaasuttikin yhtäkkiä ja melkein hipoi rattaita! Minä jäin huitomaan ja kiljumaan, ja ehdin vain nädä pelkääjän paikalla istuneen nuoren naisen nolon ja kauhistuneen katseen.

En sitten älynnyt soittaa poliisille tms.

No meidän alle kaksvuotias meinasi kerran jäädä auton alle pyörätiellä.Huusin, kuin hinaaja sille kuskille, joka oli todella ylimielisen oloinen... Meitä on moneen lähtöön, valitettavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poliisit saa ihan liikaa näitä turhia soittoja. Kokemuksesta puhun.

Miten ap:n puhelu olisi turha?! Joku hullu meinasi tappaa hänen lapsensa!
Ehkä hän ei ollut hullu. Ehkä hän ei ollut tappamismielessä liikenteessä. Saattoihan aurinkokin sokaista. Poliiseilla on muutakin tekemistä, kun vastailla hömppien puheluihin.

Ehkä hän ei ollut hullu. Ehkä hän ei ollut tappamismielessä liikenteessä. Saattoihan aurinkokin sokaista. Poliiseilla on muutakin tekemistä, kun vastailla hömppien puheluihin.

Joo, tuskin se poliisi mitään asialle voi.

minä olin myös kerran ylittämässä tietä, tai siis näin kyllä että edestä tulee auto, mutta auto ei vilkuttanut joten tulkitsin että menee suoraan (suojatie oli risteyksessä siis.) Lähdin ylittämään- ja kas, auto kääntyi, edelleen vilkuttamatta! VIUH vaan niin suhahti meidän edestä. Arvatkaa huusinko äijälle (oli ikkuna auki) että "sulla ei sit vilkku toimi!!!"

Kaikenlaisia sitä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Anteeksi etten nyt ymmärrä, mutta jos sulla on jalankulkijan vihreät, niin eikö myös oikealle kääntyvällä autoilijalla (siis jos siihen suojatielle kääntyy) ole vihreät?

Useinhan näin on, mutta mitäs sitten? Autokuski on kuitenkin osoitettu väistämisvelvolliseksi.

Anteeksi etten nyt ymmärrä, mutta jos sulla on jalankulkijan vihreät, niin eikö myös oikealle kääntyvällä autoilijalla (siis jos siihen suojatielle kääntyy) ole vihreät?

Voishan sitä vähän katsoa kyllä, ettei päälle aja.
Näin juuri. Mutta mammat tulee päälle kuin yleinen syyttäjä, koska heillä on aina ja jokapaikkaan etuoikeus.

Voishan sitä vähän katsoa kyllä, ettei päälle aja.

On vihreät, ja väistämisvelvollisuus. Ilman muuta kannattaisi ilmoittaa poliisille että kertovat kuskille mitä tuli melkein tehtyä... ehkä ensi kerralla muistaa katsoa tuleeko jalankulkijoita.

Kuskilla oli myös vihreät mutta tottakai väistämisvelvollisuus!
Siinä tilanteessa ei kyllä aurinko häikässyt, taisi olla vaan kuskilla liian kiire...
Minä kyllä katsoin että auto hiljentää ja lähdin vasta sitten ylittämään mutta sitten kuski kaasuttikin uusiksi ja oli kyllä HYVIN lähellä ettei käynyt tosi pahasti.

Missään nimessähän soitto poliisille ei ole turha sillä kurki teki rikkeen ja saisi liikenteen vaarantamisesta syytteenkin jos olisi todistaja.
Eikö se olisi kuskille aika hyvä herätys että poliisi soittaa ja kertoo että rouva on aamulla kiireessä meinannut ajaa kahden lapsen yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Kuskilla oli myös vihreät mutta tottakai väistämisvelvollisuus!
Siinä tilanteessa ei kyllä aurinko häikässyt, taisi olla vaan kuskilla liian kiire...
Minä kyllä katsoin että auto hiljentää ja lähdin vasta sitten ylittämään mutta sitten kuski kaasuttikin uusiksi ja oli kyllä HYVIN lähellä ettei käynyt tosi pahasti.

Missään nimessähän soitto poliisille ei ole turha sillä kurki teki rikkeen ja saisi liikenteen vaarantamisesta syytteenkin jos olisi todistaja.
Eikö se olisi kuskille aika hyvä herätys että poliisi soittaa ja kertoo että rouva on aamulla kiireessä meinannut ajaa kahden lapsen yli.
No ei se poliisi soita. Soita itse.

Mulla on vastaava kokemus. Tosin suora tie ja ilman liikennevaloja, olin astumassa suojatielle (vaunut oli jo suojatiellä ) kun jouduinkin yhtäkkiä nykäseen vaunut pois auton edestä. Ongelmallisen tilanteesta tekee että se melkein yliajanut auto oli poliisiauto.

Eiköhän poliisi ihan itse osaa päättää, onko puhelu turha?Ja sen mukaisesti toimia tai olla toimimatta.
Jos olisin AP: soittaisin ilman muuta!

Alkuperäinen kirjoittaja Damitar:

Eiköhän poliisi ihan itse osaa päättää, onko puhelu turha?Ja sen mukaisesti toimia tai olla toimimatta.
Jos olisin AP: soittaisin ilman muuta!
Kerron vain sen, minkä tiedän poliisien mielipiteistä kokemukseni ja sukulaisuussuhteeni kautta.

Yhteistyössä