jonkinlainen tulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
viimeviikonlopun alussa alkoi emättimessä jonkinlaista "kipua", en osaa sanoa onko se varsinaista kipua,joskus vihloo, kihelmöi. Ens viikon alkuun sain vatsa gynelle ajan, jos pahenee, niin päivystykseen kait pitää lampsia:( öisin on vaikea saada unta...lopulta olen kuitenkin nukahtanut ja aamulla parempi olo, mutta illan mittaan pahenee.voisiko se olla joku tulehdus, (hiiva?epäspesifi?kondylooma tms.)?

Mutta toisaalta, valkovuodossa en ole huomannut mitään muutoksia ja oireet tuntuu vain tuossa vasemmalla puolella emättimessä. Ja jotenkin tuntuu, että se "kipu" olisi jotenkin hermostollista tai jotain, kun jopa vasemman jalan varpaissa kihelmöi.Alavatsakipuja en ole huomannut, ehkä sellaisia pikku nipistyksiä, mutta voi myös johtua kuukautiskierrosta, ensi viikolla pitäisi alkaa kuukautiset. Sitten vatsa ei tunnu mitenkään kovalta (jostain luin, että kohtutulehduksissa oireina mm. kivikova vatsa)

Koitin ensiapuna viikonloppuna maitohappokapseleita, mutta ne ei auttanu. Onko kenelläkään ollut tällaista, osaisiko joku antaa vinkkejä mitä tämä voisi olla? Olen vasta 19-vuotias ja aivan tietämätön näistä asioista. Olen elämässäni tähän mennessä kärsinyt hiivasta, joten tämä ei vaikuttaisi siltä.

Kohtutulehdukset nostavat yleensä korkean kuumeen ja ovat harvinaisia sinun ikäiselläsi. Jospa nyt odottelisit gynen aikaa ja rauhoittuisit. Voisit ottaa yötä vasten jotakin apteekin tulehduskipulääkettä, saisit paremmin unen päästä kiinni. Kyllä kaikki vielä selviää.

Kävin gynellä, oireet kesti vain pari, kolme päivää, sen jälkeen on ollut lievempää. Gynen mielestä näytti hiivalta, valkovuotoa oli jonkin verran ja koostumus siihen viittaavaan. Itselläni ei mitään kutinaa ole ollut, enkä itse ole ainakaan huomannut paakkuja valkovuodossa, mutta jos se valkovuoto on vain jäänyt jumiin sisälle emättimeen? Vuotoa on kuitenkin ollut hieman enemmän ja sellaista maitomaista ja tahmeaa, mutta itse luulin sen olevan normaalia...Kuitenkin sain kolmen päivän Sporanox-kuurin, tänään otin ensimmäiset kaksi. Mutta pelottaa vähän nuo sivuvaikutukset, tukanlähtö jne. siinä puhuttiin kuukautishäiriöistäkin, tarkottaakohan se vain jotain tilapäistä häikkää kierrossa? voiko, jos sattuu niin paha tuuri että tulee jotain oireita, sporanox aiheuttaa pysyviä haittoa?

Olisiko jollain kokemusta tästä Sporanoxista? Menee kyllä hermot jos tuo sporanoxkaan ei vie oireita pois. Sehän nähtävästi on aika tujua kamaa.